Inunf
Re: Inunf - Trenger teknisk hjelp!
Jepp, han jeg kjøper av hadde plass til å ta med min nye og sykkelen han skal kjøre selv, så da sparte jeg meg en tur for å hente den. Bilder kommer, enten dere vil eller ikke :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- quattrokim
- Posts: 823
- Joined: 06 Oct 2015 08:38
- MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R - Location: Frekhaug, Hordaland
Re: Inunf - Trenger teknisk hjelp!
Ser du er "heldig", treningshelga er avlyst på Våler.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
- ole m.
- Posts: 1390
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Inunf - Trenger teknisk hjelp!
Hvor ser du dette?
- quattrokim
- Posts: 823
- Joined: 06 Oct 2015 08:38
- MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R - Location: Frekhaug, Hordaland
Re: Inunf - Trenger teknisk hjelp!

Rekner med det stemmer, men aldri godt å vite.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Re: Inunf - Trenger teknisk hjelp!
Stemmer det, vi hadde ikke begynt å laste i bilen før vi fikk beskjed. Det blir trening i Malmedalen på søndag i stedet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Inunf - Trenger teknisk hjelp!
Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Siden treningsleiren på Våler ble avlyst pga. snø, fikk jeg god tid i kjelleren i dag. Bestemte meg først for å gjøre noe jeg har hatt lyst til lenge, nemlig vaske pipesettet mitt. Har hatt det i 13 år nå, så det var vel på tide

Før

Etter
Med rent verktøy og krom (-vanadium?) nakke gikk jeg løs på Suzukien. En diskusjon på BAN om en GSX-R 600 K8 som fikk feilmelding fordi det var byttet eksosanlegg og eksosventilmotoren var koblet bort fikk meg til å tenke litt. Jeg hadde jo fulgt en slik prosedyre og klipt (eller, den var klipt og så skjøtet, jeg klipte skjøten) ei ledning inn til ECUen. Så nøye på koblingsskjemaet, og den gikk jo innom flere av sensorene! Var det mulig at det var den som gjorde at ECU'en fikk feil verdier fra sensorene?

Jeg skjøtet den sammen igjen. Det manglet litt av ledningen, heldigvis hadde jeg en litt ledning i rett farge. Skjøtet sammen, kjente meg lur, og testet sykkelen. Ingen forskjell. Dritt.
Men! Så begynte jeg å tenke. Det var jo to ledninger til ECU jeg hadde gjort noe med. Begynte å bla tilbake i bloggen her, og fant dette:
Jeg, i min visdom, skjøtet den ledningen. Kunne det være den infamøse ledningen man klipper for å gå fra 34 hk til fulleffekt? Jeg googlet kjapt, og kom over dette:

Er ikke noe fan av å klippe ledninger, så jeg tok ei nebbtang og nappet ut hele greia. Hadde på krympestrømpe for å isolere den. Testet igjen. DET FUNKET! Nå drar den hele veien til turtallsperren, det er bare å klamre seg fast
Den er ca. 20 kg lettere enn standard gatesykkel, og drevet ned, så den drar ganske friskt
Ikke rart det ikke var noen feilkoder, alt var jo helt som det skulle!
Det er fortsatt litt arbeid igjen, har ikke fått til bremsene. Kan knipe hendelen helt inn til styrepinnen, selv med hendelen stilt lengst ut. Etter den siste testen var den knallhard på hendelen, og bremsene hang. Er det noen som har noen tips der? Sjekket caliperene, de henger begge to. Mistenker at bremsepumpa har fått seg en kavring, kan være den. Men den ser hel ut.


Før

Etter
Med rent verktøy og krom (-vanadium?) nakke gikk jeg løs på Suzukien. En diskusjon på BAN om en GSX-R 600 K8 som fikk feilmelding fordi det var byttet eksosanlegg og eksosventilmotoren var koblet bort fikk meg til å tenke litt. Jeg hadde jo fulgt en slik prosedyre og klipt (eller, den var klipt og så skjøtet, jeg klipte skjøten) ei ledning inn til ECUen. Så nøye på koblingsskjemaet, og den gikk jo innom flere av sensorene! Var det mulig at det var den som gjorde at ECU'en fikk feil verdier fra sensorene?

