ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by Snikkeren »

Grattis med din første? toppboks, AT. Du kommer nok til å skjønne hvorfor det er mange som er tilhenger av det, selv om det ikke er like pent som uten. :thumleft
User avatar
Dag_Kivle
Posts: 4
Joined: 14 Oct 2015 00:29

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by Dag_Kivle »

Gratulerer men tåppbokks AT.
Blir det dåp og montering den 23?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by ArcticTiger »

@Snickers: Jeg har hatt to stk før, men aldri brukt de! Solgte begge så fort som mulig :D Kanskje litt domt det da :roll:
@Dag-K: Ja vi feirer Top-Boxens dag den 23 Appril :thumleft Pølser og Kake til alle :D
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by ArcticTiger »

Jeg har spekkulert litt over egne handlinger i det siste... :redface Man må jo evaluere det man holler på med [-X
Så spørsmålet melder seg: Hva får en ellers Nøktern kar (?) til å selge krute gode Mottor-sykkla, og sette overstyr en masse sure Kr. for å kjøpe seg en Pikes Peak?

Jeg trur svaret ligger tilbake i 2013, da jeg var på Gussi-tur i USA. Det var jo en fantastisk tur, ikkenoe i forhold til RoadWarrior sin tur seff, men en flott tur var det tross alt :D
Et av mine mål på turen var jo nettopp.... å kjøre opp den berømte veien opp til toppen av Pikes Peak, 4.200 moh i Colorado Rockies. Det gledet jeg meg veldig til :D
Jeg overnattet i Woodland Park, i en camper denne gangen:
Image

Forventningene var store, her utsikten fra Woodland Park til Peaken neste morgen:
Image

Skuffelsen ble derfor stor da jeg kom til bommen, og fikk høre at veien til topps var stengt for MC den dagen pga sterke vinder :( Vel, nåde den som gir seg, jeg fortalte jeg hadde kjørt langt og lenge, dette var min lifetime oportunity til å komme meg opp til toppen. Etter litt argumentering, og lovnad om å være forsiktig, fikk jeg lov å kjøre, på eget ansvar :roll:

Dama i bommen hadde rett, det VAR sterk vind. Den kom langsetter fjellsiden, og ble Veldig Merkbar da jeg kom over tregrensen.
Gussien har jo en diger vindskjerm, festet til forgaffelen, og veien var Meget bratt og Meget svingete, og Uten rekkverk som bekyttelse for 100-vis av meter rett ned i steinura :shock: .
Svingene var så knappe at man bare såvidt hadde styrefart rundt. Lufta var merkbart tynnere her på over 3.500 moh. Gussin likte heller ikke den tynne lufta. Så sykkern gikk dårlig og ble tung å hanskes med.
Det var da veldig skummelt å komme rundt svingen i knappt styrefart, og kjenne vinden ta tak i vindskjermen på skrått bakfra, og nærmest vri styret ut av henda på meg.
Etter å ha vært på ukontrollert tur over på feil side av veien to ganger, fant jeg det tryggest å snu, og kjøre ned igjen :redface
Jeg kom litt lenger opp en dette, men der var det ikke forhold for å ta bilder:
Image

Her utsikten østover The Great Plains:
Image

Epilog: Dette var jo forsmedelig. Så hva gjør man da.... :roll:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by jhn »

Ka e det her slags tull? Du kan jo ikke stoppe fortellinga på den måten.
Så, hva får en ellers Nøktern kar (?) til å selge krute gode Mottor-sykkla, og sette overstyr en masse sure Kr. for å kjøpe seg en Pikes Peak?
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by ArcticTiger »

AT sa:
Skjønnte du ikke påenget a Jhn? Jeg kjøpte meg en sykkel med Mindre Vindskjerm vel :D
Jeg sier:
Tja, tjo, joda, jeg tenkte vel noe sånn, men det kan hende du har kastet bort pengene
Vind er en dårlig unnskyldning for å bytte fra en lav og tung sykkel til en høy og litt lettere. Også topbox på toppen ... det blir som et mesan-seil.
Jeg hadde en gang en Shadow 1100.
Den lot seg ikke affisere av vind ... i motsetning til v-stromen.
..... så du kunne jo bare skrudd av vindskjermen ... med verktøy fra BT for å gjøre det ekstra billig :-s

Det store vindfanget er det eneste ankepunktet jeg har ang de store allroadene. Og det lille vindfanget er det eneste positive med de tunge lave cruiserne
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by tshansen »

Dæven for noen flotte bilder =D> Her må jeg definitivt få tatt turen i løpet av livet. ja? fortsettelsen da?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by ArcticTiger »

