Kant1 wrote:Er det solvisir i denne hjelmen?
+
http://nexx-helmets.com/en/home
Jepp, dette er Schubert E1 modifisert av Touratech. Jeg gikk for Aventuro Mod som er åpningshjelm kontra Aventuro Carbon som Kvase nevner, dette er en Nexx hjelm og er ikke åpningshjelm.Kant1 wrote:Er det solvisir i denne hjelmen?
Her må jeg komme med noen kommentarerFlanker wrote:Kan jo skyte inn litt om Nexx XD.1, som jeg har brukt mindre og mindre utover i sesongen... Antar tilsvarende vil gjelde for Touradyr utgaven av samme hjelm:
Passform: Den er trang i hodeåpningen, men minner forøvrig om Shoei. En del rapporter om at kinnputene blir med når hjelmen tas av, men jeg har ikke opplevd det. Prøv før du kjøper!
Støy/nebb: Normalt støyvolum i hjelmen. Verken særlig dårligere eller bedre enn Schuberth C3, men nå bruker jeg ørepropper uansett. Minimalt med "løft" fra nebbet, virker aerodynamisk greit. Men det er kort, og monterer du "forlengeren" vibrerer den noe i hastighet på 90+
Ventlilasjon: God i nedre del av hjelmen, men mesteparten av luften kommer inn fra undersiden. Liten merkbar forskjell om man lukker inntaket. Luftigen på toppen av planeten er en vits, funkar inte skikkelig. Jeg må snu hodet ca. 30 grader før jeg kjenner noe som helst. Ingenting leder luft inn i de små kanalene, så kanskje ikke så rart...
Komfort/padding: Kinn er bra paddet, selve nøtta for dårlig. Her er det så tynt at komfort på langtur blir redusert. Ubehag etter ca. 20 mil.
Så pga. ventilasjon og komfort har jeg kjørt vesentlig mer med Schuberth C3 enn med denne. Skal du ha ADV hjelm som skal brukes særlig mye anbefaler jeg den ikke. Prøv heller Arai eller Shoei... Førstnevnte sitter ikke optimalt på meg, så jeg må finne ei sjappe som har Shoei Hornet ADV og prøve den [emoji848]
Godt å høre [emoji106]JARODD wrote:Her må jeg komme med noen kommentarerFlanker wrote:Kan jo skyte inn litt om Nexx XD.1, som jeg har brukt mindre og mindre utover i sesongen... Antar tilsvarende vil gjelde for Touradyr utgaven av samme hjelm:
Passform: Den er trang i hodeåpningen, men minner forøvrig om Shoei. En del rapporter om at kinnputene blir med når hjelmen tas av, men jeg har ikke opplevd det. Prøv før du kjøper!
Støy/nebb: Normalt støyvolum i hjelmen. Verken særlig dårligere eller bedre enn Schuberth C3, men nå bruker jeg ørepropper uansett. Minimalt med "løft" fra nebbet, virker aerodynamisk greit. Men det er kort, og monterer du "forlengeren" vibrerer den noe i hastighet på 90+
Ventlilasjon: God i nedre del av hjelmen, men mesteparten av luften kommer inn fra undersiden. Liten merkbar forskjell om man lukker inntaket. Luftigen på toppen av planeten er en vits, funkar inte skikkelig. Jeg må snu hodet ca. 30 grader før jeg kjenner noe som helst. Ingenting leder luft inn i de små kanalene, så kanskje ikke så rart...
Komfort/padding: Kinn er bra paddet, selve nøtta for dårlig. Her er det så tynt at komfort på langtur blir redusert. Ubehag etter ca. 20 mil.
Så pga. ventilasjon og komfort har jeg kjørt vesentlig mer med Schuberth C3 enn med denne. Skal du ha ADV hjelm som skal brukes særlig mye anbefaler jeg den ikke. Prøv heller Arai eller Shoei... Førstnevnte sitter ikke optimalt på meg, så jeg må finne ei sjappe som har Shoei Hornet ADV og prøve den [emoji848]
Har kjørt ca 10.000 km med denne Touratech hjelmen i sommer i all slags vær.
Til de som påstår at den støyer, er min oppfatning tvert om. Den er stillere enn den gamle C3 Pro hjelmen min.
Når det gjelder luftingen på toppen, så må man jo skyve denne plastikbiten bakover ett eller to hakk for å åpne luftingen, og i TILLEGG kan man brette unna de 2 små lappene i paddingen som dekker inntaket inne i hjelmen. Da jeg må ha luft har jeg satt disse 2 små lappene fast i åpen stilling med en binders = funker gull!
Åpner man luftingen for munnen så kommer jo luften inn der- gjennom et skumgummifilter som kan tas ut for rengjøring. Åpner man ventilen for å få luft opp på på visiret pga dugg o.l., så rumler det noe så hvis det er det folk mener med støy - lukk denne ventilen og sørg for å få inn luften på toppen av nepa.
Ang vibrasjon fra skyggen så har jeg det når jeg passerer ca 150 km/t, og det er ikke SÅ ofte - så anser ikke det som noe problem.
Jeg kan ikke annet enn anbefale denne hjelmen, så lenge hjelmtypen passer ditt hode. Passer en Schhuberth hjelm, så passer denne også - da den er laget av Schuberth for Touratech.
Ja det er korrekt, da den var den hjelmen som Trondgv har bestillt, og som flere andre spurte omFlanker wrote:
... Men det er ikke samme hjelm vi snakker om her, bare så det er presisert. Du har tydeligvis den Schuberth produserer for Touratech, som heter Adventuro Mod. Jeg snakker om den Nexx lager, som heter Adventuro Carbon. Eller XD.1 når den kommer rett fra Nexx (uten karbonskall).
haha, koster å få bremsa om vinteren..quattrokim wrote:Nye vinterdekk her og. Dekk til 4 tusen på ein bil eg betalte 6 tusen for. Fyller eg opp tanken no så er jo nesten verdien fordobla [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk