The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:Vi hadde liksom startet på våren her, men så kom det bittelitt snø. Og ble så pass kjølig at jeg ikke vil ut å kjøre. Sjekket langtidsvarselet på yr og der så det ut til at jeg må vente til torsdag/fredag i neste uke. Kjedelig når en har fri....... Du får kjøpe deg en Tokvamfres til traktoren din. Da kommer det ikke snø! Så lite som det har vært her i vinter er lenge siden det har vært.
Jeg har en dansk( :!: ) snøfreser, den kjøpte jeg på Terra Maskiner i -83. Og den har ikke hindret snøen i å dale ned jaffal :( Den har hatt et ugunstig liv på dårlige gårdsveier og er bra løen nå.. Men noen ny freser trur jeg ikke det blir [-(

"Alle snakker om været, men ingen gjør noe med det" sies det. Vel dette er ikke helt sant, nå er det ikke mange dagene til jeg skal gjøre noe med været, nemlig å forlate frost og kulle, austavind og sørvest :thumleft
Først en tur ned til Andebu for å gomle Pølser med Gjengen her inne Laurdag den 29/4. Og neste dag bærer det videre til Hytten (som Skaftern kaller det) hvor jeg møter Våren :D Ser på Wunderground.com at været har vært litt variert der borte, men 14 til 22 grader er tråssalt bedre enn austavind og kullegrader \:D/ .
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Dansker kan jo å sveise jern, men om de kan å lage snøfresere er en annen sak. ;-) Ja, det er overgang fra vinter i Narvik og til vår i Andebu. Dere får ha lykke til med pølsene og prøv i det minste å holde ljuginga på et anstendig nivå. :thumleft
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti

Post by pollti »

HG praktiserte i går ny parkeringsmetode. Bilen hennes stod vertikalt og portstolpen til naboen lå horisontalt :shock: Forsøket hennes på plassbesparelse må sies å være mislykket ? Visste vel at det var en tabbe ikke å kjøpe aksjer i Gaffa tape fabrikken ! Fillærn og.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Hva i all verden er det HG mener med sånt? Trodde hun hadde mer kontroll på bil enn det.
-Pogo
;)
ArcticTiger
-98 Triumph Tiger 900

Post by ArcticTiger »

Du er nå litt tong-lært Pollti :roll: Det er betenkelig at det først nå, etter alle disse år med kræsja-mæsja, går opp for deg at du burde ha innvistert i Gaffa-fabbrikken [-X Hadde du gjort det på den tida du deita HG, så hadde du vært Milljonær i dag \:D/
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Pollti hadde kanskje vært så rik at han kunne ansatt sjåffør til å frakte seg og HG rundt?
-Pogo
;)
pollti

Post by pollti »

Det hadde helt klart vært billigere med privatsjåfør ! Tusen hjertelig for at dere vrir kniven rundt i såret \:D/ Forresten så er det min jobb å knuse biler så jeg liker dårlig at hu ægler seg inn her. Jeg regner med at Vovloen blir kondemnert på tross av at baklysene er hele. Høyre forhjul er skjøvet 40 cm bakover og fordøra har flyttet seg tilsvarende. Hvordan i huleste den endte opp stående på fronlyktene er en gåte ?
Men høyre fordør gikk an å åpne selv etter karamellen bilen fikk. Dusinvare kan erstattes og Hg er like hel . Siden det ånkli pollti har opprettet sak så er hun uten lappen ! Prise Herren ! Da kan hun lage kjøttkaker istedet for å kjøre tulling i grøfta. :-#
Jeg er veldig glad for at det ble bare materielle skader og at hun er like hel. Det årnær seg nok.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Så pass! Fratatt løyvet. Ja, da får polltibilen(e) være i fred for HG en stund. Kanskje like greit, når en tenker på hvordan hun herpa svensken. Eller var en belgisk utgave?
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Vel-vel, ser nesten ut til at jeg kan ut på to hjul i dag. Men ikke to etter hverandre. De må nok sitte ved siden av hverandre.
Image

Tenker det er noen idioter som har fått litt ekstraarbeid i dag. For jeg vil tro at de må bytte tilbake til vinterhjul på bilen. Nå er det slike på lånebilen så den er OK. Hadde jeg hatt Tiguanen i garasjen hadde den også stått på vinterhjul. For det er for tidlig å skift enda. Jeg skal jo til Tokvam som ligger høyere enn Lena og til klokka 06.00. Siden jeg kjører på piggfrie dekk er det ingen hast med å skifte. Jeg dummet meg ut med å skifte til sommerhjul på den Datsun 100A'en jeg hadde da jeg begynte som læregutt i RA for tidlig. Skiftet i påsken og så kom det snø på 2.påskedag da også. Jeg slapp heldigvis å skifte tilbake, siden det var kjørbart på Fv.246 og Rv.4. Men etter det har jeg ventet i det lengste med å skifte til sommerhjul.
Image
Image
Image
-Pogo
;)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Ja vinteren har det med å komme med en "dæsj" elendighet litt på tampen ja..
rundt her i lier er det bare 2-3 cm med gugge...har ikke lagt seg på hovedveiene men jaggu så skal de salte allikevel.... :evil:
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Ja her får dere hardt igjen for å ta våren på forskudd (20 grader på østlandet) ser jeg :-k :-k

Det der er jo bare deprimerende :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
kvase
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Post by kvase »

Ser ut av vinduet her å det kommer sludd men det er lova bedre vær i morgen den dag
:shock:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
ArcticTiger
-98 Triumph Tiger 900

Post by ArcticTiger »

Nå kommer det seg Desmo :D :thumleft
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Ja, du mener vel det. Jeg gadd ikke ta ut freseren i dag og har latt snøen ligge. Nå har det blitt 6 varmegrader så nå har den sunket sammen en hel del. Det som ikke er så bra er at det er meldt kuldegrader til natten og da holder vel snøen seg lenger enn nødvendig.
-Pogo
;)
ArcticTiger
-98 Triumph Tiger 900

Post by ArcticTiger »

"Lenger enn nødvendig" er overskredet for leeeenge siden [-X [-X
Post Reply