tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by tshansen »

Nei dette er avgjort :thumleft Så skal på "grunnkurs" så vi kaller det. Slik at alle skal ha lik forståelse for alt utstyr osv. Så blir jo det selvfølgelig masse trening når en er på vakt.

Nei BSR gruppen holder til i Fana stasjon, så i løpet av de neste 2 årene (avhenger av opprykk og avgang) så vil det skje en del struktur endringer i laget, å vi yngre blir plassert opp etter behov. Om det skjer nå eller om 2 år, er umulig å spå helt enda :thumleft Men jeg blir stående som reserve fram til jeg kommer opp i den stasjonen. Er det sykdom blir jeg sendt opp i stasjonen for å dekke.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Norse »

Gratulerer! Passe nok fint for deg med denslags trening i arbeidstiden. Var i konfirmasjon på brannstasjonen i Tromsø i fjor, og der hadde de en nice klatrevegg.
Fikk ikke lov av fru Fryd å teste den i fin-dressen, og det hadde sikkert ikke vært tingen iht. HMS'en heller. Konfirmantens yngste søster ymtet også noe om at onkel nok var litt "feit", og de har jo bare en onkel... :evil:
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Lasse Liten »

Nice!
Havner du i Fana er du jo plutselig i nærheten av basen til redningsskøyten :) Men de gutta på nye vindunderet tar vel alt som har med sjø å gjøre nå..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by tshansen »

Fikk meg en ekstra vakt i går, vakanse som det heter på fint. Så ble en liten pust i bakken før jeg skal på kurs igjen i morgen :thumleft

Benyttet ettermiddagen til å vårklargjøre sykkelen. Batteriet er toppet, sykkelen er vasket, de ramme bling blingene er montert (litt dårlig patent) spent på om disse vil sitte på hele sesongen :-k

Skulle montere radiator gurad'en også, men der var styredemperen så jævlig i veien. Det skal bli meg noe knot å få løs "de" to skruene i topp. Så det prosjektet ga jeg meg på. Mulig jeg klarer det uten for mye heft hvis jeg har skralle med sånn vinkel på. Så får ta sykkelen med på jobb en dag å fikse det der.

Mens jeg drev å knotet framme der ble jeg observant på at det ikke var en dråpe kjølevæske i ekspansjonstanken på sykkelen :-k Hva faen er dette for noe tull? Det var ikke under min en gang, den var knusk tørr? Mistenker at dette punktet er skippet over på 1000k servicen :-k

Jeg har aldri fått noe varsel om for høy temperatur på motor, heller ikke varsel om lav kjølevæske... Så hvor skadelig kan dette ha vært? I verstefall har jeg kjørt 7000 uten nok kjølevæske på sykkelen :-s

Får ta turen innom ride å plukke med meg litt i morgen etter kurs. Sykkelen er nå klar for sesong. Så nå kan det fantastiske vårværet som er meldt bare komme, jeg er klar \:D/ \:D/

Det er selvfølgelig sløvt av meg å ikke ha sjekket dette før. Men Snikkeren gjorde meg oppmerksom på at dette var mange som hadde opplevd på ADVrider forumet. Så en kan jo begynne å lure litt på hva KTM styrer med :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Fikk meg en ekstra vakt i går, vakanse som det heter på fint. Så ble en liten pust i bakken før jeg skal på kurs igjen i morgen :thumleft

Benyttet ettermiddagen til å vårklargjøre sykkelen. Batteriet er toppet, sykkelen er vasket, de ramme bling blingene er montert (litt dårlig patent) spent på om disse vil sitte på hele sesongen :-k

Skulle montere radiator gurad'en også, men der var styredemperen så jævlig i veien. Det skal bli meg noe knot å få løs "de" to skruene i topp. Så det prosjektet ga jeg meg på. Mulig jeg klarer det uten for mye heft hvis jeg har skralle med sånn vinkel på. Så får ta sykkelen med på jobb en dag å fikse det der.

Mens jeg drev å knotet framme der ble jeg observant på at det ikke var en dråpe kjølevæske i ekspansjonstanken på sykkelen :-k Hva faen er dette for noe tull? Det var ikke under min en gang, den var knusk tørr? Mistenker at dette punktet er skippet over på 1000k servicen :-k

Jeg har aldri fått noe varsel om for høy temperatur på motor, heller ikke varsel om lav kjølevæske... Så hvor skadelig kan dette ha vært? I verstefall har jeg kjørt 7000 uten nok kjølevæske på sykkelen :-s

Får ta turen innom ride å plukke med meg litt i morgen etter kurs. Sykkelen er nå klar for sesong. Så nå kan det fantastiske vårværet som er meldt bare komme, jeg er klar \:D/ \:D/
Ja, nå er det på tide du får orden på sykkelen og kommer deg ut på veien Lordy. Er snart lei jeg nå... :smt005
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Lasse Liten »

så lenge det er nesten fullt i radiatoren er det ikke skadelig, ekspansjonstanken er der for å ta i mot det som blir til overs når ting blir varmt og utvider seg, samt å ha en liten buffer. Rart at de ikke har sett det på Ride ja.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by tshansen »

Skal ikke skylde på Ride helt enda, jeg skulle jo strengt talt ha fulgt med på dette selv. Men fort gjort å glemme på så ny sykkel :-#

Ja jeg ser at det er mange som nevner at de har opplevd det samme på advrider. Skal ta en telefon til de i morgen, også får jeg bare følge med framover. Regner med det løser seg på en elegant måte :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Snikkeren »

Jeg var obs på dette allerede før jeg hentet sykkelen, så da jeg hentet sykkelen sjekket vi dette sammen. Da fylte de på litt mer kjøleveske, og jeg var happy.

Dette løser seg nok enkelt ved at de fyller på kjøleveske, free of charge selvfølgelig. [emoji106]
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Trond_V »

LordShaft wrote:Tur til Vikinghytten


Jeg var jo på Storsåta her for noen dager siden, men klarte ikke å gå derfra å bort til Vikinghytten pga for mye snø. I dag var planen å gå til Vikinghytten via Hjortland :thumleft Her var det tråkket fine løyper, så det var bare å følge spor hele veien.

Det er igrunn veldig greit terreng oppover denne stien fra Hjortland til Vikinghytten. Absolutt en tur som anbefales til folk i alle aldre

Turen ned gikk noe raskere enn oppover :roll: Klokken var begynt å nærme seg henting på barnehage, så det var bare å haste hjem igjen. Tok et par blinkskudd på veien hjem.

Vel nede på grusveien igjen, godt å få bevege seg litt igjen...

Image
Hvor startet du turen, og hvor kom du ned igjen? Tenker i forhold til parkering og sånn
Mulig å legge ut kart over ruten?
Har en plan om å få gått noen flere turer i fjellene rundt Åsane / Arna i år :)
Ikke bare å Nordhordland & Hardanger :)
Bjerknez

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Skal ikke skylde på Ride helt enda, jeg skulle jo strengt talt ha fulgt med på dette selv. Men fort gjort å glemme på så ny sykkel :-#

Ja jeg ser at det er mange som nevner at de har opplevd det samme på advrider. Skal ta en telefon til de i morgen, også får jeg bare følge med framover. Regner med det løser seg på en elegant måte :-)
Jeg hadde også langt under min merket på min når jeg sjekket en dag i fjor. Jeg stusset litt på det og dro til forhandler for å kjøpe mer veske. Det synes han var såpass rart at han helst ville se på sykkelen. Jeg kjørte bil akkurat da så jeg avventet. Når jeg kom hjem og skulle kjøre ned så stoppet jeg på vei ned for å fylle bensin og da så jeg plutselig at nivået var nesten opp mot max merket.

