Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

ojda wrote: 11 Jul 2023 15:53 Velkommen hjem til sydligere trakter.
Kan tenke meg de ripene gjør fryktelig vondt i en sart Bjerknes-sjel :(
Ja, men etter noen ØL på hytta, så døyvet det mye av smertene. Men det var deilig å komme hjem så jeg fikk gitt Rocket'en litt pleie igjen. :smt007
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 15:44 Rocket'en fikk hard medfart i ferien i form av skitt absolutt over alt etter utallige timer med regnvær. Noe som førte til skitt også på tanken under tankvesken og siden denne måtte løsnes og festes hver gang jeg fylte bensin, så ble det en del merker i tanken.

Slik så sykkelen ut etter den flrste kjøredagen:
Ja, det er synd at produsentene har slutta å levere sykler med en forskjerm som faktisk fungerer til annet en pynt.

Sjøl har jeg forlenga forskjermen på to av mine sykler, med et godt resultat.
Forskjermen på Multistradaen er faktisk så kort at det er nesten ikke noe å feste forlenginga i :shock: ikke er det noen innerbakskjerm heller.
Jeg mistenker at nysykkelkjøperne er såpass tunge i pappen, at det kun er utseende som teller, og selvførgelig foregår ikke testkjøringa i regnevær. Og fabrikanntene retter seg deretter.

Litt som v. kjøp av ny mobil: Hvordan skifter jeg batteri? Selger: det går ikke.
Hva med skjerm? Selger: ikke lett å skifte den heller.
Supert, jeg tar den.
Eller nybilkjøpere:
Er det rustfrie drivstoff og bremserør? Selger, nei.
Hvorfor ikke? Selger: fordi dere kjøpere er såpass kørka at dere ikke forlanger det....
Last edited by Jonta on 11 Jul 2023 16:43, edited 1 time in total.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Jonta wrote: 11 Jul 2023 16:31
Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 15:44 Rocket'en fikk hard medfart i ferien i form av skitt absolutt over alt etter utallige timer med regnvær. Noe som førte til skitt også på tanken under tankvesken og siden denne måtte løsnes og festes hver gang jeg fylte bensin, så ble det en del merker i tanken.

Slik så sykkelen ut etter den flrste kjøredagen:
Ja, det er synd at produsentene har slutta å levere sykler med en forskjerm som faktisk fungerer til annet en pynt.
Problemet er at Rocket er ganske bred og all sprut fra hjulet kommer delvis opp på sidene, samt at det også er en del sprut fra biler forran og biler som passerer etc. jeg sitter jo også relativt lavt.

Skulle jegbhatt en framskjerm som forhindret all dritten i å treffe sykkelen så villemikkemjegbhatt sykkelen vertfall. Da måtte man jo nærmest hatt en låvedør forran sykkelen.
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Jojo, med et 18 cm brett forhjul, så bør jo forskjremen være tilsvarende.
Riktignok har jo både Harley og Indian løst problemet på sine Elektraglide og Cief.

Se her, hva jeg fant: https://www.ebay.com/itm/225179159557
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Jonta wrote: 11 Jul 2023 16:47 Jojo, med et 18 cm brett forhjul, så bør jo forskjremen være tilsvarende.
Riktignok har jo både Harley og Indian løst problemet på sine Elektraglide og Cief.

Se her, hva jeg fant: https://www.ebay.com/itm/225179159557
Kjører posørsykkel jeg vetu. Utseende teller mer enn det praktiske 8)
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Jonta »

Hajha, der har vi det... :D
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Jonta wrote: 11 Jul 2023 17:59 Hajha, der har vi det... :D
Trodde det var ganske opplagt 8)

Også liker jeg å vaske og stelle sykkelen også. Vinn vinn.

Men den fungerte utmerket helt til Lofoten og hjem med halve turen i regnvær samlet sett. Mens min kjlrekompis på en adventure sykkel (Ducati DessertX) lekte gymnastikk på sykkelen for å avlaste røven samt kjøpte seg liggeunderlag som han klippet til for å stroppe til salen, så lå jeg bak han og koste meg hele veien 8)

Det skal sies at han nå er på jakt etter en cruicer 8) :lol:
User avatar
Borg
Posts: 1688
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Borg »

Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 18:02
Jonta wrote: 11 Jul 2023 17:59 Hajha, der har vi det... :D
Trodde det var ganske opplagt 8)

Også liker jeg å vaske og stelle sykkelen også. Vinn vinn.

Men den fungerte utmerket helt til Lofoten og hjem med halve turen i regnvær samlet sett. Mens min kjlrekompis på en adventure sykkel (Ducati DessertX) lekte gymnastikk på sykkelen for å avlaste røven samt kjøpte seg liggeunderlag som han klippet til for å stroppe til salen, så lå jeg bak han og koste meg hele veien 8)

Det skal sies at han nå er på jakt etter en cruicer 8) :lol:
Høres ut som han kammeraten har kjøpt DesertX av feil årsaker :shock: Så da er d nok rett å gå til en cruicer for han :-#

Men riper på tanken… var dette magnetveske? For tur finnes jo både bagster og ting som clipses fast, selv om sistnevnte har noe bagasjebegrensninger.

