The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Åjadda! Det ble en liten tur i dag også. Så mange parkerte sykler utenfor kjøpesenteret på Raufoss da jeg kjørte igjennom der. Det var vel et arrangement i forbindelse med motorsykkelens dag. Jeg kjørte bare forbi, hadde ikke planlagt noe stopp der. Ellers var det jo noe aktivitet på veien også. Folk har funnet fram syklene fra garasjer og andre lagringsplasser etter vinteren. Det ble en liten stopp på GMS for å peile kaffetrakteren og prate litt. Dem har to Kawasaki H2'er inne, den ene var solgt. Personlig syns jeg ikke de er noe spesielt pene. Men de går vel noe helt forjævlig.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Triumphen fraktet meg en litt lengre tur idag. Jeg dro sørover til Eidsvoll Verk og kjøpte meg middag på Nebbenes. Hjem kjørte jeg til Hurdal og opp Skrukkelia til Lygna. Veiene var ganske bra unntatt helt øverst i Skrukkelia. Der var det temmelig humpete. Møtte ikke så veldig mange sykler på turen. Litt rart egentlig, når en tenker på hvor godt vær det var i dag.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Da ble det en liten ettermiddagstur med Ducatien. Jeg kjørte bare rundt bygda, men det var morro læll. L-twinnen var like turtallsvillig og hadde like godt bunndrag som det jeg mente å huske. Og så er det Lyden, den får en bare fra en Ducati. Til dem som enda ikke har kjørt Ducati vil jeg si; Dere vet ikke hva dere har gått glipp av.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nå er jeg akkurat innenfor døra etter nok en liten Ducatitur rundt bygda. Må passe på nå som det er så godt vær. Yr melder litt lavere temperatur inn i mot pinsehelga. Men ikke værre enn at jeg får kjørt meg noen turer. Da tror jeg at det blir Triumphen som skal brukes.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Det er aldri så gale at det ikke er godt for noe :thumleft Greit å ha flere sykler å velge mellom skjønner jeg 8)

Ser vår kjære vær-Isabella kan melde om halverte temperaturer pinsehelgen, men det er vel bare det som er "normalen" Det er ikke ofte vi har over 20 grader så tidlig i Mai :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Jeg er antagelig litt annerledes enn de fleste når det gjelder temperatur og mc-kjøring. Blir det noe særlig over 20 grader foretrekker jeg bil med ac. Delvis skyet og 15 - 18 grader er det ideelle for meg [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jeg syntes det passet å ta Triumphen en tur rundt bygda i dag. Det manglet en 3-4 grader på temperaturen som vi hadde i går, så da ble det sånn. Det blir ikke samme "drivet" over kjøringa med Triumph. Men det er helt greit. Ikke for det, jeg sinker ingen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nå var det litt varmere igjen, så da tok jeg Ducatien en tur rundt bygda. Selv om kjøreegenskapene på Triumphen er veldig bra, er nok Ducatien en klasse eller to høyere på skalaen. Det er ikke for å klage på Triumphen, men å konstatere at den er ikke så velegnet når det går litt unna. Men så har jeg ikke sykler for å grisekjøre med heller. Det passer meg bedre å holde et anstendig tempo når veiene tillater det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Dukker mye rart opp når en rydder ut av huset :shock: I går fant jeg en eldgammel skinndress som jeg ikke helt kommer inn i mere :-k Hvilet fikk fart på Minste Marta som raste ut i stua til Bessmoj hvor hun proklamerte at Bestes lekedress er for liten og han trenger en ny en :-s Er av sine egne en skal ha det :smt003
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Dukker mye rart opp når en rydder ut av huset :shock: I går fant jeg en eldgammel skinndress som jeg ikke helt kommer inn i mere :-k Hvilet fikk fart på Minste Marta som raste ut i stua til Bessmoj hvor hun proklamerte at Bestes lekedress er for liten og han trenger en ny en :-s Er av sine egne en skal ha det :smt003
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

pollti wrote:Dukker mye rart opp når en rydder ut av huset :shock: I går fant jeg en eldgammel skinndress som jeg ikke helt kommer inn i mere :-k Hvilet fikk fart på Minste Marta som raste ut i stua til Bessmoj hvor hun proklamerte at Bestes lekedress er for liten og han trenger en ny en :-s Er av sine egne en skal ha det :smt003
men det resulterte vel ikke i bekreftelse fra "besta" at det er klart at ny lekedress må skaffes straks? fått en følelse av "mc fysj"...
eller er det en slik lekedress? Sailor-man...
http://www.skintwo.co.uk/shop/sailor-sa ... d-one-size
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: The world according to Desmo.

Post by Andreas »

Desmo wrote:Da ble det en liten ettermiddagstur med Ducatien. Jeg kjørte bare rundt bygda, men det var morro læll. L-twinnen var like turtallsvillig og hadde like godt bunndrag som det jeg mente å huske. Og så er det Lyden, den får en bare fra en Ducati. Til dem som enda ikke har kjørt Ducati vil jeg si; Dere vet ikke hva dere har gått glipp av.
Amen \:D/

Hvordan går det med Panigale'n?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

@ Andreas: Nå er det sommer og sykler i skala 1:1 som gjelder. Jeg starter opp igjen med Panigalen når høstmørket senker seg over Toten.

Det ble en tur rundt bygda med Triumphen i ettermiddag. Det manglet litt på at det var varmt nok for Ducatien. Møtte da noen sykler da jeg var ute. Men det var ikke noe rush av sykler. Fikk da kjørt så pass at jeg holdt grei styrefart på runden. Jeg sitter rett opp og ned med brede armer på Triumphen, så jeg tar i mot all fartsvinden. Da begrenser farten og strekningene seg selv.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

mekkern wrote: men det resulterte vel ikke i bekreftelse fra "besta" at det er klart at ny lekedress må skaffes straks? fått en følelse av "mc fysj"...
eller er det en slik lekedress? Sailor-man...
http://www.skintwo.co.uk/shop/sailor-sa ... d-one-size
Siden jeg ikke har MC lappen mere så er det ikke vits i å kjøpe lekedress ? Riktignok har jeg tatt italiensk sertifikat igjen så jeg kan kjøre der men vet ikke helt om jeg gidder å ta bryet med oppkjøring igjen i Norge. :-k I grunn så holder den italienske rollatoren lenge, ihvertfall akkurat nå.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Som vanlig lot jeg 17.Mai være 17.Mai. Så jeg ventet til så pass sent på dagen, at ungene skulle ha toget i fra seg. Så da tok jeg ut Triumphen og trillet av gårde. Stille og rolig hele veien om Raufoss og Gjøvik. Turen gikk helt planmessig til jeg kom til Kapp. Der var dem ikke ferdig med feiringa. Jeg møtte toget nede i Kapp. Heldigvis rakk jeg akkurat ned til krysset der Nylinna tar av til Teten før toget kom imot. Så da fikk jeg ikke kjørt over Østlia. Bortsett fra den lille forandringen gikk turen som vanlig.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply