Ny sykkel

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
kristianmidboe
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2019 11:18

Ny sykkel

Post by kristianmidboe »

Hei, har vurdert å kjøpe meg en ktm duke 690, men er litt rett for at det er mye problemer med denne sykkelen. Noen som har noe erfaring?
Har hatt duke 125 hvor jeg måtte bytte spoler og ledningsnett, starter, så vet ikke om det er meg som var max uheldig eller om kmt ikke er så trofaste sykkler?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ny sykkel

Post by JK95 »

Har hørt om mer prakk med Duke 125 enn Duke 690, sistnevnte er så langt jeg kan se holdbare maskiner :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Ny sykkel

Post by Trondgv »

Jeg hadde ikke vært i tvil om å kjøpe en 690 Duke. Jeg hadde en 2015 690 Duke R som førstesykkel og jeg angrer på at jeg solgte den. Eneste problemet jeg hadde på 17000km var en sprekk i eksosrør. Dette fikk jeg nytt på garantien. Jeg kjørte sykkelen på langtur blant annet til Polen og mye rundt om i Norge. Jeg ville kjøpt Duke R og ikke vanlig. På R får du bedre bremser, bedre demping og en tøffere sykkel. :) Min var også trimmet med EVO trimsett. Da fjernet jeg katalysator, byttet til kvasskam, åpnere luftfilter og mapping hos KTM forhandler.
kristianmidboe
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2019 11:18

Re: Ny sykkel

Post by kristianmidboe »

Duke r. Er det en naked sykkel da eller refnes det som en r/ligge sykkel?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Ny sykkel

Post by Trondgv »

kristianmidboe wrote:Duke r. Er det en naked sykkel da eller refnes det som en r/ligge sykkel?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Den er identisk som Duke, bare at den har oppgraderte bremser, justerbare dempere og noe powerparts. Du har nøyaktig samme sittestilling på den sykkelen som på Duke.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Ny sykkel

Post by ArcticTiger »

Sønn min har en 690 Duke R, han han kjøpte den ny for noen år siden og er veldig fornøyd med den, ingen problemer. Den er og oppgradert/trimmet som beskrevet ovenfor, og går godt.
Post Reply