Jeg skjøtet den sammen igjen. Det manglet litt av ledningen, heldigvis hadde jeg en litt ledning i rett farge. Skjøtet sammen, kjente meg lur, og testet sykkelen. Ingen forskjell. Dritt.
Men! Så begynte jeg å tenke. Det var jo to ledninger til ECU jeg hadde gjort noe med. Begynte å bla tilbake i bloggen her, og fant dette:
inunf wrote:
Mistenker at noen har forsøkt å klippe ledningen som skal fjerne feilkoden når man fjerner eksosventilen. Ser ut som at de har klipt feil først? Den som er forsøkt skjøtet er den som egentlig skal kuttes, ledning nr. 30 på den svarte pluggen. Vet ikke hva den andre gjør, den er nr. 24 på den grå pluggen. Mistenker at når den ikke er koblet så vil man ikke få feilkoder på de andre sensorene. Kommer nok til å skjøte denne.
Jeg, i min visdom, skjøtet den ledningen. Kunne det være den infamøse ledningen man klipper for å gå fra 34 hk til fulleffekt? Jeg googlet kjapt, og kom over dette:
Men som jeg skrev over her, var jo den ledningen jeg skjøtet nr. 24 på den grå pluggen, ikke nr. 58. Nedtur! Eller? Er det så mange som 58 ledninger per plugg? Sjekket i manualen. Det er 34 ledninger per plugg, og i manualen går det fra 1-34 på den svarte pluggen, og det fortsetter på 35 på den grå. 34+24=58!En nordmann på Gixxer.com wrote:Hey!
I just bought a gixxer 600 k7, it got 34horsepower, what do i need to do to get 125horsepower out of it? Its a bike thats beeing rebuilt to a roadracing bike, Not for STREET use.
Thank you!
EDIT:
After request im gonna put the walkthru for how to remove the horsepower restriction on the Suzuki GSX-R 600 K7 here....
-What to do to remove the power restriction on your GSX-R 600 K7:
Normally the power restricted 600/750 K6/K7 ECUs have a non restricted second map set in it. You can switch to the second map set on these ECUs when you cut the black/brown wire to PIN 58.
1.Remove your seat, pretty simple on my trackbike since i only got classfiber with no seat. On non Trackbikes, remove the seat and the rear end of the bike, from the seat and back. The ECU is located under the driver's seat!
Picture:

Er ikke noe fan av å klippe ledninger, så jeg tok ei nebbtang og nappet ut hele greia. Hadde på krympestrømpe for å isolere den. Testet igjen. DET FUNKET! Nå drar den hele veien til turtallsperren, det er bare å klamre seg fast


Ikke rart det ikke var noen feilkoder, alt var jo helt som det skulle!
10 poeng til JK95 for korrekt svar! Hadde jeg faktisk sjekket dette hadde jeg spart meg MYE arbeid. For ikke å snakke om den Hondaen til 60 lapper...JK95 wrote:Ikke laveffektshjerne på denne vet jeg?

Det er fortsatt litt arbeid igjen, har ikke fått til bremsene. Kan knipe hendelen helt inn til styrepinnen, selv med hendelen stilt lengst ut. Etter den siste testen var den knallhard på hendelen, og bremsene hang. Er det noen som har noen tips der? Sjekket caliperene, de henger begge to. Mistenker at bremsepumpa har fått seg en kavring, kan være den. Men den ser hel ut.
Re: Inunf - Fikset!
Wee, 10 poeng til meg 

- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Inunf - Fikset!
Hurra! 
Da har du to sykler å velge i da

Da har du to sykler å velge i da

Re: Inunf - Fikset!
Ingenting er så gale at det ikke er godt for noe. Nå har du jo en reservesykkel i tilfelle den ene skulle havarere, eller du krasjer den sånn at den ikke blir kjørbar. Da slipper du å gå glipp av et løp pga. det. 

