Vis oss dine dyno grafer
Vis oss dine dyno grafer
Har du hatt sykkelen på benk,vis oss utskriftene og skriv om ka som er gjort for å få det resultatet og kvifor du gjor det.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Har en Kawasaki ZZR1400 2006. Orginalt så er 06 og 07 mod strupet under 6000 odm, Kawasaki påstod at det var for å gjere den brukervenlig for nybegynnera mens andre spekulerer i at det var en enkel måte å gå gjennom avgass krava.
Det var en slik ketchup effekt påmotoren orginalt, først ingenting,så ingenting så bikka en 6000odm så ALT!
Fjernet sekundær luftspjelda og monterte PC5 og la inn et MAP fra Dynojet si side som var likt mit sitt oppsett.
På 06 og 07 så er det kun katt i pottene og då eg bytta om til Yoshi TRC potter og K&N filter og lasta ned nytt MAP fra Dynojet så booka eg meg inn hos Hestmann Motor for å sjekke at oppsettet var bra og eventuelt justere det, noke som Hestmann ikkje såg behovet for.
PS: Sjølv om eg fjerna spjelda så viste ikkje ECU`n at dei var vekk og justerte luft/bensin blandinga som før og då gjekk den for magert, derfor måtte eg montere PC5 og legge in et passende MAP for å få riktig luft/bensin blandingen under 6000 odm.
Kawasaki sine tall orginalt er 190hk, 200hk med ramair og 154Nm på veiva og etter moddinga så har den 180.5hk og 145.7Nm på hjulet med DB killer. Uten DB killer så økte den HEILE 1.3hk til 181.8hk
Uten DB killer (ingen Nm tall der). Rød = uten Ramair
Med DB killer
Det var en slik ketchup effekt påmotoren orginalt, først ingenting,så ingenting så bikka en 6000odm så ALT!
Fjernet sekundær luftspjelda og monterte PC5 og la inn et MAP fra Dynojet si side som var likt mit sitt oppsett.
På 06 og 07 så er det kun katt i pottene og då eg bytta om til Yoshi TRC potter og K&N filter og lasta ned nytt MAP fra Dynojet så booka eg meg inn hos Hestmann Motor for å sjekke at oppsettet var bra og eventuelt justere det, noke som Hestmann ikkje såg behovet for.
PS: Sjølv om eg fjerna spjelda så viste ikkje ECU`n at dei var vekk og justerte luft/bensin blandinga som før og då gjekk den for magert, derfor måtte eg montere PC5 og legge in et passende MAP for å få riktig luft/bensin blandingen under 6000 odm.
Kawasaki sine tall orginalt er 190hk, 200hk med ramair og 154Nm på veiva og etter moddinga så har den 180.5hk og 145.7Nm på hjulet med DB killer. Uten DB killer så økte den HEILE 1.3hk til 181.8hk
Uten DB killer (ingen Nm tall der). Rød = uten Ramair
Med DB killer
Last edited by 1352cc on 01 Jan 2016 22:27, edited 1 time in total.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Her blir det interessant å se framover Det er ganske overraskende tall på noen sykler. Solide tall på den kawa'en din
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Vis oss dine dyno grafer
Joda er no fornøgd, er no tros alt ikkje noke spesielt power mods eg har utført. Men sjølvsagt så vil no slike tester variere en del alt etter kor og når en benket den. Er forskjell på 0m over havet og 1000m o.h, varmt og kaldt, fuktigt og tørt.
Litt komisk sidesporing. Då eg undersøkte på nett når eg kjøpte Harleyen så kom det komentara om at det kom til å bli en stor overgang fra en R sykkel (i deiras auger) til en Harley som har bunndrag. Posta då dyno talla på ZZR`n og det temaet vart ikkje nevnt igjen
Litt komisk sidesporing. Då eg undersøkte på nett når eg kjøpte Harleyen så kom det komentara om at det kom til å bli en stor overgang fra en R sykkel (i deiras auger) til en Harley som har bunndrag. Posta då dyno talla på ZZR`n og det temaet vart ikkje nevnt igjen
Re: Vis oss dine dyno grafer
2003 modell Hayabusa med gen2 VH/Yoshi 4-2-2 helanlegg og pc5
Modda luftfilterboks og bmc filter. Yter de 175hk/ene den skal.
Modda luftfilterboks og bmc filter. Yter de 175hk/ene den skal.
Last edited by voodoodoo on 01 Jan 2016 23:39, edited 1 time in total.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Er forøvrig godt kjent med ketchupeffekten på zzr1400'n
På min 07 skilte det 27hk v 5000rpm før/etter fjerning av spjeld.
På min 07 skilte det 27hk v 5000rpm før/etter fjerning av spjeld.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Er blå før og rød etter eller?
Re: Vis oss dine dyno grafer
Grafene er for hayabusa, blå er med allt montert og std. Map fra dynojet. Rød er etter justering i benk.
Benket den aldri med org. Eksos etc.
Benket den aldri med org. Eksos etc.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Er jo et meget godt resultat då. Den skal no (i vertfall teoretisk) ha 25hk og 16Nm mindre en ZZR`n mens no er det knappe 6hk og 5Nm i forskjell
E trur eg må få taki i Gen2 ZZR
E trur eg må få taki i Gen2 ZZR
Re: Vis oss dine dyno grafer
For å få sammenliknbare resultater på en dyno må man kjøre syklene på samme dyno, samme dag.
Benka zzr1400 også og den hadde bare 172hk med Yoshi slipon og bmc filter samt pc3 og std flies out Map.
Benka zzr1400 også og den hadde bare 172hk med Yoshi slipon og bmc filter samt pc3 og std flies out Map.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Må vere dårlig olje du har brukt og lite lufttrykk på dekka,feil innkjørt og feil farge på ZZR`nvoodoodoo wrote:For å få sammenliknbare resultater på en dyno må man kjøre syklene på samme dyno, samme dag.
Benka zzr1400 også og den hadde bare 172hk med Yoshi slipon og bmc filter samt pc3 og std flies out Map.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Eller bare streng dyno på en varm sommerdag...1352cc wrote:Må vere dårlig olje du har brukt og lite lufttrykk på dekka,feil innkjørt og feil farge på ZZR`nvoodoodoo wrote:For å få sammenliknbare resultater på en dyno må man kjøre syklene på samme dyno, samme dag.
Benka zzr1400 også og den hadde bare 172hk med Yoshi slipon og bmc filter samt pc3 og std flies out Map.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Vis oss dine dyno grafer
Og Busan på en kald dag men en meeeget optimistisk benk då
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Vis oss dine dyno grafer
Hva koster en dynokjøring uten å endre noe egentlig?
Re: Vis oss dine dyno grafer
mellom 500 og 1000kr vil eg anslå. Men det er no ikkje det store poenget når en ser kor stor forskjell det er på like sykkler. Eg gjorde det for å sjekke at den gjekk noke lunde optimalt med forandringane eg gjorde.