tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by JRO »

Jeg vet ikke om jeg skal tørre å innlede meg inn mellom de tre kamphanene, men jeg er ikke konflikt sky så jeg hiver meg på dum som jeg sikkert er. Men det får stå sin prøve, jeg og sikkert dere også anser forum venner som flyktige, blir vi uenige så bare holder vi oss unna eventuelt hopper på et nytt forum og finner nett venner der.

Men jeg anser mange av oss som mer en flyktige nett venner vi har kjørt sammen, besøkt hverandre og hatt samkvem som går utover det å være flyktige nett venner. Da er det litt mer vondt å se at tre kjøre venner barker sammen i en heftig disputt som jeg har sett konturen av flere ganger de siste årene. Og jeg har ikke lyst til å velge side, tror heller ikke Palma så mange har det, ref din kommentar.

Jeg kan ikke annet enn å be dere bli ferdig med dette, normalt så evner menn ( i motsetning til kvinner) å skvære opp etter å ha skutt hverandre ned med både saklige og usaklige argumenter å evne å møte hverandre face to face og kan møtes igjen for å kjøre mc.

Hvis jeg i hele tatt skal forsøke å mene noe om hvem som er skurken og hvem som er helten i dette dramaet så må jeg nok gi tshansen skurke begrepet og Palma og Snikkeren helte status. Og det begrunner jeg med at kreditering av bilde betyr ingenting i den digitale verden, når det gis samtykke til ukritisk bruk så er løpet kjørt. Ingen kan forvente kreditering etter et slikt samtykke.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

JRO wrote: Hvis jeg i hele tatt skal forsøke å mene noe om hvem som er skurken og hvem som er helten i dette dramaet så må jeg nok gi tshansen skurke begrepet og Palma og Snikkeren helte status. Og det begrunner jeg med at kreditering av bilde betyr ingenting i den digitale verden, når det gis samtykke til ukritisk bruk så er løpet kjørt. Ingen kan forvente kreditering etter et slikt samtykke.
Ikke være redd for å skyte inn JRO :-) greit å høre flere vinklinger på dette da det ikke alltid er like lett å se seg selv.

Jeg vil ikke gi noen skurk eller helte status i dette... her er vi alle tapere! At bilder blir spredd på nett og noe blir stjålet hit eller dit skal man være ganske naiv for å ikke tro annet. Men det er så mye mer bak det her. Å jeg gidder rett og slett ikke bruke tiden min på å prøve å forklare. Pål har valgt sitt uttrykk, jeg har valgt mitt, siste taler har fått sagt sitt. Vi har det nok langt bedre alle tre om vi bare holder oss unna hverandre :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by JRO »

Ja kanskje feil å bruke skurk og helte stempel er nok enig i at at det er kun tapere i denne saken. Men er det så vanskelig tshansen å si til Palma jeg skjønner at det samtykke jeg ga deg nok kan misforstås og til Snikkerern selv om jeg ikke liker dine vlogs så forstår jeg at det er MC-Avisas skyld at ikke krediteringen av bilder ble riktig angående artikkelen om Grustur i Øst. Tygg litt på den tshansen og se om du kan strekke ut en hand til Palma og Snikkeren og bli ferdig med disputten.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

JRO wrote:Ja kanskje feil å bruke skurk og helte stempel er nok enig i at at det er kun tapere i denne saken. Men er det så vanskelig tshansen å si til Palma jeg skjønner at det samtykke jeg ga deg nok kan misforstås og til Snikkerern selv om jeg ikke liker dine vlogs så forstår jeg at det er MC-Avisas skyld at ikke krediteringen av bilder ble riktig angående artikkelen om Grustur i Øst. Tygg litt på den tshansen og se om du kan strekke ut en hand til Palma og Snikkeren og bli ferdig med disputten.
Vel, nå virker det ikke som du har skjønt hele greien. For det er ikke kreditteringen av bildet som er sakens kjerne. Det er en utløsende faktor.
At Mc-Avisen gjorde en tabbe her vil naturligvis være artikkelforfatters ansikt som svekkes av. Noe jeg helt fint kan leve med, bildene mine er ikke så mye verdt. Eneste som skjer her er at personen ikke får bruke noe av mitt materiale igjen. Så den ballen la jeg dø for lenge siden.