Re: Inunf - Fikset!
Hahaha der kan du se hvor viktig det er å poste bilder av mekkingen din [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Inunf - Fikset!
Ja, jeg beholder denne som reserve inntil videre. Deilig å endelig finne ut av det, har grublet MYE på dette. Har fortsatt det problemet med bremsene å ta tak i, begynte på det i dag.
Tok ut innmaten i de to banehjelmene mine, en Arai RX-7 og en X-lite X-602 og vasket det.

Mens hjelmforet lå i såpevann begynte jeg på bremsepumpen på suzukien.


Fjernet hendelen

Fjernet bremselysbryteren. Den blir ikke montert igjen. Hvert gram teller!

Demonterte stempelet.

Demonterte tilførselen fra reservoaret.




Renset og monterte sammen i motsatt rekkefølge. Fant ingen feil, men håper det blir bedre av at jeg har åpnet og sett på. Luftet ut mesteparten av lufta ganskje kjapt, nå står det med trykk på til i morgen for å klemme ut siste rest av luft.

Skylte hjelminteriørene og la de til tørk.

Bremsevæske er fæle saker. Gjorde rent og sprayet på litt lakk, ble straks bedre. Digg med banesykkel hvor utseendet ikke er viktig

Solen skinte og jeg ble invitert med på tur av en kompis. Nå som jeg solgte RSV'en er jeg jo tom for sykler med skilt på, heldigvis har han rikelig og er raus med å låne ut. De ble nakensyklene i dag, jeg startet på en MV Agusta Brutale 910 som er modifisert med effektanlegg, ny ECU med custom map, Nitron bakdemper, custom lakkjobb og litt stasj. Ganske snasen sykkel, og absolutt ikke feil på svingete vestlandsveier i strålende sol

På tilbaketuren fikk jeg låne denne. En 2009 Moto Morini Corsaro Veloce 1200. Sannsynligvis Norges eneste? Helt sinnsykt artig sykkel. Motoren er Moto Morini sin egen, med en ganske interessant karakter. Den kjennes litt røff og upolert ut i gangen, kan nesten minne om Harley eller annet landbruksutstyr. Helt til man vrir på gassen. Med 123 Nm og 140 hk flytter den seg ganske bra, med et enormt bunndrag. Storkoste meg på denne

Han har (blandt annet) en annen skjeldenhet i garasjen. Er det noen som kan gjette hva dette er for noe? Hint: Det er ikke en Yamaha...
I morgen er det trening i Malmedalen og første tur på Hondaen. Gleder meg bittelitt. Bittelitt
Tok ut innmaten i de to banehjelmene mine, en Arai RX-7 og en X-lite X-602 og vasket det.

Mens hjelmforet lå i såpevann begynte jeg på bremsepumpen på suzukien.


Fjernet hendelen

Fjernet bremselysbryteren. Den blir ikke montert igjen. Hvert gram teller!

Demonterte stempelet.

Demonterte tilførselen fra reservoaret.




Renset og monterte sammen i motsatt rekkefølge. Fant ingen feil, men håper det blir bedre av at jeg har åpnet og sett på. Luftet ut mesteparten av lufta ganskje kjapt, nå står det med trykk på til i morgen for å klemme ut siste rest av luft.

Skylte hjelminteriørene og la de til tørk.

Bremsevæske er fæle saker. Gjorde rent og sprayet på litt lakk, ble straks bedre. Digg med banesykkel hvor utseendet ikke er viktig


Solen skinte og jeg ble invitert med på tur av en kompis. Nå som jeg solgte RSV'en er jeg jo tom for sykler med skilt på, heldigvis har han rikelig og er raus med å låne ut. De ble nakensyklene i dag, jeg startet på en MV Agusta Brutale 910 som er modifisert med effektanlegg, ny ECU med custom map, Nitron bakdemper, custom lakkjobb og litt stasj. Ganske snasen sykkel, og absolutt ikke feil på svingete vestlandsveier i strålende sol


