Skal notere meg den
Tekumseh og De Gamle Ting
- Tekumseh
- Posts: 2086
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Da fikk jeg av sylinderen og fikk sett gearkasserullene ned forbi veiva.
Det er brutt av en bit i det grønnbrune godset i det sporet der den single skiftegaffelen går. Så da har jeg ikke begynt å plukka fra hverandre forgjeves ihvertfall.
Det er brutt av en bit i det grønnbrune godset i det sporet der den single skiftegaffelen går. Så da har jeg ikke begynt å plukka fra hverandre forgjeves ihvertfall.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- mekkern
- Posts: 5141
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Utrolig at det går av en bit slik helt uten videre.
Håper den ikke har rasert noen drev. Men en skiftegaffel har nok fått en smell ettersom du ikke får nøytral.
Håper den ikke har rasert noen drev. Men en skiftegaffel har nok fått en smell ettersom du ikke får nøytral.
- Tekumseh
- Posts: 2086
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Blir spennende å få åpna og se hva som egentlig har skjedd. Tipper biten legger seg mellom noe, så derfor den ikke går i fri. Og kanskje er det flere biter, men kunne ikke se noe mer utenfra. Skal få av rotor fra veiva nå, så begynner vel skaden å vise seg.
Får bruke forumet som dagbok for å se progresjon og få sortert litt oppi hue, haha, frustrerende å få helt mc-dilla igjen og finne noe som passer så godt både utseendemessig og egentlig motormessig, også går det i knas før man er kjent med sykkelen. Tror jeg har kjørt 10 mil fordelt på 5 turer eller noe.
Og fortsatt, hører noen om en Yamaha SR400 med innsprut 2014 - 2016-modell, så si ifra.
Last edited by Tekumseh on 08 Aug 2021 15:06, edited 1 time in total.
- ole m.
- Posts: 1233
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Godt jobbet, dette fikser du greit, ser det ut til. Dette er generelt solide motorer, så du har vært uheldig her. Få utbedret dette, og skru sammen igjen. Tror du vil få mye glede av denne. Jeg selger i alle fall ikke min XT 500 fra 1978.
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Venter fortsatt med lengsel og smerte på at Virago 750n skal innom gerhardsen ei lita stund for så å ut å kose seg on the road
Og etter å ha studert disse syklene litt på Youtube og ellers har jeg kommet fram til at den egentlig er en veldig vakker sak til syvende og sist.......
ihvertfall i forhold til noen av de høyteknologiske raritetene som ruller rundt
følger med dere selvskruerne.....sjøl skjønner jeg ikke bæra....
Og etter å ha studert disse syklene litt på Youtube og ellers har jeg kommet fram til at den egentlig er en veldig vakker sak til syvende og sist.......
ihvertfall i forhold til noen av de høyteknologiske raritetene som ruller rundt
følger med dere selvskruerne.....sjøl skjønner jeg ikke bæra....
- Tekumseh
- Posts: 2086
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Takk for at du har troen Ja, du har en av de ja, det er i prinsipp samme motor. Er den helt original? Pene sykler, og begynner å ligge høyt i pris på Finn ser jeg.
Var det ikke for pengeboka og greie filmer på Youtube sammen med verkstedshåndbøker og et par forum - hadde jeg nok bestilt verkstedtime eller "ny" motor. Men håper da å få den sammen igjen.intruder wrote: ↑18 May 2021 09:31 Venter fortsatt med lengsel og smerte på at Virago 750n skal innom gerhardsen ei lita stund for så å ut å kose seg on the road
Og etter å ha studert disse syklene litt på Youtube og ellers har jeg kommet fram til at den egentlig er en veldig vakker sak til syvende og sist.......
ihvertfall i forhold til noen av de høyteknologiske raritetene som ruller rundt
følger med dere selvskruerne.....sjøl skjønner jeg ikke bæra....
Virago er fine sykler det. Jeg har alltid likt både den og Intrudere'n. Tipper softchopper-stilen kommer som ei kule tilbake om et lite tiår, sammen med at prisene går opp. Vi kan ikke bare like 60- og 70-tallet i all evighet, 80-tallet kommer tilbake det også - så du sitter på ei gullgruve
Fikk klyvd motoren her om kvelden. Må en tur til tannlegen...
Lite sår i skiftegaffelen.
Har bestilt komplette brukte gearruller fra Ebay, fra en tysk SR500 som hadde gått 20.000 KM. 3500,- med frakt og moms.
Motorpakninger fra Kedo i Tyskland. Tok med en sånn bagasjebøyle i tillegg, så det kom seg på 1600,- før moms, legges vel på en 500 inkl. gebyr.
I tillegg må jeg kjøpe meg et par momentnøkler, da jeg har savna det i mange år. Lånte da jeg overhala motoren i Celican jeg hadde for noen år siden, og skulle kjøpe, men har blitt bortprioritert.
Må vel bestille ny olje, og vurderer å ta en Biltemaoljerunde først for så å bruke dyrere Yamalube når jeg ser at alt er tett og OK. Så det går vel en 700,- der også. Så kalaset (nødvendige deler) ender vel på i overkant av 5000,- ser det ut som.
Ja også "pakning på tube", bremserens osv... Sånn ekstra som man glemmer å ta med i beregninga.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- mekkern
- Posts: 5141
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
se der ja...
men du skifter vel gaflene også?
men du skifter vel gaflene også?
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Gammelsyklan kan nok bli ei gullgruve ....verdien øker med alderen....
Kvinnfolkas gullgruve må brukes i unge år....senere er det oftest game over
.....trøndere tåler nok en og annen grovis.........
takk te n Rotmo
Kvinnfolkas gullgruve må brukes i unge år....senere er det oftest game over
.....trøndere tåler nok en og annen grovis.........
takk te n Rotmo
- Tekumseh
- Posts: 2086
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Jada, kjøpte komplett "innmat," og skal få noen til å hjelpe meg med å kjenne på lagrene før jeg setter det sammen.
Hehe, gullgruve er gullgruve uansett alder vettu, haha
- intruder
- Posts: 4324
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Intruderen vil bli veteran neste år......om sønnen får fixa mottorn og registrerer den igjen ...
saken er altså at jeg blir 70 neste år......trenger ikke viagra men Viragoen blir vel veteran i 2024
så er litt " amper i ummrett......men å kæinn Viagroen kalles nå som den er ,,,,,,,,,+ 20......
je vil ha årning i pappira sjø..
takk te n Rotmo
saken er altså at jeg blir 70 neste år......trenger ikke viagra men Viragoen blir vel veteran i 2024
så er litt " amper i ummrett......men å kæinn Viagroen kalles nå som den er ,,,,,,,,,+ 20......
je vil ha årning i pappira sjø..
takk te n Rotmo
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Lagrene har nok fått seg en trøkk da kassa låste, ikke dumt å bytte disse samt alle tetninger. Det er god praksis å gå over allting når først motoren er åpen.
- ole m.
- Posts: 1233
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
- Tekumseh
- Posts: 2086
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Da har pakninger og gearbox-ruller kommet, motorlagrene kommer nok i morgen mandag. Kalaset kommer seg på over 10.000,- ser jeg.
Hvor får jeg kjøpt en sånn, uten å vente 2 mnd og betale 400 i frakt fra Ebay? Så i morgen kveld er jeg forhåpentligvis i gang med å se hva annet jeg mangler før jeg får begynt
Åpna oljepumpa for å se på tilstanden, og greide selvsagt å runde en skrue (som satt som *F* (!) full i locktite.)Hvor får jeg kjøpt en sånn, uten å vente 2 mnd og betale 400 i frakt fra Ebay? Så i morgen kveld er jeg forhåpentligvis i gang med å se hva annet jeg mangler før jeg får begynt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)
Hva er dimensjonene på skruen, og er det standard stigning eller fingjenger?