Busa Trond med Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tommas
MC: Luftsykkel

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Tommas »

God tur :cry:
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Busa Trond wrote:Reiser en tur på bøgda i dag.

Jeg veit at Palma også er påmeldt.
På veien oppover i dag prøver vi å stoppe i Fattigstua på en Kvikk Lunsj, JAPP eller hva det måtte være!
Palma er påmeldt og har allerede sommerfugler i magen...
Dere er hjertelig velkomne, kan ikke love hverken Kvikk Lunsj eller slik annen greie. Men kaffe og noeåbiteti skal jeg får til :) :thumleft :thumleft
Tommas
MC: Luftsykkel

Post by Tommas »

Gratulerer med dagen. Håper den feires med verdighet og godt drikke :thumleft
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Grattis med dagen Busa Trond 8)
Palma
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Gratulerer med dagen Busa Trond. Regner med at du feirer dagen med JAPP-kake og en liten konjakk :) :thumleft
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

Gratulerer med dagen Trond, håper du får alle ønsker oppfyllt og mere til :thumleft
Jeg reiser en tur i havet igjen idag men er hjemme den 11. Juli. Da må du komme over,
så kan vi ha oss en "Highcamp Kanteburry" og leite etter nøkken og huldra langs grusveiene her \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jøss har BusaStrandens store italienske speedo sønn bursdag i dag?

Gratulere så mye med dagen [emoji122][emoji122]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Gratulerer med dagen, Busa Trond :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Har du fått noe fint til GSA'en i dag
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Takker for gratulasjoner gutter :D
Når dagens plikter er utført, så skal det nok smakes på en Braastad konjakk i kveld.

Det ligger ei pakke fra Touratech i bestilling, håper den har kommet til Highcamp Kanteburry :thumleft
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Da var ei helg på Vålerbanen utført med kjørerutviklings kurs i regi av SeniorMc. Forum venner stiller selvsagt opp med husrom, stor takk til BMWilly og frue som sørget for overnatting og god mat denne helga.
Vi ble en liten gjeng opp på Våler. Snikkeren, BMWilly og frue, Palma, Bastian og meg.

Værvarslet hadde skiftet stort den siste uka før vi skulle oppover, vi hadde blitt lovet regn på opptil 34,6. Det viste seg at YR.no tok feil. Bastian og jeg hadde kun en times tid med regn på transport etappene til og fra, og sommeren viste seg på sitt beste under hele oppholdet.

Fredag ettermiddag salet Bastian og jeg opp Derbi125 og GSAen og satte fremhjulet mot et kaffe besøk hos Palma. Kjørte over Hadeland til Gardermoen, videre over til Storsjøen.
Det skal vist gå en snarvei over skogen der til Brudalen. Vi bommet nok litt på avkjøringa på den grusveien over, for vi havnet inne på en smal kjerrevei med store steiner med gress imellom.
Etter 5min på den veien forstod vi at dette ikke nyttet med Derbi, men plutselig skimtet vi grusveien mellom buske leggene litt fremme. Da var vi på rett vei igjen.
Par bilder fra hovedveien over åsen.

Image

Image

Palma har hemmelig GPS adresse, så Garmin på GSA fant ikke helt ut hvor han bodde. Ved hjelp av et kort stopp og mobilkart hjelp fant vi frem.
Vi svingte inn på tunet til Palma der en smilende mann tok oss i mot. Det ble dekksparking, kaffe/kaker og omvisning i Fattigstua.
Palma skulle opp til Våler neste dag, samt ligge over hos BMWilly han også.
Men Bastian og jeg satte kursen oppover mot Willy for å prøve å være der ved 21 tiden. Han hadde ikke hemmelig GPS adresse. Vi kjørte vei 2 oppover. På veien rett før Våler passerte vi Haslemosletta, fytti faen for ei lang slett. Den virket som den var 10mil lang rett frem og uten høydeforskjell.

