The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

I dag dro jeg opp til Dokka og over Vingromsåsen og ned igjen. Var litt uheldig med været. Det regnet med varierende intensitet over hele Vingromsåsen og et godt stykke nedover mot Biristranda. Så da ble det enda en sykkelvask da turen var over.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Håper de får fixet Minneåsen før vinteren... skal asfalteres står det på SVV sine planer...
http://vegvesen.maps.arcgis.com/apps/we ... b4b91b0cd3
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Desmo wrote:Det virker som om Pollti er på plass i det nye polltihovedkvarteret. Åssen det går med å lure unna diverse skatter fra HG får vi kanskje høre om senere. Og her på Toten ble det en ny tur rundt bygda med Ducatien. Det er litt gråvær om dagen, men så lenge det ikke kommer nedbør er i hvertfall jeg fornøyd.
Fikk ikke lurt unna noenting nesten. Til og med samlinga mi av F1 biler kjørt av Jean Alesi ville hun kaste. Flere tusen kr, så da prostituerte jeg på det mest veneriske og fikk beholde de under tvil. For meg er det beviset på at hun er skvær hoppende gal :shock: Men for 2 dager siden luftet jeg Hysa, etter 12 km røyk clutch wiren, hendig nok rett utafor sjappa til Frode... Der står den enda vonar eg :-k Får sjekke i morra siden jeg ble satt i arbeide med rekkverkmaling på terassen og fikk portforbud i dag. :roll:
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

pollti wrote:
Desmo wrote:Det virker som om Pollti er på plass i det nye polltihovedkvarteret. Åssen det går med å lure unna diverse skatter fra HG får vi kanskje høre om senere. Og her på Toten ble det en ny tur rundt bygda med Ducatien. Det er litt gråvær om dagen, men så lenge det ikke kommer nedbør er i hvertfall jeg fornøyd.
Fikk ikke lurt unna noenting nesten. Til og med samlinga mi av F1 biler kjørt av Jean Alesi ville hun kaste. Flere tusen kr, så da prostituerte jeg på det mest veneriske og fikk beholde de under tvil. For meg er det beviset på at hun er skvær hoppende gal :shock: Men for 2 dager siden luftet jeg Hysa, etter 12 km røyk clutch wiren, hendig nok rett utafor sjappa til Frode... Der står den enda vonar eg :-k Får sjekke i morra siden jeg ble satt i arbeide med rekkverkmaling på terassen og fikk portforbud i dag. :roll:
Er det mulig å navigere seg frem til en kaffekopp på "vakttårnet"?
Har ferie om dagen..
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det ble en runde rundt bygda med Ducati i ettermiddag. På formiddan var jeg bortom GMS og fikk lagt på nytt framdekk til'n. Det gamle var rett og slett oppbrukt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Hvilket dekk ble det?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det ble Michelin, selvfølgelig, Pilot Road 4. Dem har ganske godt utvalg i Michelin borte på GMS. Så da bruker jeg det LordShaft.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jammen ble det ikke en tur rundt bygda i dag også på Ducati. Møtte bare noen ytterst få sykler på turen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Det skal godt gjøres å bomme med et såpass godt dekk som pilot Road 4 [emoji106] liten tur ute å triller du også ja! Fornuftig! Det nærmer seg stygt den kalde tiden [emoji849][emoji43]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det ble en runde rundt bygda med Ducatien i dag. Jeg skal bort litt senere så det ble ikke tid til en lengre tur. Somlet for mye til det. Jeg hadde opphold på runden, men da jeg skulle kjøre fra Esso etter å ha fylt bensin kom det noen få dråper. Daa skulle jeg bare opp gata, så det gjorde ingenting.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

I dag tok jeg sesongens hittil lengste tur med Ducatien. Jeg kjørte rundt Mjøsa. Det er litt over 23 mil slik jeg kjører. Passer på å holde meg langt unna Rv.4 og E-6 der jeg kan. Men et stykke sør for Espa er det ugjenkallelig slutt på morroa. Da må en ut på E-6, det er 110 fartsgrense der, men det er ingen som kjører så sakte.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

I ettermiddag tok jeg og kjørte rundt bygda med Ducatien. Hvis jeg ikke husker helt feil møtte jeg bare en sykkel på turen. Det var lite syns jeg!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Bjerknez

Re: The world according to Desmo.

Post by Bjerknez »

Kanskje ikke du husket dem andre? :lol:
Men en sykkel var lite ja. Så sant du ikke bor i Øverbygd da... Da kan man ikke forvente å treffe så mange...
https://no.m.wikipedia.org/wiki/%C3%98verbygd
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Jeg har også stusset over hvor få mc det er etter veiene innimellom...

mye turister på hovedveiene men ellers ikke så mange en skulle tro, med det fine været.
ArcticTiger
Posts: 2542
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Bjerknez wrote:Kanskje ikke du husket dem andre? :lol:
Men en sykkel var lite ja. Så sant du ikke bor i Øverbygd da... Da kan man ikke forvente å treffe så mange...
https://no.m.wikipedia.org/wiki/%C3%98verbygd
Hugo bor oppi det strøket der, han har en trimma V-Max, og er ute å lufter den stadig vekk, på korte og lengre turer :thumleft Om det er fleire med mc der vites ikkje, men sjansen er der :D
Post Reply