Knallflott Olav.
Har bevist gjemt denne til den var komplett å har nå hatt meg en lang `kosestund` med grushistorier og flotte bilder
Forundrer meg ikke veldig om mye av dette blir aktuellt for undertegnede allerede neste år
Takk for at du tar deg tid til å videreformidle
Grus i Europa 2022
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9162
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Grus i Europa 2022
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Grus i Europa 2022
Dette ser ut til å være en helt topp tur. Flotte bilder og gode skildringer, som inspirerer og skaper nye planer om turer i kommende sesonger. Tusen takk for at du deler turene dine, gjør disse forumene langt mer interessante
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3210
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Grus i Europa 2022
Men turen var ikke helt slutt.
Vi gjorde oss ferdige med frokosten, og så rullet vi ut av Frankrike og inn i Spania igjen. Det gikk opp i fjellet atter en gang (ACT Pyreneene dreier seg stort sett om fjellkjøring )
Dette var det siste gruspartiet for vår tur, men for en avslutning. Med utsikt over Biscayabukta, og frisk sjøluft der oppe i fjellet, gav det avslutningen en ekstra dimensjon.
Så fulgte noen treige kilometre med bykjøring, før vi svingte oss opp i høyden, på åsryggen der ved San Sebastian.
Det står en gammel ruin der, som lager en fin ramme rundt "finalen"
Når GSAngela blir litt barnslig, og vil leike med dukker...
Turen herfra dreide seg i hovedsak om å piske motorvei nordover.
Vi hadde lunch i Bourdoux, og overnattet på et sjarmerende hotell ett eller annet sted.
Maten her var alldeles framifrå (tydelig at dette var en sjappe som baserer seg på lokal trafikk.)
Neste dag pisket vi videre oppover, først innom Paris. så en strafferunde via Antwerpen, før vi overnattet for siste gang på kontinentet, i utkanten av Zevenbergen i Nederland.
God mat her også, og luften gikk for alvor utav ballongen.
Nå var det bare 20 gode mil med svingete og kupert kosevei opp til Eemshaven (ironi)
Her blei det ferge til Kristiansand, (ganske kjedelig fergetur) og neste morgen rulla vi inn på kaia i Kr.sand. Raskeste vei opp til Hovden, over fjella og var heime igjen kl 16.
DET var turen i sin helhet.
Mulig det kommer et større innlegg med mer preg av bokstavkjeks etterhvert, da jeg har blitt utfordret til å skrive for BMWbladet
Ciao
Vi gjorde oss ferdige med frokosten, og så rullet vi ut av Frankrike og inn i Spania igjen. Det gikk opp i fjellet atter en gang (ACT Pyreneene dreier seg stort sett om fjellkjøring )
Dette var det siste gruspartiet for vår tur, men for en avslutning. Med utsikt over Biscayabukta, og frisk sjøluft der oppe i fjellet, gav det avslutningen en ekstra dimensjon.
Så fulgte noen treige kilometre med bykjøring, før vi svingte oss opp i høyden, på åsryggen der ved San Sebastian.
Det står en gammel ruin der, som lager en fin ramme rundt "finalen"
Når GSAngela blir litt barnslig, og vil leike med dukker...
Turen herfra dreide seg i hovedsak om å piske motorvei nordover.
Vi hadde lunch i Bourdoux, og overnattet på et sjarmerende hotell ett eller annet sted.
Maten her var alldeles framifrå (tydelig at dette var en sjappe som baserer seg på lokal trafikk.)
Neste dag pisket vi videre oppover, først innom Paris. så en strafferunde via Antwerpen, før vi overnattet for siste gang på kontinentet, i utkanten av Zevenbergen i Nederland.
God mat her også, og luften gikk for alvor utav ballongen.
Nå var det bare 20 gode mil med svingete og kupert kosevei opp til Eemshaven (ironi)
Her blei det ferge til Kristiansand, (ganske kjedelig fergetur) og neste morgen rulla vi inn på kaia i Kr.sand. Raskeste vei opp til Hovden, over fjella og var heime igjen kl 16.
DET var turen i sin helhet.
Mulig det kommer et større innlegg med mer preg av bokstavkjeks etterhvert, da jeg har blitt utfordret til å skrive for BMWbladet
Ciao
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Grus i Europa 2022
Dette må ha vært en helt fabelaktig runde. Takk for både bilder og tekst
Et lite spørsmål på tampen: Hvor mye av ruta var planlagt på forhånd, og ble der gjort mange forandringer av veivalg underveis?
Et lite spørsmål på tampen: Hvor mye av ruta var planlagt på forhånd, og ble der gjort mange forandringer av veivalg underveis?
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3210
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Grus i Europa 2022
ACTen er jo planlagt og tilrettelagt av ACT organisasjonen. Vi bare justerte litt på lengden, den 4.dagen, slik at siste etappe blei noe kortere.
Så hadde jeg bestilt hotell i Annecy, og overnatting sør i Danmark. Resten var sånn relativt i henhold til en overordna plan.
Besøke Annecy by, kjøre Lacets de Montvernier, ha ettpar dager med fjellkjør rundt Bardonecchia, og finne litt svingete veger sør og vestover mot der ACTen begynner.
Så oppsummert blei det litt av alt, passe planlagt men med rom for freestyling
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9162
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Grus i Europa 2022
Ser dere manglet 1 mann
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3210
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Grus i Europa 2022
Ja vi mista jo Knut Jakob allerede borti Frankrike
Men han BURDE blitt med hele veien
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Grus i Europa 2022
Ser itte så veldig gæli ut detta @Kant1 Fine bilder og goe skildringer as always fra din side
Re: Grus i Europa 2022
Flere her inne som har blitt oppfordret til å skrive div innlegg for blader og også presentasjoner. Heftig bra nivå på MC-forum klientellet
Hvor lenge var dere på tur på denne ACT ruten (ser jeg må søke om mer enn en uke fri i heimen fremover)?
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2651
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Grus i Europa 2022
Takk for en alldeles fabelaktig tur @Kant1 og for noen nydelige bilder Dette passet perfekt til nattmaten på ett heller stille nattskift
Kan være det stjeles en og annen idé fra turen deres i planleggingen av neste års utskeielse på de sydlige breddegrader
Kan være det stjeles en og annen idé fra turen deres i planleggingen av neste års utskeielse på de sydlige breddegrader
fun is not a straight line