RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Post by RuneMC »

@intruder det er planen ja :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4288
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Post by intruder »

Rune MC

Grunnet sykdom kan jeg dessverre ikke komme likevel....
håper vi kan treffes ved en annen anledning !! :thumleft

Intruder
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Post by RuneMC »

*EDIT* Men Intruder dukket opp likevel :thumleft :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Post by RuneMC »

Går mot sesongslutt litt tidligere enn planlagt.

Mr Bil har belastet vedlikeholdsbudsjettet i år med PKK som ble 10K pga irrede reflektorer i tåkelys som måtte byttes og nå nylig med 13,5K for ny kondenser i A/C (den gamle falt visst fra hverandre omtrent når de demonterte den...) og da måtte jeg jo nesten koste på oljeskift også til 3K så den ikke går i stå til vinteren. 26K spiser av bufferet.

Så har Miss Belle Twin også krevd litt vedlikehold med nye plugger, bremseklosser, olje og bremsevæske (10K) og en diagnose i etterkant av den servicen som kostet 1K og avdekket at ujevn motor v/2K rpm kan være bensinpumpe eller injektorer. Holder en knapp på siste men når først bensintanken er av så kanskje jeg tar begge. Dog fullt kjørbar på turtallene ellers. Har nå også fylt på et par tre tanker med 98 og synes den ble litt jevnere av det, men kan være tilfeldig.

Det som ikke er like kjekt er at gir-aktuatoren som er på DCT også synes å nærme seg slutten. Siste par turene har blinkende "-" kommet opp istedenfor gir-nr i displayet og den blir stående i giret den er - ofte 5te gir istedenfor å skifte ned. Stopp og av/på noen ggr så klikker den seg ned til N igjen. Har også lært meg reset av DCT som egentlig burde gjøres hver 5K eller så - og duverden D-modusen ble merkbart jevnere girskift. Men feilen ser ut til å skje ved nedskift og med økende frekvens når motoren er god og varm. Symptomene stemmer godt ift det som nevnes på forum. Så da blir det tidlig parkering og flytting av vedlikehold til neste års budsjett.

Takknemlig for at Honda-ingeniørene bestemte seg for at feilen m/girskifte-aktuator ikke var katastrofal og at en kan kjøre videre i giret man er eller få den ned i gir ved stopp av/på el reset - så slapp jeg å bli strandet midt i skogen... 8)

Har postet bilder mest i "Dagens bilde" i år men kan ta med noen fra siste turene

Mot Eidsfoss på Østsiden av vannet
Image

Letmolivannet på vei mot Lyngdal i Numedal
Image

Røskestadvannet sør for Klokkarstua på Hurumhalvøya. Grådig tidlig mørkt allerede før kl 19 og på tilbaketuren var det en liten skli-bevegelse i en sving der Viken fylkeskommune er så spandabel med grusen på siden for at fyllekjørere og andre med lav kjørekompetanse ikke skal kjøre i grøfta - men isteden dra med seg litt grus inn i vegbanen... :evil:

Vekslet ellers noen mail med trafikksikkerhets-komitéen i Viken og mener alvorlig at det bør være angrefrist på stemmesedler. Hun fra Høyre som var leder var blottet for logikk ift ny 40-sone på Røykenveien gjennom Heggedal. Har ikke vært noen barn omkomne der siste 30 år med 50-sone. Ny gangvei fra et par år tilbake sammen med bedre oversiktlighet burde også borge for sikre fotgjengere. Faglig mener Vegvesenet heller ikke det bør være 40 der, pga utrykningskjøretøy. Men neida hundelufterne (som er de eneste jeg ser utenom rushtiden når trafikken allikevel går under 40) har visst en sterk lobby-gruppe.

Det har jo blitt helt hysteriske proporsjoner på dette med 40-soner og fartshumper... Aldri noen barn å se, men foreldrene har lobby-grupper som vinner fram. Ganske udemokratisk spør du meg.
Image
User avatar
intruder
Posts: 4288
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Post by intruder »

Fint innlegg og fine bilder Rune MC....Viragoen er i bua og om kløna får ut batteriet er den klar for nok en grufull vinter...
håper på Lygna til våren også !
User avatar
pelsen
Posts: 1117
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Post by pelsen »

Det var mye dyre greier på bilen, litt for dyrt. Også på mottorsykkern.. Fint bilde av veien på østsiden mot Eidsfoss, jeg liker å kjøre der jeg også. :D
Post Reply