Vi ankom huset til Willy og fruen og middags lukta slo i mot oss, kjente jeg var sulten nå. Ikke før vi hadde pakket ut kom Snikkeren på 1290 også.
Spiste, drakk kald øl før vi fant ut at klokka var alt for mye. Stupte i seng for å være klare til banen neste dag. Det var oppmøte 08,30 på lørdagen.

Her er noen bilder fra lørdagen. Det var inn sjekk og kontroll av sykler, kjøremøte og inndeling av fire grupper etter ønsket nivå.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Det var jo bare etter første passet at smilet til Bastian gikk trillandes rund, dette var vist helt konge. Han hadde en bratt lære kurve disse dagene.
Han fikk tatt pysestripene på dekka, og han greide opptil flere forbikjøringer. Det var angitt forbikjørings soner som gjorde det vanskelig for ham som var så effekt svak.
Merket det godt på hjemturen at han hadde hatt godt av å svinge seg på en bane, tryggere og flottere å se til ham i speilene ned vei hjem.

Hard kjørt Derbi på banen:

Image

Image

Lørdags ettermiddag var det en varm sliten gjeng som reiste opp til BMWilly for dusj og grillings. Tempen hadde ligget på rundt 26 grader og vi var en anelse solbrente hele gjengen.
Elisabeth hadde laget istand salater og poteter i forskjellige varianter. En salat av melon, fetaost og appelsin olje/sirup, satte ganen i pluss modus.
Vi gutta fikk oss noen velsmakende kalde pils mens vi grillet kjøtt.
Utover kvelden ble vi sittende ute å slarve. Elisabeth har også alltid noen gode spylevæske historier på lager
Snikkeren hadde jo bursdag denne dagen, gratulerer så mye!

Image

Etter ei natts søvn var det kaffe på verandaen i ca 25 grader og overskyet. En god frokost ble det før vi jekket yr en gang til, og nå så det ut som vi skulle greie oss uten monsunregn denne dagen.. Snakket med fruen på telefon og hun kunne fortelle at det var et helvetes vær hjemme.

Oppmøte på banen dag 2.

Image

Snikkeren og jeg klar for race i spor 3!

Image

Som sagt over var vi delt inn i fire grupper. Etter å ha kjørt i pulje 3 hele lørdag og deler av søndag følte jeg det gikk for sakte i pulje 3.
Det var kun to steder vi kunne kjøreforbi utenfor idealsporet, der ble GSA for effektveik og jeg kom ikke forbi enda det ble gitt klar beskjed mange ganger at der var viktig å slippe forbi dem bak som ønsket det.
Man måtte spørre instruktør om å bytte gruppe. Men neida, Trond fikk ikke lov å leke med dem stor gutta av en av instuktørene.
" det var ikke bare å bytte gruppe om det gikk for sakte i den man kjørte i" fikk jeg til svar [-X
Ok, ikke surv av uretferdighet, se heller muligheter. Men dem to siste passene var jeg heldig og kunne holde igjen på langslettene slik at jeg kunne kjøre på litt i svingene.
Snikkeren var heldig og snakket med en annen instruktør og fikk bytte gruppe. Faen å han smilte når han kom inn. Misunnelig der.

Men alt i alt en flott å lærerik helg. Godt å få skrapt opp fotehvilerene igjen. Kjørte i Dyna med oppsett på bagasje og demper i hard.
Jammen tror jeg at jeg skal slite hardt for å ta siste millimeteren på kyllingstripene bak på dem dekkene som sitter på nå.

Siste bilde på en våt stopp i Kongsvinger på hjemturen.

Image

Takk for en flott helg hele gjengen :D
Palma
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Kjempebra Trond, dette lever vi på lenge :thumleft \:D/
B040
MC: 2018 BMW R1200GSA
1991 BMW R80 GS
2000 BMW C1 200
1990 Honda XR600r

Post by B040 »

Gratulerer med dagen Trond :-D
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Kan rett og slett ikke skjønne hvorfor man skal kjøre rundt i ring å forurense med eksos, gummi og ulyd i flere dager :(

:lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Åsså rassere Dekka på den måten der a gett :roll:
Post Reply