Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jalmar *titter innom*

Post by tshansen »

Her må jeg gløtte inn litt skjønner jeg [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Jalmar wrote:Jeg begynner å bli virkelig gammel, og da må man jo i hvert fall late som man er litt særrijøs.

Ellers har jeg fått bytta ut fordekket på KLX'en. Originaldekket var ikke utslitt, men jeg ville gjerne ha samme type dekk foran og bak. Monterte Heidenau K60 Scout bak for et par tusen km siden, og nå sitter det K60 Scout foran også. Skal bli spennende å se hvordan det er på en lett sykkel.

Har skrivi mer utfyllende på hjemmesia for de som måtte være interessert i detaljene.


Sent from my iPad using Tapatalk
Stive dekk er sikkert bra for din type Mc. Jeg foretrekker Pirelii selv om de blir veldig glatte når jeg smører de inn med brosmevæske :shock: Demon tror jeg dekkene heter. i dag bestod jeg oppkjøring og teori i Italia forresten så kan hende jeg tar bryet med oppkjøring i Norge igjen. Nå har politiet i all sin visdom gitt meg billappen tilbake, det er jo en begynnelse så får jeg ta MC derifra. Og kjørelærer dattera er ikke mye til hjelp- Men atte pappa, du må skjønne...
Og det gjør jeg jo selv om jeg syntes det burde være andre regler for meg :thumleft :thumleft I morgen er det privat visning på huset forresten. Neste visning 23. Så får jeg sikkert oppleve en dag hvor HG syntes jeg vil bo antagelig. PitBullPuddelen vet ikke hva som venter henne \:D/ Dette blir helt klart værre enn familie besøk til Fjaler !! Og det er fælt spør du meg :twisted:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

LordShaft wrote:Her må jeg gløtte inn litt skjønner jeg [emoji106]
Det er her det skjer vettu [emoji1].

Kommer til å skje litt med 250'n framover i hvert fall. En kollega av meg driver med lappen nå, og han har en Yamaha XT660 Tenere stående i garasjen. Så håpet er noen skikkelige turer i grusgrendte strøk i løpet av sommeren.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

pollti wrote:
Jalmar wrote:Jeg begynner å bli virkelig gammel, og da må man jo i hvert fall late som man er litt særrijøs.

Ellers har jeg fått bytta ut fordekket på KLX'en. Originaldekket var ikke utslitt, men jeg ville gjerne ha samme type dekk foran og bak. Monterte Heidenau K60 Scout bak for et par tusen km siden, og nå sitter det K60 Scout foran også. Skal bli spennende å se hvordan det er på en lett sykkel.

Har skrivi mer utfyllende på hjemmesia for de som måtte være interessert i detaljene.


Sent from my iPad using Tapatalk
Stive dekk er sikkert bra for din type Mc. Jeg foretrekker Pirelii selv om de blir veldig glatte når jeg smører de inn med brosmevæske :shock: Demon tror jeg dekkene heter. i dag bestod jeg oppkjøring og teori i Italia forresten så kan hende jeg tar bryet med oppkjøring i Norge igjen. Nå har politiet i all sin visdom gitt meg billappen tilbake, det er jo en begynnelse så får jeg ta MC derifra. Og kjørelærer dattera er ikke mye til hjelp- Men atte pappa, du må skjønne...
Og det gjør jeg jo selv om jeg syntes det burde være andre regler for meg :thumleft :thumleft I morgen er det privat visning på huset forresten. Neste visning 23. Så får jeg sikkert oppleve en dag hvor HG syntes jeg vil bo antagelig. PitBullPuddelen vet ikke hva som venter henne \:D/ Dette blir helt klart værre enn familie besøk til Fjaler !! Og det er fælt spør du meg :twisted:
Stiv og solid stamme med mykt mønster er det ideelle, men det kan godt hende jeg må over på vanlig K60. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med bakdekket [emoji3].

Kan du ikke kle deg ut og så gå på visning i ditt eget hus? Så legger du inn et bud, og før du vet ordet av det kan du fortsette å bo i det gamle huset [emoji1]
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Nå har jeg vært på øvelseskjøring med min kollega. Han har en Yamaha 660 Tenere. Den var ren og nypolert når vi dro avsted. Den var ikke det når vi kom tilbake. Men du verden så morro vi hadde det. Jeg praktiserte litt nytenkning i mc-opplæringen, så vi kombinerte krypkjøring med off road. Det ble fin trening.

Vi havna inne i skauen mellom Roa og Maura til slutt. Han la ned sykkelen etter et tappert forsøk på å forsere en stor snøhaug. Jeg fikk dessverre ikke tatt bilder av det, for jeg sto bom fast nede i en bekk litt lenger inne i skogen. Når han endelig klarte å få både seg selv og sykkelen på rett kjøl, kom han for å hjelpe meg. Det blei et par fine videosnutter av det. Lurer på hva som hadde skjedd hvis vi hadde blitt arrestert midt inne i skauen med L på ryggen og greier. Men det gikk greit.

Vi stoppet på en Statoil etterpå for å spise, og etter at vi hadde bestilt det vi skulle ha, ble vi jaget ut og de kom ut med burgerne til oss. De syns nok det var litt over grensa at vi lot søla renne fra kjøreutstyret og ned på gulvet.

Så nå sitter jeg og venter på at kjøreutstyret mitt skal bli ferdig i vaskemaskinen, og revurderer mine undervisningsmetoder en smule.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jalmar *titter innom*

Post by tshansen »

Må si det er dukket opp mye bra skriblerier på din private blogg \:D/

Du burde annonsere oftere når du fyller på info der inne, er litt vanskelig å huske på alle bloggene jeg "følger" med på :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

LordShaft wrote:Må si det er dukket opp mye bra skriblerier på din private blogg \:D/

Du burde annonsere oftere når du fyller på info der inne, er litt vanskelig å huske på alle bloggene jeg "følger" med på :thumleft
Takk. Meningen er jo å fylle den bloggen med litt stoff etter hvert da. Problemet er å få tid til oppfølging. Det er lett å ønske seg tid til alle prosjekter, men i praksis blir det litt annerledes som regel.

Jeg ser at det er tidkrevende å skrive både her og der, så det blir nok til at jeg følger opp privat-bloggen, og lager noen kort-versjoner her, og kanskje reklamerer litt her for privat-bloggen. Men det er vel ikke helt etter forskriftene med sånn reklame tror jeg
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jalmar *titter innom*

Post by tshansen »

Du skal ikke være redd for å dele link til din private blogg her inne! Forstår godt at noen velger denne løsningen :thumleft Så det har vi ingen innvendinger mot :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Jeg tror det kan bli litt artig ombygging av KLX'en og noen fine turer utover. Jeg driver å lærer opp en kollega så han kan ta mc-lappen, og da åpner det seg en haug av muligheter. Mange turer jeg ikke har tatt når jeg har kjørt alene som det nå kan bli noe av. Steder utenfor mobildekning og all annen folkeskikk bør man ikke besøke uten en likesinnet som selskap.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Her var det støvete :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jalmar *titter innom*

Post by mekkern »

På tide med en liten vask?🥳

Long time no see.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Borg »

Ja d var vel fort noen år siden sist.
Kjører du fortsatt land å strand rundt?
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Åra flyr når man har det morosamt :roll:

Blir ikke like mye mc-kjøring nå for tia. Har den gamle 650`n og KLX250`n. Bare KLXen på skilter da. Har pleid å dra et par ovale weekender til Sverige hvert år for å kjøre grus og litt lettere off road, men i år har det ikke blitt noe. Så har vel egentlig ikke kjørt mc i det hele tatt siden mai i fjor :lol:

Helsa setter noen begrensninger også. Og jeg prøver å ta meg av min snart 90 år gamle mor litt. Så da blir det helst bil man benytter. For å kompensere og ikke få det for bra har jeg selvfølgelig alltid et par håpløse gamle biler i stallen. For øyeblikket er det en gammel Citroen 2CV Dolly som står i deler i garasjen, og så har jeg en Suzuki Liana 4WD med masse patina :lol:

Men verkstedet i garasjen er flittig brukt uansett. Om kjøretøyene blir noe bedre av en runde på verkstedet skal jeg ikke påstå, men det er tanken som teller :plystre

Nå får jeg prøve å finne ut åssen jeg poster bilder her :-k I gamle dager brukte vi photobucket, men så skulle dem plutselig ha penger for lagring. Men nå er det kanskje noen andre gratistjenester som tillater linking til forum?

Så er målet å finne igjen Pollti og Desmo da. Jeg har jo tusen ting å diskutere med Pollti når det gjelder gamle håpløse biler, eller Kabul-kareter som Pollti ville sagt.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Tror egentlig jeg fant en bruksanvisning… :-k

Testmodellen bli Zuki, eller Sølvpilen som hun også kalles. Det er på grunn av hennes sportslige fremtoning vil jeg tro :plystre
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Bikeridr »

Hei og velkommen tilbake :)
Politi har har vi ikke sett på en stund, men Desmo er "still going strong".
Ja, bortsett fra å ønske deg velkommen tilbake, så skulle jeg forklare hvordan du legger inn bilder. Det ser jeg at du har fått til.
Hvis du også vil ha bildene "inni" teksten, så klikker du "place inline" etter opplasting.
Jeg har laget noen bruksanvisninger på bruken etter jeg overtok. Du finner dem i "forum nyheter". :thumleft
Post Reply