På tilbaketuren fikk jeg låne denne. En 2009 Moto Morini Corsaro Veloce 1200. Sannsynligvis Norges eneste? Helt sinnsykt artig sykkel. Motoren er Moto Morini sin egen, med en ganske interessant karakter. Den kjennes litt røff og upolert ut i gangen, kan nesten minne om Harley eller annet landbruksutstyr. Helt til man vrir på gassen. Med 123 Nm og 140 hk flytter den seg ganske bra, med et enormt bunndrag. Storkoste meg på denne


Han har (blandt annet) en annen skjeldenhet i garasjen. Er det noen som kan gjette hva dette er for noe? Hint: Det er ikke en Yamaha...
I morgen er det trening i Malmedalen og første tur på Hondaen. Gleder meg bittelitt. Bittelitt

Re: Inunf - Fikset!
Det der er en Bimota yb et ellerannet [emoji39]inunf wrote:Ja, jeg beholder denne som reserve inntil videre. Deilig å endelig finne ut av det, har grublet MYE på dette. Har fortsatt det problemet med bremsene å ta tak i, begynte på det i dag.
Tok ut innmaten i de to banehjelmene mine, en Arai RX-7 og en X-lite X-602 og vasket det.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/14c1479823bc3e602f653c0b99326cde.jpg[/img]
Mens hjelmforet lå i såpevann begynte jeg på bremsepumpen på suzukien.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/54e38b7dd2b9110f5f1b9380456ea568.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/81ca2b7a1827efab9fb51175bec721a3.jpg[/img]
Fjernet hendelen
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/c8b31328b302cc971eee046964a6788f.jpg[/img]
Fjernet bremselysbryteren. Den blir ikke montert igjen. Hvert gram teller!
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/6200212b5bd3e3d3962df83efdfb9ba6.jpg[/img]
Demonterte stempelet.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/fd1a145f8ab7f6f26831ed72cc3cbd2f.jpg[/img]
Demonterte tilførselen fra reservoaret.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/be30b70f72239ab89fb2fee07a776707.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/0197e432c5c0d96e22256afc29cc5fe2.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/cfcd852790e65144aad3470316bf5537.jpg[/img]
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/a53d06806ffde0f9dcfd9525f7a26d07.jpg[/img]
Renset og monterte sammen i motsatt rekkefølge. Fant ingen feil, men håper det blir bedre av at jeg har åpnet og sett på. Luftet ut mesteparten av lufta ganskje kjapt, nå står det med trykk på til i morgen for å klemme ut siste rest av luft.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/201734d484808d35af83d78b3133bb94.jpg[/img]
Skylte hjelminteriørene og la de til tørk.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/fb217ae854c6b0bcc830b85b69b012b6.jpg[/img]
Bremsevæske er fæle saker. Gjorde rent og sprayet på litt lakk, ble straks bedre. Digg med banesykkel hvor utseendet ikke er viktig![]()
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/558d08cd53ccbd0dcaedb1f52bbb81d2.jpg[/img]
Solen skinte og jeg ble invitert med på tur av en kompis. Nå som jeg solgte RSV'en er jeg jo tom for sykler med skilt på, heldigvis har han rikelig og er raus med å låne ut. De ble nakensyklene i dag, jeg startet på en MV Agusta Brutale 910 som er modifisert med effektanlegg, ny ECU med custom map, Nitron bakdemper, custom lakkjobb og litt stasj. Ganske snasen sykkel, og absolutt ikke feil på svingete vestlandsveier i strålende sol![]()
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/2d95e0bdf01f064bdd4b38a44d71adae.jpg[/img]
På tilbaketuren fikk jeg låne denne. En 2009 Moto Morini Corsaro Veloce 1200. Sannsynligvis Norges eneste? Helt sinnsykt artig sykkel. Motoren er Moto Morini sin egen, med en ganske interessant karakter. Den kjennes litt røff og upolert ut i gangen, kan nesten minne om Harley eller annet landbruksutstyr. Helt til man vrir på gassen. Med 123 Nm og 140 hk flytter den seg ganske bra, med et enormt bunndrag. Storkoste meg på denne![]()
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/f33cbaee57acb79da9a66d54ed6a6203.jpg[/img]
Han har (blandt annet) en annen skjeldenhet i garasjen. Er det noen som kan gjette hva dette er for noe? Hint: Det er ikke en Yamaha...
I morgen er det trening i Malmedalen og første tur på Hondaen. Gleder meg bittelitt. Bittelitt
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Inunf - Fikset!
Korrekt, det er en YB9R. Motor fra FZR600. Artig liten sak, ganske lett.
Her kommer bilder av nysykkelen





