Var på konsert med Amorphis og Omnium Gatherum i Bergen i dag, så da får det bli favorittene derfra:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Eagles ... de har jo laget en haug med høykvalitets kjedelig kumusikk, men de har jo også laget noe jeg liker ... her er noe av den eneste i bandet som (nesten) ikke kan synge, Joe Walsh ... en spastisk forfyllet snåling. Den eneste rockeren i bandet.
Jeg har alltid syntes det er noe nesten vakkert over en mann som ikke synger helt bra men likevel krester fram noe som dette f.eks.
[youtube][/youtube]
Mens Joe Walsh spilte dukket noe annet opp lenger ned på skjermen, MANFRED MANN'S EARTH BAND - The Roaring Silence fra 1976. Jeg husker når denne kom, det var vel en av de platene som vekket musikkinteressen hos meg ... også syntes jeg det var en tøff og merkelig tittel ... som jeg aldri helt forstod betydning av.
Men det skjønte jeg plutselig en sommerdag i 2001. Jeg havnet i grøfta med sykkelen. Når rundkastene hadde stoppet, og jeg lå der lam fra ørene og ned, opplevde jeg at hele verden var helt musestille, samtidig som jeg hørte hva som skjedde rundt meg. Husker at jeg tenkte "Ahh .. Roaring silence"
[youtube][/youtube]