Ikke fordi det var noe galt med den, men fordi det blir for mye styr. Man legger feks. inn 8 punkter på ruten som den beregner ut i fra og treffer du ikek et av punktene så skal den på død og liv ha deg innom det punktet før du kjører videre. Skal du fra Fredrikstad til Hammerfest og legger inn Trondheim som første punkt og bestemmer deg heller for å kjøre om sverige så kan du kjøre hele veien opp til Hammerfest mesn du hører GPS'en gnåle om at den skal ha deg innom bartebyen først.
Jeg kjøpte meg brakett og GPS etc. men fant som sagt ut at dette bare ble mye styr.
I dag bruker jeg Google maps og får rutebeskrivelsene rett på øret via intercom. Ikke noe kjas og mas. Kun en vennlig stemme som forteller når jeg skal svinge til høyre/venstre etc. Holder den kjeft, så kjør rett frem. Ikke noe mer dilldall. En dedikert GPS er så klart å foretrekke i utenlandske storbyer etc. men for å finne fram her hjemme så ser jeg ikke poenget.
Synes GPS'en tok for mye oppmerksomhet på tur. De turene jeg har vert på så langt har vi flere ganger mått stoppe og "rekalibrere" GPS da den ofte bommer litt. Litt slitsomt når det er mange som kjører.
Joda, man får informasjon for hvor langt det er igjen etc. med en dedikert GPS, men hvor viktig er EGENTLIG den informasjonen? Ikke viktig for meg vertfall. Når jeg vet det er 20 mil hjem i følge google map, så treffer jeg ganske riktig selv ved å beregne kjøretiden og skulle jeg bomme med 15 minutter så tror jeg at jeg overlever for det.
![ok :thumleft](./images/smilies/023.gif)