Det er en 2010 Honda CBR600RR som er ganske godt utstyrt:
- Öhlins innmat i gaffelen, Öhlins bakdemper og Öhlins styredemper.
-HRC ECU
-Tynneste tillatte toppakning
-Akrapovic helanlegg i titan
-Quickshifter
-Starline XS laptimer/logger/instrumentpanel
-PP-tuning fothvilersett, styrepinner og tanklokk
-Racingkåper av ukjent fabrikat, egentlig beregnet til 08/09-modell. Nytt, riktig kåpesett er i bestilling og følger med.
-Regndekk på felg.
-Fulgte også med ymse krasjdeler
Uvant å kjøre, den drar veldig bra. Til tider vel mye hjulløft. Artig, tror jeg kommer til å finne meg til rette på denne
Ulempen er at sykkelen er så bra at jeg ikke har noen unnskyldninger for å ikke få opp farten :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Her kommer bilder av nysykkelen






Det er en 2010 Honda CBR600RR som er ganske godt utstyrt:
- Öhlins innmat i gaffelen, Öhlins bakdemper og Öhlins styredemper.
-HRC ECU
-Tynneste tillatte toppakning
-Akrapovic helanlegg i titan
-Quickshifter
-Starline XS laptimer/logger/instrumentpanel
-PP-tuning fothvilersett, styrepinner og tanklokk
-Racingkåper av ukjent fabrikat, egentlig beregnet til 08/09-modell. Nytt, riktig kåpesett er i bestilling og følger med.
-Regndekk på felg.
-Fulgte også med ymse krasjdeler
Uvant å kjøre, den drar veldig bra. Til tider vel mye hjulløft. Artig, tror jeg kommer til å finne meg til rette på denne

Ulempen er at sykkelen er så bra at jeg ikke har noen unnskyldninger for å ikke få opp farten :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D
Kul Honda!
Hva er greia med tynneste topppakning som er mulig? vektsparing?
Og skal den lakkes/fikses opp eller selges når GSXRen er i toppstand?
Hva er greia med tynneste topppakning som er mulig? vektsparing?

Og skal den lakkes/fikses opp eller selges når GSXRen er i toppstand?
Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D
Takker, det kommer actionbilder senere når jeg har fått dratt de gjennom lightroom 
Trodde det var begrensninger på tykkelsen på toppakning i reglene, men sjekket nå og ser at toppakning er fritt. Prøvde å google litt, men fant ikke ut hva som er standard tykkelse. Har ikke noe dokumentasjon på denne sykkelen, det kan nok bli et problem når noe havarerer. Tynnere toppakning gir høyere kompresjon som igjen gir bedre bunndrag. Man kan også maskinere toppen for å få høyere kompresjon, men det er ikke tillatt.
Denne skal ikke fikses, den skal krasjes
Tror nok jeg ender opp med å beholde denne og selge gixxeren etterhvert. Kanskje til høsten?

Trodde det var begrensninger på tykkelsen på toppakning i reglene, men sjekket nå og ser at toppakning er fritt. Prøvde å google litt, men fant ikke ut hva som er standard tykkelse. Har ikke noe dokumentasjon på denne sykkelen, det kan nok bli et problem når noe havarerer. Tynnere toppakning gir høyere kompresjon som igjen gir bedre bunndrag. Man kan også maskinere toppen for å få høyere kompresjon, men det er ikke tillatt.
Denne skal ikke fikses, den skal krasjes
