cevillan wrote:
.............
På lik linje med rumpetaske og sandaler med borrelås.
Sandaler med borrelås er helt topp. Smarteste som er oppfunnet siden oppskjært brød.
Man greier å ta dem på selv langt på natt.
De passer helt perfekt i et hjørne i toppboksen min.
Etterhvert som jeg leser her, går det sakte men sikkert opp for meg
at jeg slett ikke trenger noen toppboks.
Det er jo bare andres saker som ligger i den alikevel
cevillan wrote:
.............
På lik linje med rumpetaske og sandaler med borrelås.
Sandaler med borrelås er helt topp. Smarteste som er oppfunnet siden oppskjært brød.
Man greier å ta dem på selv langt på natt.
De passer helt perfekt i et hjørne i toppboksen min.
Ja, som sagt: praktiske. Du nevner ikke rumpetaske? Trekker du grensen der? [emoji12]
Og butikkens brødskjæremaskin er en like stor turistattraksjon som Holmenkollen når jeg har besøk fra utlandet...
Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?
Om man gjør det, så bør man jo i alle fall ikke plassere den halvgamle, kvapsete bleikfeite skrotten oppå skjønnheten ...
kjøp dokker et slips eller ei ny kjærring elns.
Bikeridr wrote:Først og fremst; toppboks: NEI -- bare Nei!
LordShaft wrote:Det er langt mer praktisk enn sidebokser. Du nevner lansesplitting, men toppfart er også noe å ta hensyn til. over 120 kmt med sidekofferter (noen typer) føles noe spesielt. Dette unngår du med toppboks
Hva er det æmerikænerne sier; "okselort".
Det er bare tull at en er forhindret med høyfart og sidekofferter. Rostock - Szczecin med snittfart på 181km/t og toppfart over 250km/t flere steder uten hverken vobbling, ubalanse eller "interessante" bevegelser (bare kjedelig rettfrem på tyske gørrkjedelige transportveier). En overdimensjonert toppboks med fjærvektlastekapasitet (5kg på de aller fleste) er bare i veien.
Biltema pakksekk er mye mer praktisk og tåler mye mer fart.
Jeg gjentar: Toppoks=NEI
Eller for å si det på c++:
_toppBoks!=aktuelt;
return true(NULL);
Tja, hadde en slik dobbel X for noen år siden med påmontert Kappa rack og noen schwæære båkser og den begynte bokstavelig talt å "flyte" over 180-90 med litt sidevind. Prøvde å gasse på for å komme gjennom "flytsonen" men når jeg i 220-30 tok meg sjøl i å bruke alle tre felta på autobahn så feiga jeg ut. Parkerte og reiv av tåppboksen på første rasteplass og pakka om litt.. da funka sykkelen mye bedre... altså uten tåppboks her altså..
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
jhn wrote:Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?.
Spørsmålet var vel ganske enkelt "Kan toppbokser se bra ut?". Ikke "Kjøper du mc for å pynte deg"
Om du ser på motorsykler uten å dvele ved det estetiske et sekund, så er du ganske anderledes skrudd sammen enn meg
Når argumentet mot topbox er utseende, kan du formulere spørsmålet som du vil ... svaret vil vel være det samme?
Selvfølgelig ser forskjell på en pen og en stygg sykkel ... så ser jeg også forskjell på en praktisk og en upraktisk sykkel
"Kan toppbokser være praktisk" ville jo vært et helt annet spørsmål, som sikkert hadde sanket inn svar som du likte bedre.
Er jo ikke tvil om at toppboks får full score på "praktisk", og hadde de ikke sett ut som noe katta dro inn, så hadde vel 99% av alle sykler hatt en montert
cevillan wrote:
.............
På lik linje med rumpetaske og sandaler med borrelås.
Sandaler med borrelås er helt topp. Smarteste som er oppfunnet siden oppskjært brød.
Man greier å ta dem på selv langt på natt.
De passer helt perfekt i et hjørne i toppboksen min.
Ja, som sagt: praktiske. Du nevner ikke rumpetaske? Trekker du grensen der? [emoji12]
Og butikkens brødskjæremaskin er en like stor turistattraksjon som Holmenkollen når jeg har besøk fra utlandet...
Med hensyn til rumpetaske:
Nå trenger jeg ikke rumpetaske, siden jeg kjører med toppboks.
Men jeg er halvfeit og stygg så jeg kan tillate meg å tenke praktisk først og sist. Om jeg tar på en rumpetaske blir den pga. av min aerodynamiske kropp hengende på helt feil sted og vil ikke funke. Men for dem som har kropp til det må de gjerne bruke det for min del. Men en rumpetaske kommer ikke opp mot oppskjært brød.
Spørsmålet var vel ganske enkelt "Kan toppbokser se bra ut?". Ikke "Kjøper du mc for å pynte deg"
Om du ser på motorsykler uten å dvele ved det estetiske et sekund, så er du ganske anderledes skrudd sammen enn meg
Når argumentet mot topbox er utseende, kan du formulere spørsmålet som du vil ... svaret vil vel være det samme?
Selvfølgelig ser forskjell på en pen og en stygg sykkel ... så ser jeg også forskjell på en praktisk og en upraktisk sykkel
"Kan toppbokser være praktisk" ville jo vært et helt annet spørsmål, som sikkert hadde sanket inn svar som du likte bedre.
Er jo ikke tvil om at toppboks får full score på "praktisk", og hadde de ikke sett ut som noe katta dro inn, så hadde vel 99% av alle sykler hatt en montert
Svar jeg liker bedre? Jeg liker svarene i denne tråden godt ... da får man brukt forumet til det det er ment for ... på en måte ... nemlig å utveksle meninger og diskutere, ikke bare bekrefte enighet.
Hadde jeg ment det samme som deg hadde jeg ikke giddet diskutere med deg.
Men bare for å si noe du liker, jeg synes også at topboxer ikke er noe vakkert skue.
Men sykkelen min er også rimelig fæl, men det er greit, det er et redskap som skal gjøre en viss jobb. Det er ikke pynt.
Alle sykler skjemmes mere av fører enn en topbox
Bruker vanntett pakksekk fra Givi i stedet for toppbox når jeg skal på litt lengre utflukter - og trenger å ha med meg litt ting & tang.
Synes det fungerer fint. Festepunkter på pakksekk & sykkel.
Litt ekstra jobb med stropper til festing blir der i forhold til en topbox. Topbox-mafiaen har nok kommet langt av sted innen jeg har starta.
Det fine med å kjøre sykkel, er at jeg da har jeg ikke dårlig tid når jeg skal noe sted. Da tar ting den tid det tar
LordShaft wrote: Nå er det faktisk ingen ting som ødelegger designet på en sykkel så mye som å plassere en sjåfør på den. Men det kan vi liksom ikke unngå
jhn wrote:Men sykkelen min er også rimelig fæl, men det er greit, det er et redskap som skal gjøre en viss jobb. Det er ikke pynt.
Alle sykler skjemmes mere av fører enn en topbox
Aldri sett på sykkel primært som nyttekjøretøy eller redskap, men jeg skjønner jo argumentene din bedre da. Er vel ikke så mye styling av feks en sjark eller en snøplog, da nytte er fokus nummer en.
jhn wrote:Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?
Om man gjør det, så bør man jo i alle fall ikke plassere den halvgamle, kvapsete bleikfeite skrotten oppå skjønnheten ...
kjøp dokker et slips eller ei ny kjærring elns.
Og jeg skjønner ihvertfall at å "utveksle meninger" er mer gøy nordover i landet