MC Lappen?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
daddydib
Posts: 1
Joined: 04 Oct 2022 19:13

MC Lappen?

Post by daddydib »

Hei, lurte om dere i miljøet har noen gode erfaringer eller tips til gode og billige trafikkskoler i Oslo.
tronn
Posts: 28
Joined: 07 Mar 2022 20:52
MC: 09 F800GS
Location: Bærum

Re: MC Lappen?

Post by tronn »

Hva som ble billig for meg blir kanskje ikke billig for deg.

Jeg tok A-lappen i 2020 hos Asker og Bærum Trafikkskole på Bekkestua.

Prisen endte på ca 19500kr for meg inkl. alt av avgifter og utgifter fra første innledende mc kurs til nytt førerkort var i posten.
Jeg hadde lagt av 35000kr for å være sikker på at jeg hadde nok penger.

Jeg trengte 2 doble kjøretimer, i tillegg til langkjøring, banekjøring og oppkjøring.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: MC Lappen?

Post by RuneMC »

Har bare erfaring fra Tempo Trafikkskole i 2009, var veldig bra med Tormod som fikk en til å tenke selv. Ser nyere anmeldelser er enten veldig positive eller veldig dårlige, kanskje relatert til nyansatte, så kan være personavhengig.

Men tipper Svendsen også er bra (hadde samme kjøregård den gang på Valle Hovin)

Jeg valgte egentlig ikke ut i fra pris, men tanken på at opplæring i Oslo-trafikken er gull verdt. Klarer du den så klarer du alt senere :)
Prismessig tror jeg man havner ca på samme. Dvs prisen for dobbelttimer er ca samme uansett kjøreskole og da kommer det mest an på individuelle ferdigheter og hvordan utviklingen er i kjøregårdøvelser og trafikk.

Unngår du en ulykke så er 30-40K bonustap tjent (det er gjerne det et bonustap koster summert over årene det tar å komme opp i samme bonus igjen) eller livet beholdt...
Post Reply