Hei folkens ! Jeg har nettopp skiftet motoroljen på min Kawasaki Zephyre 550 -98 mod. Etter oljeskift fikk jeg en tikkelyd som forsvant ved litt turtall , ca 1500 o/min og oppover.
Nå er tikkelyden der hele tide. Jeg har handlet olje på Biltema men er det virkelig så at den oljen ikke holder mål ? Eller er det så enkelt at jeg bør bruke en olje med tykker viskositet pga km stand er passert 50 000 km ? Tjaaaaaa....si det...?
Etter oljeskift...tikkelyd..
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Re: Etter oljeskift...tikkelyd..
Har du brukt olje med riktig viskositet? Burde stå i manual (eller kan sikkert googles). Har du brukt riktig så skal det ikke være noe problem. På tide å sjekke ventilene?
Hmmmm....jo kanskje det burde vært gjort. Justeringen gjøres med shims og da vil det vil si at det er hos mc verksted sykkelen blir innlosjert til høsten. Nå vil jeg kjøre ! Går sikkert bra....
Ut fra kilometerstand, Zephyr, samt hva du forteller: Tror nok du skal begynne å tenke på ny kamkjedestrammer. Den bruker å bli sliten etter at sykkelen har spasert en 50-60 000 km
Bruk av Biltemaolje har uansett ikke noe med lyden å gjøre så lenge du har kjøpt riktig olje og har utført oljeskiftet riktig.
Bruk av Biltemaolje har uansett ikke noe med lyden å gjøre så lenge du har kjøpt riktig olje og har utført oljeskiftet riktig.