Problemet er måten dette blir håndtert på av Pål. Måten han tillater å snakke til meg på, hva han velger å titulere meg som og avfeier dette som at jeg er en sutrete liten dritunge! en egoist å nåde dem som sier noe negativt om Grustur i Øst. Jeg tipper han var nervøs for en veldig bra artikkel skulle bli undøvendig mye negativitet rundt. eller i verste fall trukket.

Noe som gjør at vårt vennskap fikk seg en skudd for baugen. Det blir gjentatte ganger det siste halve året sendt ut små stikk som får begeret mitt helt til å renne over i dag. Måten igjen Pål trekker fram denne i utgangspunktet fillesaken, drar fram egoet mitt, lirer utav seg karakteristikker som jeg selv ikke kjenner meg igjen i... ja da fyrer Hansen, ikke bare litt men på alle plugger.
Slikt folk ønsker jeg rett og slett ikke å ha noe med å gjøre! Det kan hende dette virker tåpelig for mange, men jeg finner meg ikke i slikt. Dette er ikke en disputt jeg blir ferdig med, dette går på gjensidig respekt mellom to personer som ikke er der lengre.

Å jeg skal ta meg tid til å kikke gjennom alt jeg har skrevet til Snikkeren i morgen, det kan være jeg har ufin med han... det skal jeg i så fall ordne opp i, eller beklage.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

tshansen:
Jeg har holdt meg unna tråden din, selv om det har klødd i fingrene leeenge, nå.
Det har seg slik, i dagens sosiale media, så er det enkelt å holde seg oppdatert på alle plan. Din ensidige fremstilling har ikke gått upåaktet hen og har, via andre media, blitt belyst fra flere sider.
"Sparker i alle retninger" er et begrep som har vært brukt ved flere anledninger i internasjonale media, men her er det én som gjør det, DU! Alle som forsvarer seg blir sablet ned av et mørestrilego som føler seg forsmådd pga dårlig/ikkeeksisterende kreditering. Noe som har blitt både beklaget og forsvart innen rimelig tid.
"Du brenner broer" har aldri vært mer aktuelt enn nå. "Vår" betongbro har blitt redusert til hengebro, videre til taubro og nå hyssingbro. Har du lyst å klippe den? Jeg gjør det ikke, det blir ditt valg.
Du skal ha full kreditt for å ha fått igang forumet under "den store krigen" for 5-6 år siden. Prøver du nå å ta kverken på det?
Jeg ønsker at forumet skal fortsette "live and prosper", men det blir vanskelig når jeg føler noen ser på det som sin "mission" å få det i dass. Er det det du vil nå?
Jeg kan ikke annet enn å føle meg trist, og jeg ser undergangen her. Det er kjipt, for dette er en av de veldig få sosiale medier jeg kan holde kontakten i Norge som "utlending"..
Hele posten er kladdet i Notepad, og er uten "smileys" med intensjon.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Tommas »

Normalt ville jeg tatt frem popcorn og hygget meg, men vi er litt for få her inne til det.
Hadde vel vært en fordel for alle om skittentøyvasken ble tatt i private meldinger, men nå som den er hengt ut i offentligheten, vil jeg få anmode kamphanene om å gjøre seg ferdig prompte før det blir borgerkrig.

