Bikeridr wrote:Er jo den perfekte geocachemobil, men kona har nedlagt veto mot å få en slik en inn på tunet.
Men, om dere tenker på litt import, så kan jeg sikkert sparke i litt dekk for dere, før dere henter en UAZ 469 til salgs
Spørsmålet er vel hvordan det er med registrering i "altsomermorroerforbudtlandet"??
Den siste jeg lenket til er jo veteranbil. Ingen avgift og burde jo lett kunne tas inn på "sjeldenhetsregelen"
Det blir en stund til jeg er klar for eventuelle innkjøp [emoji1]. Men jeg er i ferd med å gjøre noen undersøkelser vedrørende godkjenning etc.
En ting som vurderes er å kjøpe en som er veteran, levere inn den til full overhaling og modernisering, og så ta den inn til Norge.
Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Desmo wrote:
Du vil vel ikke påstå, Pollti, at du har rustfri "stjernebuss"? Den skipperskrøna kan du dra lenger ut på blåmyra med.
Det så sånn ut for meg der den stod uten forskjerm. Uhorvelig mye Tectyl på den og med litt flaks så er det Stålmark middag under der ? Ikke at jeg bryr meg så mye siden Pollti bilen skal selges i 2017.
Sent 2017 håper jeg at det bare er fascist biler i garasjen jeg
Det er en ting som er suvverent bra med Tectyl: Ingenting skjuler rusta bedre enn den! Under den kan Stålmarken leve uforstyrret i årevis, helt til det ikke er noenting igjen resirkulere.
Hvordan er det egentlig med biler som er lagd av både aluminimum og stål, ruster de mer eller mindre en stål-biler? Disse to mettallene liker vel ikke hverandre noe særlig? Få på de litt saltlake, og du har reine batteriet, er det sånn strøm-biler virker og?
mekkern wrote:
Spørsmålet er vel hvordan det er med registrering i "altsomermorroerforbudtlandet"??
Den siste jeg lenket til er jo veteranbil. Ingen avgift og burde jo lett kunne tas inn på "sjeldenhetsregelen"
Det blir en stund til jeg er klar for eventuelle innkjøp [emoji1]. Men jeg er i ferd med å gjøre noen undersøkelser vedrørende godkjenning etc.
En ting som vurderes er å kjøpe en som er veteran, levere inn den til full overhaling og modernisering, og så ta den inn til Norge.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tjaa, mhp restaurering og oppshining før Norsk import, kan jeg vel alltids se om jeg ikke kan være behjelpelig med. (Naboen er bilimportør og har sikkert kontakter).
Forresten, jeg har sett etpar UAZ'er til salgs på finn på norske skilter, så den er tidligere godkjent på berget iallefall.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Bikeridr wrote:
Den siste jeg lenket til er jo veteranbil. Ingen avgift og burde jo lett kunne tas inn på "sjeldenhetsregelen"
Det blir en stund til jeg er klar for eventuelle innkjøp [emoji1]. Men jeg er i ferd med å gjøre noen undersøkelser vedrørende godkjenning etc.
En ting som vurderes er å kjøpe en som er veteran, levere inn den til full overhaling og modernisering, og så ta den inn til Norge.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tjaa, mhp restaurering og oppshining før Norsk import, kan jeg vel alltids se om jeg ikke kan være behjelpelig med. (Naboen er bilimportør og har sikkert kontakter).
Forresten, jeg har sett etpar UAZ'er til salgs på finn på norske skilter, så den er tidligere godkjent på berget iallefall.
Artig...
Har alltid syntes "offroad-formloffene" har hatt en viss sjarm... mulig jeg MÅ ha en slik...
Nå har jeg vært litt produktiv. Fått skrudd sammen fothviler- og demperbraketten med alt som skulle på ellers. Litt klundrete for delene var ganske små, men de kom da på plass der de skulle. Og så har jeg fått strammet kjedet. Ja, kjedet måtte tres gjennom svingarmen og rundt begge drevene og strammes.Det eneste som er "modell-aktig" med kjedet er klipslåsen. Stramminga er som på den ordentlige Panigalen, nemlig å vri på eksenteret i svingarmen.
Her skal jeg si det har tatt form... jeg har gått glipp av hvordan det gikk med den delen som forsvant? Fant du den igjen, eller fikk du tilsendt ny?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Her er orginalen som jeg hadde gleden av å prøve i en landsby rett ved Pisa. Oppnådde den hissnande farten ac ca 44 km/t. Jeg var livredd for å skade den der jeg var omgitt av scootere og Fiat Pandaer med et lettvint forhold til trafikk regler.
I dag har modell fått være modell. Det hadde nemlig kommet et lass med snø. Ja-ja, sånn 10-15 cm av den litt halvkramme tunge sorten. Så hr. Honda måtte virkelig jobbe for bensinen i dag. Men nå er gårdsplassen fri for snø og så kommer det vel mer. For Mars er en god snømåned. Er ikke ferdig med vinteren enda.
pollti wrote:Her er orginalen som jeg hadde gleden av å prøve i en landsby rett ved Pisa. Oppnådde den hissnande farten ac ca 44 km/t. Jeg var livredd for å skade den der jeg var omgitt av scootere og Fiat Pandaer med et lettvint forhold til trafikk regler.
Det er nok en ekte ligge-sykkel det der, siden den har liggende støtdemper
Så du har da med andre ord kjøpt deg madrass AT Sist jeg sjekket så var den relativt horisontal demperen på ny mopeden
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app