Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toven »

Tommas wrote:Det er greit, det er deilig å få luftet vestlig verden problemene litt. De heldiggrisene nedi Afrika veit ikke hvor bra de har det 8)
Haha :)
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

ole m. wrote:For en sympatisk fyr du er, Bjerknez. :thumleft
Jeg er egentlig veldig grei å ha med å gjøre og det er sjelden det er mye "bråk" rundt meg. Men når man betaler totalt 3 mill for 50kvm. så gidder jeg ikke å stå med ræva i været og luke, eller måke snø. Det er sikkert jævlig viktig for pensjonister, men for min del kunne dem gruslagt hele plassen.

Historien er lang, men det dukket stadig opp overraskelser. Vi fikk brev i posten om at sameiet nå skulle bytte ut alle pærene utenfor hoveddørene inn til alle leilighetene med LEDpærer og at vi alle kom til å få en regning i posten pålydende 800,- for dette.

Jeg ringte dem å sa at den fakturaen kunne dem bare se bort fra, for LED-pære kunne jeg fint kjøpe selv og skru i for en brøkdel av prisen. men DA var det faen meg ikke greit å gjøre noe selv seru! Neida, dem hadde inngått avtale med et firma som gjorde dette så her var det ingen vei utenom.

Ikke for at de pengene var så viktig for meg, men prinsippet.

Men å betale komunen en slant for å svinge innom med noen runder med snøskuffa satt langt inne. Faen så irritert jeg ble på det sameiet der...
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Å ja, Tommas har rett. Dette er et luksusproblem uten sidestykke :smt005
Men det er jo en klagetråd... :twisted:
User avatar
JRO
Posts: 1297
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by JRO »

Jeg irriterer meg over at Bjerknez bruker samle betegnelsen " dette er sikkert vikig for pensjonistene" som om at dette er en homogen gruppe. Denne gruppen er nok like divervfisert som 30 åringene eller 40 åringene. Så Bjerkis ikke bruk slike samlebegreper. :redface :redface :shock: [-X
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

JRO wrote:Jeg irriterer meg over at Bjerknez bruker samle betegnelsen " dette er sikkert vikig for pensjonistene" som om at dette er en homogen gruppe. Denne gruppen er nok like divervfisert som 30 åringene eller 40 åringene. Så Bjerkis ikke bruk slike samlebegreper. :redface :redface :shock: [-X
Jeg har jo erfart så langt at mange pensjonister liker å pusle mer hjemme. For dem så MÅ jo slike dugnads sammenkomster være en sosial greie. Det stemmer med de aller fleste pensjonister jeg kjenner. Men at dette gjelder absolutt ALLE pensjonister skjønner vel de fleste av oss at ikke stemmer. :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

Bjerknez wrote:
ole m. wrote:For en sympatisk fyr du er, Bjerknez. :thumleft
Jeg er egentlig veldig grei å ha med å gjøre og det er sjelden det er mye "bråk" rundt meg. Men når man betaler totalt 3 mill for 50kvm. så gidder jeg ikke å stå med ræva i været og luke, eller måke snø. Det er sikkert jævlig viktig for pensjonister, men for min del kunne dem gruslagt hele plassen.



Ikke for at de pengene var så viktig for meg, men prinsippet.

Men å betale komunen en slant for å svinge innom med noen runder med snøskuffa satt langt inne. Faen så irritert jeg ble på det sameiet der...
:lol: Det er noe artig med utsagn som "Jeg er egentlig veldig grei ... "
Når man har betalt 3 mill for 50 kvm burde man absolutt slippe all denne urettferdige dritten du ble utsatt for ... alt det derre fysiske ubehaget kan pensjonistene ta seg av, helt enig Bjærknes :thumleft
... det er prinsippet
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by quattrokim »

