The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: The world according to Desmo.

Post by Bjerknez »

Jeg var i militæret der oppe. (Holmen Leir) som nå er nedlagt. Den mest avsideliggende bygda jeg har oppholdt meg i. Var kun gutter der også siden innbyggerne der besto av 90% militære. Ble mye rumpelukt og ØL drikking da gitt :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jaja, det ble en runde rundt bygda med Ducatien i dag også. Det skjedde ikke noe som er verdt å nevne på turen. Med andre ord en helt vanlig tur.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

En runde rundt bygda i dag også med Ducatien. Og som de siste gangene jeg har vært ute og kjørt, var det stille med andre sykler.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4337
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by intruder »

Traveller wrote:Dem andre sitter å henger på Statoil Mjøsstranda :lol:

Leif Arild og jeg kjørte innom Statoil mjøsstrande ved totida,så to Harleyer der ja...
Og møtte en Harleygubbe med apehengerstyre oppe i Hunndalen ...


Var det dere kanskje ?? :-({|= :-({|=
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Male, det er bortkastet ! Om noen år så henger du på stigen igjen :-k Nå har clutchwiren blitt byttet. Jækli dyr sak til 972 fjelldollar. Helt klart bortkastet å bytte den for om noen år så vedder jeg hue mitt på at den ryker igjen [-(
HG er gått bananas så jeg måtte få gravemaskin besøk og anlegge plen på vestsiden av brakka. Nå er det sådd og vannet så det holder og mere bortkastet arbeid kommer opp av bakken. Men for å holde grasset nede så har jeg delegert det til en svensk slavearbeider som lyder navnet Stiga Robot. Strekker nok tråden til neste uke :thumleft Hun har tvunget meg til å plante 179 busker, legge ut 550 kubikk med bark og legge 190 kvm ferdigplen også denne onde,onde dama ! Drar på bærtur jeg, ring hvis du trenger hjelp. Også forsvinner hu opp i skauen et sted hvor det ikke er telefon forbindelse. Og enda er det mere igjen å gjøre før høsten så liten anledning til å hente Hysa hos Frode :-s
User avatar
intruder
Posts: 4337
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by intruder »

De eneste som prøver å henge på veggen her....altså ikke sønnen min og jeg....men de som er kastrert og ikke kan fly rundt i bygda og frir....
Men om jeg blir kastrert vil jeg fly rundt som konsulent jeg.... :smt102 :smt077
User avatar
intruder
Posts: 4337
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by intruder »

intruder wrote:De eneste som prøver å henge på veggen her....altså ikke sønnen min og jeg....er de som er kastrert og ikke kan fly rundt i bygda og fri....
Men om jeg blir kastrert vil jeg fly rundt som konsulent jeg.... :smt102 :smt077
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det ble en runde med Ducatien rundt bygda i dag også. Det er et par stykker som har påpekt at kjedet mitt burde strammes. Den siste var Per Harald på GMS da jeg var innom der i sted. Så da jeg kom meg hjem og hadde fått av meg kjøreutsyret satte jeg i gang. Jeg klundret litt mer enn det jeg gjorde sist. I hvertfall etter det jeg kunne huske, men til slutt fikk jeg da fikset det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Slik, da var søndagsturen unnagjort. Den ble ikke så lang som forrige Søndag, da jeg kjørte rundt Mjøsa. Men det ble da litt i overkant av 16 mil. Jeg kjørte opp til Dokka over Vingromsåsen og om Biri og Gjøvik og hjematt. Jeg var heldigere med været nå enn sist jeg kjørte Vingromsåsen. Det var opphold på nesten hele runden. Det kom noen regndråper i Odnes og da jeg kjørte nedover bakkene mot Vingrom. Og det var jo selvfølgelig nok til at jeg måtte vaske Ducatien når jeg kom til Lena igjen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

I dag tok jeg ut Triumphen og skulle kjøre rundt bygda. Men jeg kom bare til Gjøvik. Der hadde det regnet så veien var våt. Da jeg kom inn i rundkjøringa i Ringvegen kjente jeg at taket glapp litt og så lå jeg på asfalten. Fikk sykkelen opp igjen og ut av rundkjøringa. Jeg trillet den opp på Shellstasjonen som ligger der og ringte på GMS. Tor kom og henta meg og sykkelen og kjørte oss opp på verkstedet. Nå hadde dem det veldig travelt de neste 2-3 ukene, så dem får vel bare taksert sykkelen og bestilt deler. Girpedalen er ødelagt, akslingen som den sitter på er bøyd og så må jeg ha nytt sidedeksel på venstre side. Jaja, det ble noen utgifter av det. Men jeg er like hel og slo meg ikke en gang.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Huff, nei, dææææven så uheldig du er Desmo, åsså i år igjen da gett :( Var det kanskje noe olje/diesel i rundkjøringa, blir såpe det når det kommer vann på. Men heldig at du ikkje skada deg da, bortsett fra litt såret selvtillit, kanskje :-k Og Trumpen fikser de nok fint på GæÆmmÆss :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Au da! Den er lei, godt å høre du ikke skadet deg [emoji15]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Ja, da var jeg akkurat innatt døra etter å ha kjørt en runde rundt bygda med Ducatien. Det er veldig lite sykler på veiene nå om dagen. Men jeg møtte da noen på turen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:Ja, da var jeg akkurat innatt døra etter å ha kjørt en runde rundt bygda med Ducatien. Det er veldig lite sykler på veiene nå om dagen. Men jeg møtte da noen på turen.
Bra du ikkje tok skrekken til mc-kjøringa! Og så praktisk det er å ha fleire sykkler da, når du har vraka en, så er det bare å gå i garrasjen å hente en annen å fortsette å kjøre :D :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

He he, ikke akkurat vrak da ? Desmo har gearpedaler i fleng som sikkert passer til Traiumfen. Sjekk støvsuger posen :lol: Er merkelig hvor dumme uhell som skjer. Jeg har prestert å stoppe i kryss og å dette rett på snørra, og jeg har velvet 3 scootere på MC parkering. Hadde det vært koblet elektroder til hue så mistenker jeg at det ikke var målbar hjerneaktivitet akkurat da [-(
Post Reply