Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

mekkern wrote: 23 Oct 2023 21:48 Hei Jalmar. :D kjip å høre at Pollti også kan ha ruslet... :-s
Driver selv med mye annet enn mc også for tiden-selv om jeg har en del ennå...roter litt med en slik senil-container på 4 hjul også.
Mulig jeg har greid å drepe gamle CBR`n i høst-skal bli artig å se om det har blitt "close encounter of the 3 grade" mellom ventiler og stempler for den var litt "diesel" i gangen etter jeg dro den litt bakover i gear og så startet den.. :lol: man skal jo ha litt å rote med på vinteren..
Ja, jeg er tilnærmet 100% sikker på utfallet for Pollti. Dessverre. Det skal vel mye til at to personer bor på samme sted og heter det samme, og samtidig har ei kone som heter det samme som sto i dødsannonsen…

Nuvel. Det er jo slik at jorda fortsetter å gå rundt uansett.

Det går litt i bølger det der med hva man holder på med i garasjen. Jeg fikk rota meg borti en 2CV på Råholt som blei med hjem. Det er fire år siden. Skulle egentlig bare justere hjullagrene foran og fikse litt rust på et sikkerhetsbeltefeste, og dagen etter lå hele jernsenga i deler :plystre Men skal vel få orden på den etter hvert.

Så fikk jeg rota meg borti en Suzuki Liana fordi alle syns det var en skikkelig pensjonistbil. Den har sett sine bedre dager, men det er et potensiale der. Så har den firehjulstrekk, og det er vel aldri feil? Jeg syns faktisk den er litt artig, og den går ganske brukbart :lol: Vi får se hvor lenge den lever.

Blir spennende å høre hvordan innsiden av CBR-motoren ser ut når du får åpna den da. Det å starte den i revers var kanskje ikke akkurat det rette? :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Den gamle Suzuki Lianaen er forholdsvis godt skrudd sammen, men jeg klarte da å ødelegge noe på den her forleden. Uforsiktig omgang med bensinpumpe under fylling fra gal side av pumpa gjorde at bensinlokket brakk av.
IMG_3501.jpeg

Så da var rådyra gode. Det er pinglete å kjøpe nye deler, så da fikk man ta det man hadde i garasjen, i dette tilfellet en spiker.
IMG_3504.jpeg

Etter å ha slipt spikern nogenlunde rund, blei den fagmessig og vakkert sveisa fast i lokket som ny aksel til hengselet. Så blei det montert ei lita fjær i hengselet. Det er nemlig innvendig åpning av lokket på denne luksusdoningen, og den virka ikke uten fjær.
IMG_3505.jpeg

Så nå funker lokket igjen med innvendig åpning og greier. Skulle gjerne vist fram hvordan det funker, men får ikke lagt inn videosnutt :-k
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jalmar *titter innom*

Post by mekkern »

Skikkelig fix det der-var nok litt råtten den pinnen også.
CBR`n ble ikke startet på reværsjen men reverseringen hadde tydligvis slakket kamkjedet så når jeg trykket på starteren og den smalt til så hoppet den over-når alt er riktig så er det pang i gang på en halv runde, og da hadde ikke olja i strammeren rukket å dra det på plass regner jeg med.
men når den har blitt startet noen ganger så virker den ikke så ille i ulydene og tikker bare på en ventil så det er jo litt håp-får sjekke komp før jeg gjør for mye. :-k
Post Reply