Halsbetennelse for 3 gang i år... På tide å komme seg til veterinæren snart og få noko godstoff så eg blir kvitt dritet ein gang for alle.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Jeg kom til skade for å skru på TV'en... det står selvfølgelig på en kanal som viser er amerikans talkshow eller noe slikt. Å herre min gode gud så SPRÆNGT amerikanerne framstår. Er det mulig å skrike, skråle å være så forbanna tilgjort? :-s :-s

Jada, jeg skal ta litt selvkritikk for at jeg satt meg selv i denne situasjonen, men helt alvorlig? Er det dit vi er på vei? ](*,) ](*,)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: RE: Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by quattrokim »

LordShaft wrote:Jeg kom til skade for å skru på TV'en... det står selvfølgelig på en kanal som viser er amerikans talkshow eller noe slikt. Å herre min gode gud så SPRÆNGT amerikanerne framstår. Er det mulig å skrike, skråle å være så forbanna tilgjort? :-s :-s

Jada, jeg skal ta litt selvkritikk for at jeg satt meg selv i denne situasjonen, men helt alvorlig? Er det dit vi er på vei? ](*,) ](*,)
Jepp, no hope for the human race.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

LordShaft wrote:Jeg kom til skade for å skru på TV'en... det står selvfølgelig på en kanal som viser er amerikans talkshow eller noe slikt. Å herre min gode gud så SPRÆNGT amerikanerne framstår. Er det mulig å skrike, skråle å være så forbanna tilgjort? :-s :-s

Jada, jeg skal ta litt selvkritikk for at jeg satt meg selv i denne situasjonen, men helt alvorlig? Er det dit vi er på vei? ](*,) ](*,)
Jess-hvis du gløtter innom "barne-tv" eller "skrike-tv" vil du se at "oppdragelsen" med gauling og vræl starter tidlig..
snakk med litt eldre ansatte i barnehager så skal du høre samme utviklingen med skriking hos unga..
når det gjelder tilgjorte så leder bare us-of-a med noen år-vi er på god vei vi også, se bare på "lykkelig og perfekt" trenden på face og lignende,
inkluder det med våre "talk-show" så nærmer vi oss....

men usa "talkshow" er jo en studie i menneskelig "enkelhet"..

det som VIRKELIG tar kaka er mange japanske game-show.
En blanding av fornedrelse og menneskelig forfall.

ELLERS vil jeg irritere meg litt over at jeg måtte en tur på jobben i natt og dermed våknet litt sent til å rekke "grill-turen" i dag.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toven »

Kom du innom talkshow på vei til interiør-programmet LS? :lol: :lol:
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Adele »

Japanske game-shows er litt kule da.. De er jo helsprø.. 8-[ :redface
=^_^=
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Kant1 »

Idag må jeg klage på at "de" har trøbbel i tårnet... eller i hullet. Nede på havets bunn er det noen greier som denne gangen ikke passer sammen.( Wellhead conductor passer ikke inn i conductorhousing for de som vet hva jeg snakker om)
Derfor har vi "tapt" tre dager (til nå), og min planlagte ekskursjon til det blide sørland i strååålende sol må derfor vente.....synd i meg :shock: :roll: :twisted:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Adele »

Kant1 wrote:Idag må jeg klage på at "de" har trøbbel i tårnet... eller i hullet. Nede på havets bunn er det noen greier som denne gangen ikke passer sammen.( Wellhead conductor passer ikke inn i conductorhousing for de som vet hva jeg snakker om)
Derfor har vi "tapt" tre dager (til nå), og min planlagte ekskursjon til det blide sørland i strååålende sol må derfor vente.....synd i meg :shock: :roll: :twisted:

Syndes ikke synd på deg, jeg. Har ikke dere verdens beste overtids-avtaler :-P ?

Neida..men er det ikke ekstra godt med fri etter at du har jobbet ekstra hardt? Da kan en liksom virkelig ta seg fri uten å få dårlig samvittighet (:.
=^_^=
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Kant1 »

Jeg har ikke slike avtaler lengre... nå får jeg tellende dager på årsverket.... takk skal man ha \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply