ojda wrote:Når jeg snakker om 1. kjøredag, mener jeg selvfølgelig fra den dagen du setter føttene i EU
Da står du vel på kaia sånn ca 10.30, å dagen blir dermed ganske redusert.
De fleste 1. Gangs vil vel gjerne innom Louis i Kiel før de fortsetter nedover også
60-80 mil er da ganske nok
![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Kan anbefale 1. natt i Rothenburg. 66 mil fra Kiel. (Ganske spesiell by)
Så finner du et mål i Syd-Østerrike eller Nord-Italia for neste dag, å du er midt i smørøyet
Jeg kan også anbefale Slovenia (Kranjska Gora) som 2. overnatting 60 mil fra Rothenburg, og fortsette turen først Sørover, derefter mot Vest. (Italia, Østerrike.....) Fantastisk etappe
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Supert
![ok :thumleft](./images/smilies/023.gif)
Slovenia har jeg ikke en gang tenkt på.
Ja regna med det, men måtte liksom bare få det frem
Alt begynte med at mora og søsteren til en kompis er ganske ofte ved gardasjøen, så han ville også dit en tur. Så har laget en del forslag fra Munchen og nedover. Bl.a. innom Østerrike og Grossglockner, ned til Italia og Stelvio, Gardasjøen, Comosjøen, inn i Sveits til Furkapass, grimselpass osv. Og deretter inn igjen i Sør-Vest Tyskland.
Har også en rute hvor vi dropper Sveits, men kjører forstatt Østerrike, Gardasjøen, så nedover i Italia, så franske rivieraen ned til Monaco, opp igjen til Nord Italia, Comosjøen og tar Stelvio på tur opp igjen. Men som sagt så er alt bare i grovetrekk enda så alt av tips overveis sterkt
Har også sett en del på bestbikingroads.com ang anbefalte veier i nærheten av stedene.
LordShaft wrote:Her kan det være veldig fornuftig å lytte til Bamsefar (Oslolosen)
For min del, på R sykkel så mange timer på Autobahn med de hastighetene var 60 mer enn nok. Men det avhenger jo selvfølgelig hvilken sykkel du kjører, hvor stor tanken er, hvor herdet du er osv. For mange er det veldig individuelt hva som er ålreit å bruke av timer på en sykkel om gangen. Men min erfaring er at de to første etappene, som er rene transportetapper var helt nødvendig å gikk helt fint, men det er for kroppen var frisk å rask. Jeg hadde ikke syns det samme etter 14 dager med 30 - 40 mil om dagen
Turen for min del var ikke bare en helt sinnsyk opplevelse, men det var også et skille for mc-interessen min. Å gå fra å være litt fineværsrytter, med "riktig" bekledning å ga blaffen i komfort samt hate grus som pesten...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Til å snu på fem-øringen. Ikke at det er noe i veien for å kjøre med akkurat det som passer deg på 2 hjul nedover. Men min daglig økende interesse for "eventyr", utforsking, komfort, behovet for å ha med nyttige ting, være selvhjulpen osv osv. Ja, interessen min forandret seg, å de som kjenner meg har helt klart lagt merke til at jeg har fått en helt "ny" interesse for diverse aspekter rundt det å kjøre på tur, samt kose seg på sykkelen.
Å det ble jo helt klart en langt dyrere tur enn jeg først så for meg, som Tommas skriver
![Dancing \:D/](./images/smilies/eusa_dance.gif)
Ser den. Jeg skal bruke Tuonoen nedover. Komforten tror jeg er helt grei på den, men folk sier den er ganske så tørst
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kompisen min kjører mest sannsynligvis VTR1000F som du har sett, så det er vel han som det til slutt ligger og veier mest på. Lengste etappen jeg har kjørt var på 55mil herfra til Bergen i 2014. Tror vi gjorde unna den på ca 8 timer. Han hadde samme sykkel da mens jeg hadde z750'n. Gikk ganske så bra for meg, mens han var litt mer mørbanket.
Jeg ser den. Det er vel derfor jeg i det siste har begynt og overveie ADV sykkel selv om jeg ikke har den største sansen for dem. Er fortsatt litt der at det skal se tøft ut
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hehe. Men jeg savner med og mer komfort, noe av grunnen til at jeg kjøpte meg naken sykkel igjen nå. Men så får vi se hvordan det blir etter en tur nedover i sommer. Ellers ligger pengepungen og BMW forhandleren min syltynt ann
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)