Svelg en kamel eller to, gjerne mothårs, bit tenna sammen og fortsett med innlegg av positiv karakter. Dere trengs alle for å ha et oppegående og interessant forum :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by tshansen »

Bikeridr wrote: Jeg ønsker at forumet skal fortsette "live and prosper", men det blir vanskelig når jeg føler noen ser på det som sin "mission" å få det i dass. Er det det du vil nå?
Jeg kan ikke annet enn å føle meg trist, og jeg ser undergangen her. Det er kjipt, for dette er en av de veldig få sosiale medier jeg kan holde kontakten i Norge som "utlending"..
Hele posten er kladdet i Notepad, og er uten "smileys" med intensjon.
Broer er nok brent i flere leire, det er det flere som har skjønt.
Men at jeg har som mission å få forumet i dass? Er noe i veien med deg? Et forum lever av medlemmene og at de holder interesse nivået oppe, poster i tråder og holder liv. Det er opp til deg og alle andre om det skal bestå?

Det er beundringsverdig at du ønsker at forumet skal bestå, håper du tar tak å gjør noe med det :thumleft
Tommas wrote:Normalt ville jeg tatt frem popcorn og hygget meg, men vi er litt for få her inne til det.
Hadde vel vært en fordel for alle om skittentøyvasken ble tatt i private meldinger, men nå som den er hengt ut i offentligheten, vil jeg få anmode kamphanene om å gjøre seg ferdig prompte før det blir borgerkrig.

Svelg en kamel eller to, gjerne mothårs, bit tenna sammen og fortsett med innlegg av positiv karakter. Dere trengs alle for å ha et oppegående og interessant forum :thumleft
Det er dessverre alt for sent å svelge kameler nå, det er mulig at mitt møre ego kommer i veien for meg....å at jeg er den store stygge ulven her. jeg ser det bare ikke selv. jeg evner faktisk ikke å se det selv, så her må jeg bare ta noen runder med meg selv :-k

I disse dugnadstider er det fult mulig å løfte dette forumet å begynne å bruke det aktivt. Dere sitter alle med makten til å gjøre noe med det, ta et tak ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Bikeridr »

[youtube][/youtube]
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by ketilf »

Blåser på toppene nå, vi mindre vågale ligger i lavlandet og venter til stormen gir seg. Vil bare meddele at jeg synes det er veldig interessant å følge bloggen din. Til å være en hobby har det du leverer av film og bilder et profesjonelt snitt, og det er inspirerende å følge med på. Håper du står han av no og kommer i gang med mer mc-relaterte innlegg :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by jhn »

Tommas wrote:Normalt ville jeg tatt frem popcorn og hygget meg, men vi er litt for få her inne til det.
Hadde vel vært en fordel for alle om skittentøyvasken ble tatt i private meldinger, men nå som den er hengt ut i offentligheten, vil jeg få anmode kamphanene om å gjøre seg ferdig prompte før det blir borgerkrig.

Svelg en kamel eller to, gjerne mothårs, bit tenna sammen og fortsett med innlegg av positiv karakter. Dere trengs alle for å ha et oppegående og interessant forum :thumleft
Ja dette egner seg dårlig som underholdning. Dette er både ubehagelig og trist å se på. Det er også grunnen til at jeg mener man bør være litt sparsom med negative karakteristikker av hverandre, selv om det dukker opp et innlegg man synes er provoserende eller teit eller ufint eller ...
Det er kanskje når man får et kritisk spm e.l det er ekstra lurt og ha tunga beint i munnen, puste dypt og telle til ti.
Den værste frustrasjonen bør man enten bite i seg eller ta på privaten.
Det er nesten så jeg får dårlig samvittighet for å ha stilt det lille enkle spm som utløste dette ... men bare nesten.
Det burde være mulig å spørre om ting man lurer på uten å utløse sånne greier. I min verden er det i alle fall det.
At dette koker ned til misforståelse omkring, eller i værste fall slumsete håndtering av kreditering av ett amatørbilde er ganske utrolig.
Og så er det jeg som i mange sammenhenger blir omtalt som bråkmaker, intrigemaker, provokatør o.l ... det er nesten komisk
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by ole m. »

Synes du skal ta en pause nå, herr Hansen, og tenke gjennom hva du har skrevet her.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by Palma »

Jeg har skrevet inn noe med rødt.
tshansen wrote: Du poengterer at jeg ikke har skrevet et positivt ord om Grustur i Øst. Hvor har jeg skrevet det?

Du må faen skjerpe deg. Jeg har ikke gjort annet, jeg har laget film for å prøve å presentere Grustur i øst på best mulig måte. Du er så rusa på din egen selvgodhet at det er til å spy av. Utakknemlige er du.

Re: Grustur i øst 22-25. august 2019 - Vel blåst !
Legg innav Palma » 29 aug 2019 21:40

Fy flate, må tørke en liten tåre i øyekroken... Fillern en i den andre øyekroken og...
Nydelig Thomas :smt058 og nydelig til alle dere andre som er med å gjør dette til det det er

Ja så utakknemlig er jeg. Dårlig bilde, men tanken var god.
Image


Så tilbake til deg Pål, du må ta deg kraftig sammen! Jeg er tydeligvis ikke den eneste som må ta meg sammen. Du har faen meg passert 50 for lengst å oppfører deg som en liten dritunge. Ja sikkert rom for forbedring enda
Hadde jeg hatt muligheten, skulle jeg tatt deg i hånden, takket for et godt vennskap, samtidig som jeg bad deg om å ta rennefart å sykle rett inn i....
Forbanna tosk!
tshansen wrote:
Måten han tillater å snakke til meg på, hva han velger å titulere meg som og avfeier dette som at jeg er en sutrete liten dritunge! en egoist å nåde dem som sier noe negativt om Grustur i Øst. Jeg tipper han var nervøs for en veldig bra artikkel skulle bli undøvendig mye negativitet rundt. eller i verste fall trukket.
Jeg har opplevd deg som mer tykkhudet enn som så, men så feil tar man av og til når man stadig blir oppfordret til å skyte fra hofta...

Jeg har mottatt masse tilbakemeldinger på Grustur i øst, både negative og positive, konstruktive og mindre konstruktive og er veldig glad for all tilbakemelding. Heldigvis så sitter jeg ikke med alle riktige løsninger eller kunnskap, eller har abonnert på alt vettet.
Og hvorfor skulle jeg være nervøs for en artikkel i MC avisa. Jeg visste at den jobben var i gode hender. Jeg valgte en av de to som ville skrive om det der og jeg valgte rett ser jeg.

Jeg er ferdig med å skrive om dette.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by ojda »

Selv om jeg i utgangspunktet er imot å stenge tråder som tar av ( i destruktiv retning).
Ville jeg, om dette ikke hadde vært Thomas sin blogg-tråd spurt moderator om å sette hengelås ved siste post nå :shock:
Håper vi Istedet kan vise litt selvbeherskelse å legge temaet dødt, dette kommer det bare mere ‘drit’ utav :(
Å ærlig talt har vel begges syn blitt greit belyst, i tillegg til utenforståendes oppfatning av saken!
Vi er da ikke kjærringer, vi trenger ikke å male på dette i det uendlige.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by voodoodoo »

Noen bør kjøre mc til et avtalt sted, campe og drikke øl sammen. Så bør de innrømme at de har driti seg litt ut og drikke enda mer før de ler og forteller skrøner.
Så bør de bli enige om at de aldri aldri mer skal krangle på forum som en gjeng sinte bloggere før de forlater hverandre som venner...

Faen dere er jo fine folk hele gjengen, ta litt sjølkritikk og aksepter en unnskyldning og bli ferdige med det..

Tok forresten ut sykkelen i går og kjørte 13 nydelige mil på tørre svingete Telemarksveier, Det var fint det :thumleft
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: tshansen - *Shoot & Ride*

Post by hakhap »

voodoodoo wrote: Tok forresten ut sykkelen i går og kjørte 13 nydelige mil på tørre svingete Telemarksveier, Det var fint det :thumleft
Ble desverre bare med tanken for meg :(
Innså at det var litt igjen med å får ta u sykkelen fra vinterhiet
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Locked