Sotet visir til Nitrohjelmer???

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Desmo-Dude wrote: Vet ikke om jeg synes det er så veldig lurt...har du prøvd å ta i mot en bug med panna,eller øye i 60km/t?Har prøvd med panna,og tror ikke jeg har lyst til å prøve med øye.
etter å ha kjørt sykkel i ca 25 år har jeg vel fått det meste av insekter som kan fly i trynet.
En veps i øyet gjør litt vondt, men det skjer veldig sjelden, har vel ikke skjedd meg mer enn et par ganger.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Extra wrote:Hvis jeg har visiret mitt helt lukket, så dogger det som faen på 5sek. så jeg kjører alltid med visiret litt på gløtt. - Men en dag kommer det vel en veps inn der å, å det tror jeg kan bli noe av det værste en kan oppleve!

- En veps som koser seg på kinnet, inni hjelmen på motorveien i 90-100km/t :wink:.. koS!
Vasker du med zalo da? dogger aldri på mitt så lenge det er rent og pent av zalo.. med mindre det er 5-6grader ute da
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

om det er stor forskjell på hjelm / visir og deg, så dogger det nokk stort sett uansett...

Ang insekter, eg fekk ein veps inn i hjelmen (crosser hjelm) når eg hadde ca 80 - 90km/t ned ein fjellveg... Under verk att eg klarte å holde meg på vegen! :roll:
Det er ikkje til å anbefale, og ikkje nokk med att den skulle inn og plage meg i hjelmen, neida, denne skulle så absolutt stikke meg i tilleg! Midt i panna :cry:
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Bare til info til de som skal ta lappen på tung sykkel...det blir sett på som en grov sikkerhets feil å kjøre med åpent visir.Visiret skal minimum dekke øynene.Det er i hvertfall praksisen på trafikkstasjonen i Fredrikstad.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Jeg har halvåpent visit i lav fart (40 eller mindre) og visiret helt igjen på 50 eller mer... halvåpent mener jeg på gløtt.. liten åning.. ved kø fart har jeg det helt oppe
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Du stryker mest sannsynlig å kjøre med visiret åpent over 20 km/t, det var iallefall praksisen når jeg tok lappen.
Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Jeg hadde visired nede fra take off til landing på min oppkjøring :lol:
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Winalot wrote:Du stryker mest sannsynlig å kjøre med visiret åpent over 20 km/t, det var iallefall praksisen når jeg tok lappen.
Jeg kjørte nok adskillig fortere enn det med visiret oppe, under oppkjøringen (kanskje 40-50) så det variere nok litt fra sted til sted (jeg sluttet forsåvidt med det ganske fort, må ha vært en av de verste pollendagene det året, hadde ikke vært så nedsyltet på mange år).

AtW
Post Reply