Nå er jeg litt lat og kanskje ikke like opptatt av hvordan d ser ut, men kjørte med bagster i lange tider uten at det ripet. Kunne jo vært noe å ha for tur for å spare lakken?
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Borg wrote: 11 Jul 2023 21:31
Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 18:02
Jonta wrote: 11 Jul 2023 17:59 Hajha, der har vi det... :D
Trodde det var ganske opplagt 8)

Også liker jeg å vaske og stelle sykkelen også. Vinn vinn.

Men den fungerte utmerket helt til Lofoten og hjem med halve turen i regnvær samlet sett. Mens min kjlrekompis på en adventure sykkel (Ducati DessertX) lekte gymnastikk på sykkelen for å avlaste røven samt kjøpte seg liggeunderlag som han klippet til for å stroppe til salen, så lå jeg bak han og koste meg hele veien 8)

Det skal sies at han nå er på jakt etter en cruicer 8) :lol:
Høres ut som han kammeraten har kjøpt DesertX av feil årsaker :shock: Så da er d nok rett å gå til en cruicer for han :-#

Men riper på tanken… var dette magnetveske? For tur finnes jo både bagster og ting som clipses fast, selv om sistnevnte har noe bagasjebegrensninger.

Nå er jeg litt lat og kanskje ikke like opptatt av hvordan d ser ut, men kjørte med bagster i lange tider uten at det ripet. Kunne jo vært noe å ha for tur for å spare lakken?
Poenget er at han nok trodde sykkelen skulle være mer behagelig på langturer. Når vi nærmet oss 70 mil på en dag, så gikk han rett i butikken å kjøpte seg et liggeunderlag :lol:

Jeg er ganske tilfreds med å polere, så dette er fort gjort. Det blir merket okke som. Men ikke større merker enn at det lett kan poleres bort. Tok meg under 10 minutter og få tanken til å se ut som ny igjen. :)

Hvordan ser forresten en Rocket ut med Bagster trekk?
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by ArcticTiger »

Hvordan ser forresten en Rocket ut med Bagster trekk?
[/quote]

Det utgjør nok ikke noen stor forskjell.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

ArcticTiger wrote: 11 Jul 2023 21:45 Hvordan ser forresten en Rocket ut med Bagster trekk?
Det utgjør nok ikke noen stor forskjell.
[/quote]
Nei, sikkert ikke, men hadde vært ålreit å sett et bilde av en Rocket med slikt trekk. Har ikke klart å finne noe bilde så langt vertfall.
User avatar
intruder
Posts: 4293
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by intruder »

Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 21:47
ArcticTiger wrote: 11 Jul 2023 21:45 Hvordan ser forresten en Rocket ut med Bagster trekk?
Det utgjør nok ikke noen stor forskjell.
Nei, sikkert ikke, men hadde vært ålreit å sett et bilde av en Rocket med slikt trekk. Har ikke klart å finne noe bilde så langt vertfall.
[/quote]

Du som har prøvesittet / prøvekjørt så mange sykler må da vel kunne kjøre innom ei MC-sjappe og se på et slikt trekk på Rocket. :-k ?
Gode råd er ofte billige
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

intruder wrote: 12 Jul 2023 09:37
Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 21:47
ArcticTiger wrote: 11 Jul 2023 21:45 Hvordan ser forresten en Rocket ut med Bagster trekk?
Det utgjør nok ikke noen stor forskjell.
Nei, sikkert ikke, men hadde vært ålreit å sett et bilde av en Rocket med slikt trekk. Har ikke klart å finne noe bilde så langt vertfall.
Du som har prøvesittet / prøvekjørt så mange sykler må da vel kunne kjøre innom ei MC-sjappe og se på et slikt trekk på Rocket. :-k ?
Gode råd er ofte billige
[/quote]
Tror neppe du finner en MC sjappe hvor du ser en Rocket utstillt med et slikt bagster trekk. Graarud har den vertfall ikke utstillt med et slikt trekk. Det er ikke akkurat et mykder av Triumph forhandlere og dem som ikke er forhandler har neppe en Rocket stående med et slikt tanktrekk. Jeg klarer ikke engang å finne et bilde på nett.

Men uansett har nok ikke et slikt tanktrekk veldig høy prioritet hos meg. Men ramler jeg over en Rocket med et slikt tanktrekk på og jeg liker hvordan det ser ut OG dem har tanktrekket til salgs i samme butikk så drar jeg nok kortet ja. Men som nevnt, høy prioritet har det ikke :)
User avatar
Borg
Posts: 1688
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Borg »

Bjerknez wrote: 11 Jul 2023 21:35
Hvordan ser forresten en Rocket ut med Bagster trekk?
Nei, si det. Fant bare frem til 2015 (16) modell, så det var ikke det mest…
EE1835D5-876E-4925-97A5-4E97930170A4.png
Så var det en enklere /universal modell, som ligger fast selv når man tanker. Så ikke så ille ut, men dekker ikke opp på samme måte som fullt trekk så blir noe midt imellom
3ACC30B6-1863-45C4-ABAF-7C29273F1A29.png
Med mulighet sor å gå over til borrelås.
60F20272-278F-4638-96E0-F14C83163957.png
Men ser ikke ut til at Rocket er stort nok marked til å ha fått en egen variant som har nådd nettsidene så langt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez på tur til Lofoten! | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Den nye modellen kom vel i 2020 hvis jeg husker rett? Å alle er vel helt like frem til nå, hvis man ser bort fra farge etc.

Er nok ikke mulig å finne en Rocket som har et slikt tanktrekk i en butikk her hjemme vertfall. Da skal man være ytterst heldig. :)
Post Reply