Litt enig med Lorden her.
For meg er det viktig å ha flere bein å stå på, og greit å ha noe å veksle med. Skulle jeg holdt på med MC konstant hele året hadde jeg nok blitt lei etter hvert. Sånn det er nå, så holder jeg på med MC på sommeren, og bil på vinteren. Veldig greit med et lite beiteskifte på den måten, for da går jeg ikke lei. For meg er det helt meningsløst å drive med en ting i så stor skala at jeg blir dritt lei det for alltid. Det gir også bare enorme utgifter, uten en dritt igjen.
For mitt vedkommende er jeg 100 % sikker på at jeg har mer glede av MC-sesongen fra april til oktober, enn om jeg skulle holdt på med MC hele vinteren også. Da mener jeg med å bruke enhver ledig stund til å enten lese om MC eller bygge MC. Det med å ha flere miljøer å bytte mellom gjør jo også at man får en bredere bekjentskapskrets.
Nei, jeg stortrives med å ha to jern i ilden samtidig
Men er du ikke redd for at det samme skal skje med MC-interessen som med bil og foto Bjerknez? Altså hva er det egentlig som skiller MC-interessen fra foto og bil?
Jeg tror det nettopp er det at man tar en naturlig pause fra det noen måneder hver vinter, til forskjell fra f. eks bilkjøring. Man vet liksom at det gjelder å få mest mulig ut av sesongen før man bokstavelig talt må sette det bort.
Jeg synes det er helt greit jeg at det er noen måneder uten MC-kjøring i løpet av året, rett og slett fordi jeg vet jeg setter mye større pris på hver eneste tur jeg får når sesongen er der. Ingenting er som den første turen for året heller, når alt er på stell og sykkelen er helt 100 etter vinterens vedlikehold og reparasjoner.
Nei, alt med måte!

Noe sier meg at det er akkurat dette du har glemt når du har klart å gå lei å ha fin bil etter den bilparken du har vist bilder av