Sony RX-100 er det som blir med på flest turer (har også hatt A6000 og har EOS M6II, har Panasonic GX880) Tenkte EOS M6 m/22mm som arvtaker men blir for stort for jakkelomme og det mangler stabilisering i kamera og 22mm objektivet. Med 35mpix er det kritisk med stabilisering har jeg oppdaget. Ville også prinsipielt valgt bort Canon nå, da de har sendt advokatene på 3.dje parts objektiv produsent(er) - dvs forbud mot å lage objektiv til kameraene deres (!)
RX-100 kort oppsummert: sylskarpt objektiv, god bildestabilisering, fine farger og store nok RAW filer til at du har noe å jobbe med.
Størtste utvikling i kamera skjer nå faktisk på mobil, ettersom det er der volumet er. Så en god kameramobil kan være bedre (...og blir ihvertfall alltid med på MC-turen)
Trondgv wrote: ↑06 Sep 2022 22:39
Her må jeg bare lese meg opp litt ja! Takk for tips!
Halloj, har du funnet deg kamera?
Vet du skrev "Sony" i hovedpreferansen, men her er jo et helt brukandes kamera til ca den prislappen du forespeilet deg. I tillegg med EF/RF adapter, så du kan ev. få kjøpt relativt billig EF-S optikk som da vil passe: https://www.foto.no/canon/145217/canon- ... ef-adapter
Ikke enda, har vært på sykehuset den siste uken nesten med en nyfødt Tenkte jeg skulle få god tid på sykehuset for å sjekke litt, men neida Skal se litt på dette!!
Trondgv wrote: ↑06 Sep 2022 22:39
Her må jeg bare lese meg opp litt ja! Takk for tips!
Vet du skrev "Sony" i hovedpreferansen, men her er jo et helt brukandes kamera til ca den prislappen du forespeilet deg. I tillegg med EF/RF adapter, så du kan ev. få kjøpt relativt billig EF-S optikk som da vil passe: https://www.foto.no/canon/145217/canon- ... ef-adapter
Ikke enda, har vært på sykehuset den siste uken nesten med en nyfødt Tenkte jeg skulle få god tid på sykehuset for å sjekke litt, men neida Skal se litt på dette!!
Er det nå man skal gratulere?
Nå har dere årevis med nattevåk, bleieskift, oppkast og annen morro i vente Så gratulerer så masse
En høy pris for å finne en anledning for kamerakjøp, men håper det er verdt det
beste hilsen fra Hardanger
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg: http://www.kant1.no
RuneMC wrote: ↑26 Sep 2022 09:34
Ville også prinsipielt valgt bort Canon nå, da de har sendt advokatene på 3.dje parts objektiv produsent(er) - dvs forbud mot å lage objektiv til kameraene deres (!)
Så du synes det er greit at 3.parts produsenter tramper på patentrettighetene?
Forøvrig har de ikk forbudt produsenter å lage optikk for R-mount, de nekter de å (mis)bruke AF-systemet. Laova lager manuelle objektiv og de har ingen bråk med Canon for dette.
Bikeridr wrote: ↑29 Sep 2022 09:31
...
Så du synes det er greit at 3.parts produsenter tramper på patentrettighetene?
..
Man kan sikkert diskutere nyansene men setter mer pris på produsenter som åpner opp for 3.dje parts produsenter når de selv (altså Canon) ikke klarer å lage et godt utvalg objektiv i lavere prisklasser.
Er det nå man skal gratulere?
Nå har dere årevis med nattevåk, bleieskift, oppkast og annen morro i vente Så gratulerer så masse
En høy pris for å finne en anledning for kamerakjøp, men håper det er verdt det
beste hilsen fra Hardanger
Haha, jo takk for det. Blir kanskje et dyrt kamera ja, men satser på at det er verdt det
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."