Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Locked
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Jeg har ingen forutsetning for og si at mc interessen er noe annerledes enn andre interesser jeg har. Akkurat nå er det mc som er i ilden, men det var det med alt det andre også. Jeg er vel en person som liker å prøve litt forskjellig. Jeg tar det litt som det kommer.

Bare se på detailersclub.no, vwaudiclub Norwegian forumet, fjellforumet, foto.no etc. Var veldig aktiv til tider alle steder før jeg nærmest sporløst forsvinner i intet, hehe.

Men enn så lenge er det mc som gjelder. Det beste med mc interessen bortsett fra det å faktisk kjøre sykkel er alle de ufattelig hyggelige menneskene jeg har truffet. :thumleft
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Ja mc er vel helt klart den hobbyen som har gitt meg flest bekjentskaper som jeg aldri hadde stiftet eller (tror jeg) \:D/

Det er godt mulig der finnes miljøer som er like inkluderende som mc miljøet, men jeg har ikke sett noe til de hvertfall.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Ja mc er vel helt klart den hobbyen som har gitt meg flest bekjentskaper som jeg aldri hadde stiftet eller (tror jeg) \:D/

Det er godt mulig der finnes miljøer som er like inkluderende som mc miljøet, men jeg har ikke sett noe til de hvertfall.
Ja det finnes nok, men da må vi nok bevege oss på den andre siden av loven :smt005
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:Ja mc er vel helt klart den hobbyen som har gitt meg flest bekjentskaper som jeg aldri hadde stiftet eller (tror jeg) \:D/

Ja det finnes nok, men da må vi nok bevege oss på den andre siden av loven :smt005
Hang og paraglidermiljøet er nok MINST like inkluderende, men det er jo en betydelig smalere interesse med mye færre aktive.
Men det er et fantastisk miljø, jeg vet ikke hvor ellers man kan gå bort til verdensmesteren når man står på startplassen (eller landinga) og spør om tips og råd.. og faktisk FÅ det.
Helt utrolig kjekt :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Monstr
MC: 00' Suzuki TL1000S

Post by Monstr »

Klart har folka mye å si for hvordan en trives. Hobbyen kan være aldri så morsom, men hvis miljøet er dårlig blir ofte motivasjonen det samme.

Jeg tenker uansett at den ene hobbyen ikke utelukker den andre. :) Bil, MC og alt det der er jo nært beslektet. :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
tshansen

Post by tshansen »

Ja eller for min del, som har tatt opp igjen foto interessen... foto og mc går som hånd i hanske. Er faktisk fare for at video hobbyen blir å ta seg kraftig opp etterhvert også \:D/
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Ja eller for min del, som har tatt opp igjen foto interessen... foto og mc går som hånd i hanske. Er faktisk fare for at video hobbyen blir å ta seg kraftig opp etterhvert også \:D/
Jeg har også et bittelite snev av foto interesse igjen ved siden av mc, men jeg er på et mikroskopisk nivå i forhold til hvor jeg var for to år siden. Med det utstyret jeg hadde sa kunne jeg heller ikke kombinert dette fullt ut da jeg hadde speilrefleks og objektiver som tok mye plass. Så derfor ble foto hobbyen redusert betraktelig til fordel for MC ved at jeg kjøpte et kompaktkamera (Sony RX100II). Nå ser jeg også at selv dette blir ikke med på turer lenger og nå er dte kun mobilen som gjelder.

Jeg føler liksom at mobilbilder blir mer "ekte" og viser bilder litt slik det faktisk er. Det er også lettere og dele bildene og alle bildene blir samtidig pent og pyntelig lastet opp på cloud'en etc. I dagslys i vidvinkelmodus tør jeg påstå at forskjellen i praksis på et godt mobilkamera og langt dyrere kamera ikke kan skilles fra hverandre i en blindtest. Hovedpoenget med et skikkelig speilreflekskamera og dyr optikk er ergonomi, ergonomi og ergonomi, samt fantastiske egenskaper i mørke omgivelser. Å ta et kjapt bilde med mobilen er jo et rent helvete. Først skal man ha den opp av lomma, så skal man slå av skjermlåsen, så må man inn i photo app'en. Så må man bare håpe og be om at fokus treffer og når man først trykker på skjermen så tar det enda litt mer tid noen ganger. Alt dette gjøres mens man balasnserer telefonen mellom noen fingre.

Men... man kan jo ikke få i pose og sekk bestandig :redface
tshansen

Post by tshansen »

En kan ta mye flotte bilder med mobil, det har jo både du og andre bevist til gangs!! Men det tar vekk mye av gleden med foto for min del. Bilder er mer enn bare bilder. Det er en fortelling, en formidler gjerne et budskap samtidig som et bilde kan fortelle litt om fotografen som tar bildet (hørtes ikke det jævlig klisje ut)

Å komponere, justere seg inn for å få de blinkskuddene som en gjør med et skikkelig kamera er litt av prosessen. Men igjen, dette er jo opp til hver enkelt. Selv gikk fotointeressen min, samt gleden av å ta bilder opp noen hakk etter jeg kjøpte et mer egnet kamera. (fujifilm å alle de manuelle bryterne) Steget ut av auto modus var også langt mindre skremmende :thumleft

Mobiler, samt små fotoapparat er kommet for å bli. Når en ser all statistikk på nettet over opplastede bilder, er skikkelige bilder langt sjeldnere. Gatebilder, selfies og point and shoot bilder er absolutt i vinden. Dette kan vi nok takke de 1000 rosabloggene rundt om :roll: Ikke helt min cup of tea, men meg om det :D
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Jeg er helt enig med deg Lordy.

Det er bare det at jeg ikke finner noe glede med å utforske dette på samme nivå som før. Nå er jeg mer opptatt av at det faktisk blir tatt et bilde og sannsynligheten er større for det når det bare er å dra opp mobilen som man alltid har med seg. :thumleft
Bjerknez

Post by Bjerknez »

[youtube][/youtube]
tshansen

Post by tshansen »

Hahaha... det drar seg til for flere ja :thumleft

Note4
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Hehe, er faktisk flere dager de siste to ukene jeg kunne kjørt en tur på tørre veier og i strålende solskinn samt 10 pluss grader (i skyggen, midt på dagen) men nå er dne grundig vasket og satt inn med WD40 så det får nok vente 8)
tshansen

Post by tshansen »

Her er det ikke i nærheten av de forholdene dere har. Vi snakker tidenes syndeflod [emoji38]

Note4
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Her er det ikke i nærheten av de forholdene dere har. Vi snakker tidenes syndeflod [emoji38]

Note4
Får man ikke kjøpt snorkel tl KTM'en? :lol:
tshansen

Post by tshansen »

Jo det regner jeg bare med, er verre med sjåføren :-D

Note4
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked