V-Strom 1000 tips

Prat om tung MC.
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Må bare få oppdatere denne tråden med at det ble V-Strom på meg (Nr 1 av linkene, men den er slettet nå..) Dro til Oslo og hentet den i slutten av mai. Kan trygt si jeg er særdeles fornøyd med sykkelen nå som jeg har hatt den noen uker.
Det var altså en -15 modell (reg. -16). Eieren hadde nok overvurdert sine muligheter til å prioritere MC-kjøring for den var bare gått 580 mil. Neppe sett regn - så i prikkfri stand, noe som selvsagt gjør det ekstra hyggelig å ta over den...
51266376384_90464c4f07_k.jpg
51225325255_ad9844f90f_k.jpg
51266381334_2f50cf977c_k.jpg
51251073878_84954b6f2a_k.jpg
Mt-10 ser nesten liten ut her, bildet lyver litt .. ;)
51257188482_da2c9006c3_k.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: V-Strom 1000 tips

Post by inunf »

Gratulerer, ser ut som en ypperlig tursykkel! :thumleft
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: V-Strom 1000 tips

Post by Roargutten »

Gratulerer så mye, ser vi har vurdert samme sykler begge to. Jeg endte opp med den siste du linket til.
Meget fornøyd med kjøpet, men den er nok som du vurderte, noe mer slitt enn den du selv endte opp med. Noe pris også gjenspeilet.

Den har vært lagret en del utendørs, så bærer litt preg av dette. Men jeg driver selv et lite hobbyfirma med detailing, så i løpet av kommende vinter, skal nok denne også bli nokså strøken og i god stand utseendemessig.

Teknisk sett har jeg ikke opplevd noe problemer etter vel 250 mil sålangt. Fin å bruke til pendling, langtur med voksne på. Og på lokale grusveier.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Roargutten wrote: 23 Jun 2021 14:15 Gratulerer så mye, ser vi har vurdert samme sykler begge to. Jeg endte opp med den siste du linket til.
Meget fornøyd med kjøpet, men den er nok som du vurderte, noe mer slitt enn den du selv endte opp med. Noe pris også gjenspeilet.

Den har vært lagret en del utendørs, så bærer litt preg av dette. Men jeg driver selv et lite hobbyfirma med detailing, så i løpet av kommende vinter, skal nok denne også bli nokså strøken og i god stand utseendemessig.

Teknisk sett har jeg ikke opplevd noe problemer etter vel 250 mil sålangt. Fin å bruke til pendling, langtur med voksne på. Og på lokale grusveier.
Kult @Roargutten ! Får gratulere deg tilbake da, for du er vel bortimot like fersk (om ikke ferskere) V-Strom eier du også :) Glad jeg slo til når jeg gjorde for nå er det kjemisk fritt for interessante sykler. Folk har vel gjort sine kjøp/salg for sommeren, stort sett.
Din ser ut til å være så og si prikk likt satt opp. Veldig fornøyd totalt sett, og den Givi skjermen fungerer meget godt. Leste at et av få ankepunkt med denne var standard vindskjermen som gav mye vind på hjelmen.

Så raskt du hadde en blogg her - får følge med der for mekke-tips jeg da. Har ikke styrt for mye med slikt selv da jeg har holdt meg til sykler med garanti og som bare har sin årlige visitt hos forhandler for pleie (ja nå er det slett ikke sikkert du legger ut den type info - men så nå i alle fall du hadde meget gode fasiliteter og åpenbart kompetanse ;) )
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: V-Strom 1000 tips

Post by RuneMC »

Gratulerer - bare å kjøre i vei på langtur da - den salen så behagelig ut :thumleft
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: V-Strom 1000 tips

Post by Roargutten »

ragamuffin wrote: 23 Jun 2021 14:53
Roargutten wrote: 23 Jun 2021 14:15 Gratulerer så mye, ser vi har vurdert samme sykler begge to. Jeg endte opp med den siste du linket til.
Meget fornøyd med kjøpet, men den er nok som du vurderte, noe mer slitt enn den du selv endte opp med. Noe pris også gjenspeilet.

Den har vært lagret en del utendørs, så bærer litt preg av dette. Men jeg driver selv et lite hobbyfirma med detailing, så i løpet av kommende vinter, skal nok denne også bli nokså strøken og i god stand utseendemessig.

Teknisk sett har jeg ikke opplevd noe problemer etter vel 250 mil sålangt. Fin å bruke til pendling, langtur med voksne på. Og på lokale grusveier.
Kult @Roargutten ! Får gratulere deg tilbake da, for du er vel bortimot like fersk (om ikke ferskere) V-Strom eier du også :) Glad jeg slo til når jeg gjorde for nå er det kjemisk fritt for interessante sykler. Folk har vel gjort sine kjøp/salg for sommeren, stort sett.
Din ser ut til å være så og si prikk likt satt opp. Veldig fornøyd totalt sett, og den Givi skjermen fungerer meget godt. Leste at et av få ankepunkt med denne var standard vindskjermen som gav mye vind på hjelmen.

Så raskt du hadde en blogg her - får følge med der for mekke-tips jeg da. Har ikke styrt for mye med slikt selv da jeg har holdt meg til sykler med garanti og som bare har sin årlige visitt hos forhandler for pleie (ja nå er det slett ikke sikkert du legger ut den type info - men så nå i alle fall du hadde meget gode fasiliteter og åpenbart kompetanse ;) )
Jeg sliter litt med vind og turbulens mot hjelm i hastigheter over 95km/h, eller er det ikke noe problemer med dette.
Ang mekking osv blir denne i sommer mer eller mindre brukt som den er. Men har planer om en skikkelig gjennomgang i vinter.

Tanken i vinter er å få gjort en skikkelig service, inkl ventilsjekk bare for å vite at alt er Ok. Deretter er det enkelte detaljer jeg vurderer å demontere for å lakkere opp. Tiden vil vise hva jeg finner på. Men før det skal jeg kjøre, bli godt kjent med sykkelen og nyte artige veier.

Har lagt merke til det du sier om markedet, veldig stille nå.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: V-Strom 1000 tips

Post by Tommas »

Jeg byttet speil, det hjalp ganske mye på turbulens.

Kuttet skjerm, til "kort variant", det hjalp enda mer :thumleft


Eldre sykkel riktignok.
ragamuffin
Posts: 10
Joined: 01 May 2019 23:16
MC: 2019 MT-10

Re: V-Strom 1000 tips

Post by ragamuffin »

Tommas wrote: 24 Jun 2021 13:02 Jeg byttet speil, det hjalp ganske mye på turbulens.

Kuttet skjerm, til "kort variant", det hjalp enda mer :thumleft


Eldre sykkel riktignok.
Ser enkelte rapporterer at speil gir turbulens ja. Synest det er veldig akseptabelt som det er (sammenlignet med andre jeg har testet). Pluss at skjerm har mange justeringsmuligheter. Men speila er fantastisk gode, dog ikke pene, så blir neppe gjort noe med de fra min side
Post Reply