Så prøv å starte den og la den gå seg helt varm og se... ?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by tshansen »

Trond_V wrote: Hvor startet du turen, og hvor kom du ned igjen? Tenker i forhold til parkering og sånn
Mulig å legge ut kart over ruten?
Har en plan om å få gått noen flere turer i fjellene rundt Åsane / Arna i år :)
Ikke bare å Nordhordland & Hardanger :)
Du kan kjøre med bil et stykke inn på hjortland. Der er det stor parkeringsplass som blir benyttet av folket som går på tur i området. Herfra går det en fin grusvei et stykke innover før du begynner på stigningen til fjellet.

Dette er nesten identisk med den turen jeg gikk...
http://www.ut.no/tur/2.5167/

Var så vannskelig å bygge inn kartet i google maps. Du kan gå tilbake mot åsane på toppene, få med deg storsåta. Mulighetene er mange, men da blir det litt å gå for å hente bilen igjen. Det beste er å gå ned igjen samme vei.
Hvis du sjekker UT.no appen, så er det masse ruter fra åsane til de forskjellige hyttene i området. Parkering er aldri noe problem. Her er også mulighet for å parkere i nærheten av der jeg bor, så kan du gå rett opp i fjellet på sti herfra :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by tshansen »

Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:Skal ikke skylde på Ride helt enda, jeg skulle jo strengt talt ha fulgt med på dette selv. Men fort gjort å glemme på så ny sykkel :-#

Ja jeg ser at det er mange som nevner at de har opplevd det samme på advrider. Skal ta en telefon til de i morgen, også får jeg bare følge med framover. Regner med det løser seg på en elegant måte :-)
Jeg hadde også langt under min merket på min når jeg sjekket en dag i fjor. Jeg stusset litt på det og dro til forhandler for å kjøpe mer veske. Det synes han var såpass rart at han helst ville se på sykkelen. Jeg kjørte bil akkurat da så jeg avventet. Når jeg kom hjem og skulle kjøre ned så stoppet jeg på vei ned for å fylle bensin og da så jeg plutselig at nivået var nesten opp mot max merket.

Så prøv å starte den og la den gå seg helt varm og se... ?
Jeg har ikke væske i det hele tatt... Jeg hadde nettopp latt sykkelen gå seg god og varm.... ca 15 min. Så det kan ikke være det. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:
Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:Skal ikke skylde på Ride helt enda, jeg skulle jo strengt talt ha fulgt med på dette selv. Men fort gjort å glemme på så ny sykkel :-#

Ja jeg ser at det er mange som nevner at de har opplevd det samme på advrider. Skal ta en telefon til de i morgen, også får jeg bare følge med framover. Regner med det løser seg på en elegant måte :-)
Jeg hadde også langt under min merket på min når jeg sjekket en dag i fjor. Jeg stusset litt på det og dro til forhandler for å kjøpe mer veske. Det synes han var såpass rart at han helst ville se på sykkelen. Jeg kjørte bil akkurat da så jeg avventet. Når jeg kom hjem og skulle kjøre ned så stoppet jeg på vei ned for å fylle bensin og da så jeg plutselig at nivået var nesten opp mot max merket.

Så prøv å starte den og la den gå seg helt varm og se... ?
Jeg har ikke væske i det hele tatt... Jeg hadde nettopp latt sykkelen gå seg god og varm.... ca 15 min. Så det kan ikke være det. :-k
Merkelig. Enten så må det jo ha lekket ut, eller så har det fordampet, noe jeg tviler på med tanke på at det ikke akkurat har vert noe ekstrem varme i været...

Uansett... var vel det eneste jeg kunne bidra med i denne sammenhengen :redface
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by ArcticTiger »

Gåen topp-pakning Skaftern :-k Hehe, neida, bare stresser deg litt :D
Bjerknez

Re: LordShaft - *Det nærmer seg sesong*

Post by Bjerknez »

Det dukker opp en del ting når jeg søker på "KTM Coolant problem" på google. Vannpumpe pakning blir nevnt flere steder...
Locked