LordShaft wrote:Dæven for noen flotte bilder =D> Her må jeg definitivt få tatt turen i løpet av livet. ja? fortsettelsen da?
Ja, jeg fortsatte ned til bommen igjen, og sa takk for at de slapp meg opp. Og bekreftet at vinden var sterk, og at det var lurt å ikke slippe mc oppover :thumleft

Så fortsatte jeg videre nordover i Rocky Mountains, opp til Jasper i Alberta. Men det var ikke bare på Pikes Peak jeg mislykktes. Selv om det var først i juni, var det flere fjellpass som ennå var var vinter stengt. Estes Pass i Colorado og "Going-to-the-Sun-road" I Glacier NP i Montana hadde jeg gledet meg veldig til :( . Så jeg burde nok ta turen en gang til :-k .
Det er fantastisk flott å kjøre MC i Rocky Mountaind Skaftern :D

Og bildene tok jeg med lommekameraet Panasonic LumixDMC-TZ30. Som på ingen måte har optikk som greier å gjengi storheten/proporsjonene i fjellene.
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger venter på Våren.

Post by ArcticTiger »

ArcticTiger wrote:AT sa:
Skjønnte du ikke påenget a Jhn? Jeg kjøpte meg en sykkel med Mindre Vindskjerm vel :D
Jeg sier:
Tja, tjo, joda, jeg tenkte vel noe sånn, men det kan hende du har kastet bort pengene
Vind er en dårlig unnskyldning for å bytte fra en lav og tung sykkel til en høy og litt lettere. Også topbox på toppen ... det blir som et mesan-seil.
Jeg hadde en gang en Shadow 1100.
Den lot seg ikke affisere av vind ... i motsetning til v-stromen.
..... så du kunne jo bare skrudd av vindskjermen ... med verktøy fra BT for å gjøre det ekstra billig :-s

Det store vindfanget er det eneste ankepunktet jeg har ang de store allroadene. Og det lille vindfanget er det eneste positive med de tunge lave cruiserne
Hæællvette Jhn [-X , her prøver jeg fortvilet å finne gode argumenter for at jeg har solgt unna Goe Mottor-sykkla, og så til de grader ødsla med Pæng, og så kommer du her å plukker alle argumentene mine i filler med å si at jeg kunne jo like gjerne kjøpt meg en gammal Shaddow og noe Biltema-"verktøy" :roll:
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by Andreas »

Morsomt at du har vært oppe på Pikes Peak :thumleft Plassen som din kommende MC har masse racinghistorie fra :D Tenk deg gutta (og sikkert jentene) som kjører opp bakken der på rundt 10min?! Syke folk..

Har vært fasinert av Pikes Peak Internationl Hillclimb siden jeg som guttunge så en VHS-film om dette spettakkelet. Den gikk noen runder på repeat den VHS`n :shock:
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by Andreas »

Riktig nok en gammel Peugeot, men se hvor vakkert det kan gjøres opp bakken med en gal finne bak rattet \:D/

[youtube][/youtube]
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by Jompa »

Ok, du kjøpte deg en sykkel med mindre vindskjerm, men kommer du tilbake til Pikes Peak igjen ?
Du får legge deg i hardtrening og se hvor fort du kommer deg opp Skjomfjellet med nysykkeln.
Så har du ditt eget Pikes Peak :D
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by ArcticTiger »

@Andreas: Ja samme her, en fascinerende sak den der Peaken og løpet opp dit!
@Jompa: Skulle ikke forundre meg om det blir en ny tur, det var forsmedelig å måtte snu like før jeg kom helt opp :( Men, det var djævelsk bratt, vinden var djævelsk sterk, og det var djævelsk langt ned i steinura, der på yttersia av veien....

Ellers sitter jeg nå her da, og planlegger åssen jeg skal feste Top-Bååksen på Ny-Multin. Eldste sønn min var en tur hos Multi-Langern her om dagen, og tok detta bildet, så jeg skulle ha noe å gå utfra under planleggingen :D :
Image

Jeg skjønnte jo fort at jeg kom til å trenge noe universal-feste-greier for en billig penge, så jeg fikk yngste sønn min til å ta seg en tur dit jeg Aldrig :redface går, og kjøpe noe greier.
Så da skulle alt være klart til Den Store Pølse-og-Topp-Bokks-dagen i Ande-bua den 23 Appril :D :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by jhn »

Topbox og BT :shock: Den lange ryggen du har, men helt uten ryggrad. :-s
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: ArcticTiger tuller det til.

Post by Elolz »

ArcticTiger fester toppboks på sin flett nye italiener med universalfester fra "Bilrema" :shock: Er dette begynnelsen på slutten? Er det forstadiene til dommedag vi aner i horisonten? :-k Nei denne toppboks-mafiaen er skumle greier. [-( :lol:
Post Reply