The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4293
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Kona og jeg gjorde en biltur til Sjusjøen i går ettermiddag...28 varmegrader i bilen
så styrtregn i 10 minutter og etterpå tretten varme,men gikk ikke lenge før det var tilnærmet like varmt igjen ...
puh :smt100
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

HJÆÆÆÆLP! Jeg tror jeg smelter. Slik varme da mann. Den må da stride mot Genevekonvensjonen. Kan umulig være lovlig dette her. Nå er termometeret på vei mot 30 varme igjen. Godt at jeg har en kjølig kjeller å trekke meg tilbake til når ryggsvetten blir for ille. :-k :-k :-k
Edit:
Nå er det 30 varme og nesten vindstille ute. Og det klokka 16.52................ Gri tte' fysen!!!!!!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Hos meg er det nå 32.4/32.6 grader i skyggen bak huset -målt med 2 forskjellige målere.

Skulle vært en tur i Drammen på et sosialt arr.
Dette utgår med skyhøye kneløft.
Holder meg inne-i Garasjen så er det deilige 19.1grader(godt med delvis under bakken)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har temperaturen kommet ned på et levelig nivå. Så da tok jeg med Hana'n en Totenrunde før regnet kom. Det liksom klaffet med alt i dag. Utetemperatur nærmere 20-tallet enn 30 og kjøretur mens det var tørt. Det er helt innafor. :plystre :plystre :plystre
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg tok en reprise på gårsdagens runde. Det ser litt utrygt ut det været som er på Toten i dag. Men det var opphold da jeg kjørte, så da er jeg fornøyd
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har syklene hatt en kort pause mens den aller verste varmen og regnet har gitt seg. I dag tok jeg Hana'n med på en Totenrunde i godværet. Jeg stakk ikke innom Rundkiosken da jeg var på Gjøvik. Jeg dro rett over Kallerud og utover Nordlia. Til slutt endte jeg opp som vanlig på Esso, Lena hvor jeg refuelet maintanken og tok inn en kaffe før jeg kjørte hjem.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bjerknez »

Er tøffe de Monster'ene. Jeg liker de med rundt lykt best. Jeg synes dem har et mer klassisk moderne utseende. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Bjerknez wrote: 22 Jun 2023 20:15 Er tøffe de Monster'ene. Jeg liker de med rundt lykt best. Jeg synes dem har et mer klassisk moderne utseende. :thumleft
Helt enig Bjerkiz. Det er dem som er originalen. De nyere kan nok være veldig bra sykler for alt det jeg vet. Men det er de klassiske som jeg kjenner ut og inn. Jeg hadde liksom den gamle følelsen fra Velte-Petter med en gang jeg prøvde Hana'n. Med litt mer pulver under tanken. :plystre
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bjerknez »

Jeg liker ikke den nye Monsteren. Den ser bare litt kjip ut. Minner meg mye om MT09 etc. i utseende. Ikke helt da... men jeg synes den gamle ser bedre ut. Spesielt i forhold til prisen. Selv om den sikkert er bedre rent teknisk. :)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag tok jeg med Hana'n en Hurdalsrunde. Det var koseligere å kjøre den over Minneåsen enn gamle Velte-Petter. 998 motoren taklet svingene bedre enn 996 gjorde. Sånn svingteknisk var det likt. Minneåsen er ikke for råkjøring okkesom.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4293
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Blir nok Hurdalsrunde her også utpå litt,var jo på Lygna i mai men da kjørte jeg Einafjorden begge veger..
I dag har jeg kjørt og besøkt noen venner rundt omkring,det er koselig.
Enkelte rundkjøringer er feildosert så det holder,du verden så fort det kan ende med knall og fall.
Olje- sølet jeg skrev om på vegen her var fra en DAF veteranbuss på tur,sprakk en slange men det kom fort opp skilt og de strødde på et eller annet :plystre
God helg og hils på den gamle kafe.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg og Neil tok en rolig Totenrunde i godværet i ettermiddag. Grunnet stort behov av inntak av Farris tok jeg en pause på CirkleK Kallerud i dag. Men ellers forløp turen knirkefritt og i anstendig tempo. En post som utgikk i dag var "etter turen kaffen". Jeg orket ikke å drikke noe varmt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag tok jeg Hana'n med på en runde om Dokka, Vingromsåsen og hjem igjen. Møtte da noen motorsyklister på turen. Men ikke veldig mange når en tenker på været. Hana'n og jeg blir bedre og bedre kompiser etter som kilometrene går.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag la jeg lista lavere. Jeg skulle ta en Totenrunde med Neil i ettermiddag. På første forsøk kom jeg til Borglund i Kolbu før jeg møtte regnet. Da gjorde jeg vendereis og dro hjem i tilfelle regn på Lena også. Så ventet jeg en times tid til regnskura hadde trukket nordover. Nytt forsøk. Da kom jeg rundt. Middag på Folkets Kafé på Raufoss smakte som vanlig helt fortreffelig. Og dessert på Bilittkiosken var en softis. Avslutningsvis tok jeg en kaffe etter å ha fylt tanken på den vanlige stasjonen i Lena.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Endelig så det ut til å bli tur. Passe varmt og oppholdsvær. Tok Hana'n og la ut på en Totenrunde. Da jeg kom til Bilitt var jeg sulten og stoppet for en burger. Mens jeg satt der fikk jeg se ei regnbyge som kom nedover Kolbu. Da ble det oppbrudd og raka vegen til Lena. Rakk akkurat å komme inn før det høljet ned. Så da ble runden noe amputert, men jeg holdt meg tørr.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply