Da kaller jeg Tracern innkjørt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Etter en litt lengre tur i dag står nå telleverket på ca 170mil, så nå er det bare bånn gass som gjelder heretter !
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Neida, bare kødder
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Men kan da dra på litt skikkelig nå da, hvis lysten skulle melde seg.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ble en 38mils runde til Ørje, Tøcksfors etc. Jaggu mye fine mc-veier i de traktene gitt
![ok :thumleft](./images/smilies/023.gif)
Deretter ble det middag på spisestedet Sanngrund, ca 1mil sør-vest for Skarnes. Anbefales på det sterkeste hvis noen av dere skulle være i området. Alltid himmelsk mat
Dette var den første litt lengre turen med Tracern, og har jo dannet meg et lite bilde av tur-egenskapene. Setet er vel ikke akkurat noen Stressless, noe jeg bynte å merke i de bakre regioner etter ca 30mil. Men når jeg får en liten stopp en gang i blant, går det tålelig greit trur jeg. Men kan hende jeg prøver å finne en litt mere komfortabel løsning etterhvert. Ellers kan man jo også kjøre stående innimelom for å avlaste litt. Sittestillingen virker grei, men merker at jeg blir litt sliten på hver side litt langt nede i ryggen. Dette er noe jeg også har merket på litt lengre turer med Dominatorn, så trur nok dette kommer av litt uvant sittestilling. På langturer er jeg jo mest vant til å ligge litt mere framoverlent (zx12r, zx9r etc.), så tror nok at dette vil gå seg til bare jeg får kjørt litt mere. Motormessig er det bare en ting å si: Toppers !
![hjerte :smt007](./images/smilies/007.gif)
Må vel si at jeg er ganske imponert over momentet i denne trippelen. Og dette kommer virkelig til sin rett på små, svingete veier. Testet også å slippe den helt ned til ca 55km/t på 6. gir, for deretter å akselerere. Gikk veldig greit, uten at motoren protesterte i det hele tatt. Er også fornøyd med bensinforbruket. Fylte 14,6 liter etter 28,5 mil, altså 0,51 liter/mil. Det vil si at hvis man virkelig er forsiktig med gassen, så skal det lett gå ann få den under halvliteren. Fra zx12r er jeg vant til ca 0,65-0,7 ved forholdsvis snill kjøring, så merkbart bedre.
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Når det gjelder å kjøre svinger, så kan jeg vel si at jeg koser meg mye mere med denne enn Ninjan. Mye lettere å vippe fra side til side. Ca 40kg mindre å drasse rundt på har vel en del å si vil jeg tro.
Dagens tur har med dette gitt meg stort sett positive erfaringer, selv om det er litt tidlig med en endelig konklusjon. Men virker veldig lovende dette altså
(Ved Setskog. Min tur-kompanjongs R1200GS 2011mod. og Tracern)
(Ved Rødenessjøen)
![Image](http://bildr.no/image/QzFLaS84.jpeg)