Suzuki GSXR600 K6 tuning

Prat om tung MC.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by voodoodoo »

Hadde heller flashet org ecu fremfor å bruke så mye penger på pc og styr.
Dessuten er det litt molbo å putte så mye penger i en 600ccm for å få bittelitt mer effekt.
Da er det bedre å kjøpe en 1000cc med en gang..
140hk er vel omtrent det seriøse rr team kjører med i supersport og da snakker vi 100'++ i rein motortrim..

Sjekk ut flash enhet fra woolich racing: http://www.woolichracing.com/products/s ... shing.aspx
Kjøp et helanlegg fra akrapovic og et bmc eller dynojet filter og få den justert. Utover det ville jeg ha styrt unna mer modding og heller finni en sykkel med mer cc...

En gsxr 750 har jo omtrent samme geometri og vekt som 600 samt spytter ut de "nødvendige" 140hk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Skal få tatt den på dyno igjen før motoren evt blir åpna :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Passer en 750cc k6 rett inn i feks min k6 600cc? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by voodoodoo »

SimonK6 wrote:Passer en 750cc k6 rett inn i feks min k6 600cc? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Det tviler jeg på og det blir neppe godkjent heller. Men som sagt så ser jeg ikke vitsen i å legge ned mer penger i å få 140hk i en 600ccm enn hva det koster å kjøpe en sykkel som har like mye eller mer som std. Med mindre man skal delta i en rr klasse
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Eneste grunnen til jeg vil gjør det er for at jeg vil gjør det, ikke noe annen grunn.. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

SimonK6 wrote:Passer en 750cc k6 rett inn i feks min k6 600cc? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Heilt sikkert ikkje samme motorfeste.

Det er no knappe 4 månder til sesong start. Eg ville heller ha pussa felgane eller begynnt med omfatandes arbeid slik at en ikkje mista noke av den alerede for korte sesongen en har her i landet
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Ny ECU eller pc5,autotune,o2killer og fullt yoshimura anlegg kommer hvertfall :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by Elolz »

Velkommen her SimonK6. :thumleft

Flott sykkel du har! Har ikke sett noen gixxere men den fargekombinasjonen før. :) Men jeg er enig med de før meg her. Tenk på det sånn: alle penger du synker i denne sykkelen nå, er penger du ikke vil få igjen når du en gang skal selge sykkelen. Tro det eller ei, men du kan fint putte 30-40k i trim på denne, uten å få et øre mer for den når du skal selge den. Ofte får faktisk såpass mye modifiseringer derimot motsatt effekt, folk tenker den er skrudd i filler og grisekjørt. Går du istedenfor opp til 1000cc, så trenger du egentlig ikke noe trim, hiv på en rimelig slip-on for lydens skyld og kos deg. Forskjellen er at her vil du få igjen noe for pengene dine når du en gang skal selge, samt mer bunndrag som du er ute etter. :thumleft
Last edited by Elolz on 02 Jan 2016 00:19, edited 1 time in total.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Unnskyld at eg spør, men ka pokker skal du med ny ECU? Er no bere å flashe den du har?
Hør på han Espen, han har peiling.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by voodoodoo »

SimonK6 wrote:Eneste grunnen til jeg vil gjør det er for at jeg vil gjør det, ikke noe annen grunn.. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Greit nok, men uansett hvor mye du putter i trim så vil det være litt moped i forhold til en 1000ccm.
Så pimp gjerne sykkelen for å få bedre utseende men om det er power du vil ha så er det bare å kjøpe noe med mer volum...
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

SimonK6 wrote:Ny ECU eller pc5,autotune,o2killer og fullt yoshimura anlegg kommer hvertfall :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Og siden du alt har PC3, kvifor bytte tl PC5?
Hadde eg vert deg så ville eg ha bestilt eksosen og bestilt time hos Hestmann Motor elle Espen for benking og MAP enten via PC3`n eller flasha ECU`n. Eller andre som gjer slikt.
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Pc5 har flere muligheter med som feks 2 map osv.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Og du har behov for 2 MAP? Virker litt som du vil bere kjøpe for å kjøpe ;-)
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Er jo en grunn til pc5 har komt så kjøper det nyeste :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Hadde det vert muligheter her i landet som eg viste om då, så hadde eg flashet ECU`n i stedenfor å kjøpt PC5.
Du får ikkje noke meir ut av motoren med PC5 kontra PC3.
Post Reply