Jeg har skjønt at der er flere spoler rundt om og at der er forskjellig motstand. Fant også dette bildet som forklarer forventet motstand i forskjellige spoler og hvor du skal måle det. Det som er markert som pinne 8 og 9 til høyre er det som tidligere har gitt spenning til coil slik jeg har skjønt det, det står jo spesifisert på venstre side at det er kilden til coil. Etter å ha lest litt så skjønner jeg at flere sliter med at når man måler mellom de to pinnene så skal du har mellom 77-95 ohm motstand, men de fleste (inkludert meg) måler over 300 ohm og konkluderer med feil på stator. Denne ettermarkeds CDI boksen skal ha de pinnene tilkoblet, men det som er viktig er de målingene som er markert med rød prikk på bildet, noe som kan tyde på at CDI selv lager spenning til coil og plugg. Med meg er alle motstander som viser på bildet riktig, bortsett fra som sagt de mellom 8/9.
Det kan godt være at mitt rimelige måleinstrument ikke klarer å plukke opp noe riktig og at CDI er helt ok. Men da er jo spørsmålet hva som gjør at jeg ikke får gnist. Det er primært 2 deler som står igjen, coil og plugger. Begge pluggene får jeg ca riktig måling på, men coilene gir litt forskjellig. Det enkleste er nok å kjøpe nye plugger å se hva som skjer da, men frykter at ene eller begge coilene også må byttes.
Snart helg, så da får jeg se om jeg rekker en liten runde til med feilsøking