Torsdags morgen opprant.
Og vi var spente på mange ting..en grei frokost -og hva med en god kopp kaffe?
Frokosten var ok men lite frukt/grønt...jaja..
men kaffe???? hva som vi enn prøvde av innstillinger på maskina så smakte det høggorm..fant dog en stilling som smakte koffeinholdig høggorm..
Jaja.. ikke tenk på det!
vi skal kjøre..Ikke drikke sølevann!
Etter noe diskusjon ble det prøvekjøring/byttelån på "badboy" og en av de andre så han byttet bort sin zx12 med en derestriktert H2SX med nær 230hk hjulet.og jeg hang meg på han, "reiseleder" og "fatter" , jeg sier oss 4 for vi kjørte litt div ruter og påtraff mange av de andre innimellom på turen.
Men å finne ut hvor jeg egentlig kjørte denne dagen? tja.. har funnet ut jeg kjørte Passo rolle hvor vi hadde inntak av skikkelig kaffe etter vi forlot Arabba over Passo Pordoi som ligger rett borti gata(9km).men det er vel alt..
ruta på gps har gjort at jeg har greid å få gjenskapt noen steder i etterkant..
vi kjørte sydover fra Lambroi og mot nordenden av Lago Del Mis er en "kløft" med skikkelig juv og små tunneler..Og her påtraff vi en annen gruppe fra følget vårt i syd-enden av vannet og varmen begynte å trekke mot 30tallet....
Vi forlot en del av de andre der og fortsatte ruta til vi tok en lunch i Sedico.hvor det "datt inn flere"
det var mange som kikket på samlingen av sykler-fra værsting RR til kompressormatet touring Hayabusa Bmw Gs og K1300s Triump 1200tiger KTM1290adv. og den litt utdaterte -88 cbr1000F`n...
Godt med Kaldt drikke og og litt sen Lunch mens sola grillet tempen over 30..
etter en stund kom vi oss tilbake til Arabba og inntok en Pizza tror jeg det ble..

en går litt i surr etter en stund hvis en ikke lager seg noen stikkord.
Men en flott dag med masse svinger og masse å se.
Og så er det greit med "packtalk" så en kan skravle litt også mens en kjører.litt om trafikken og endringer av ruter og om en skal stoppe litt eller det er noe fint å se.
Ikke nødvendig men gir mer "gruppefølelse" synes jeg.
Fredag ble det litt avslapping og rusling rundt i landsbyen og en liten svipptur opp i fjellet bare for å sitte å slækken litt, og været var litt bob-bob også..
Men det ble felles middag på MIKIS Grill. rett opp i gata. og nu jævlar for et måltid..her snakker vi forrett med en pølse og ost og en kurv med hjemmelagde kjekspinner og med et bakverk jeg ikke har sett maken til.. så mykt og saftig..
og entrecot med nydlig tilberedte grønnsaker..

flere av de andre gikk sammen og kjøpte Mikis spesial som var flere typer kjøtt -Okse/bæ/hjort/og en pølse med tilbehør,
og en vinskvett.

Alt i alt en fortreffelig middag og dag i Italia.
Da var det bare å få en liten Øl og legge kroppen på lading for LØRDAG.
Lørdag neste