R3 vs CBR500R

Prat om mellomtung MC
Post Reply
MagnusHovin
Posts: 1
Joined: 06 Dec 2018 12:41

R3 vs CBR500R

Post by MagnusHovin »

Hei, skal ta mellomtung lappen til våren. Lurer på hva folk tenker om hvilken sykkel jeg skal kjøpe. Valget står mellom Yamaha R3 eller Honda CBR500R.
Sykkelen skal brukes fram og tilbake til skole, ca 30 min motorvei en vei. Og tenker også en del langturer (stavanger-trondheim)
Har planlagt og ha sykkelen i mange år da det blir MC istedenfor bil.

Takker for svar. :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: R3 vs CBR500R

Post by tshansen »

MagnusHovin wrote:Hei, skal ta mellomtung lappen til våren. Lurer på hva folk tenker om hvilken sykkel jeg skal kjøpe. Valget står mellom Yamaha R3 eller Honda CBR500R.
Sykkelen skal brukes fram og tilbake til skole, ca 30 min motorvei en vei. Og tenker også en del langturer (stavanger-trondheim)
Har planlagt og ha sykkelen i mange år da det blir MC istedenfor bil.

Takker for svar. :D
Uten å ha kikket for mye på spec listen så antar jeg at det er langt bedre drag i Honda med sine større ccm.... men hvilken liker du best? Hvilken syns du er kulest? Det er som regel beste veien å gå. Ta den du liker best selv.

En annen ting, om du skal handle nytt kan være å undersøke service intervaller, hvor mye de forskjellige servicene koster og hvilket ekstrautstyr du tenker deg. En annen ting som er fornuftig å sjekke i forkant er forsikring. Den ene kan være langt dyrere enn den andre :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: R3 vs CBR500R

Post by mekkern »

Troooor jeg hadde gått for Hondaen.... men begge er fullt kompetente til det du vil.Design derimot kan også være en faktor.
Post Reply