18 liter tilsammen, og enda da hadde jeg ikke nok (heller ikke verktøy for å åpne nivåpluggen) til "växelhuset" for kraftuttaket (ca 1,2 liter.) Er en "innvendig" konisk bolt skrudd inn i traktorkroppen med et firkanthull som er mindre enn 3/8" og større enn 1/4." Avtappingspluggene er av samme prinsipp, men har utvendig firkant, så der kunne man bruke fastnøkler.
Baileys i mengder (men lukter litt surt

Etterfylte litt motorolje og frostvæske samtidig
Avtapping både under gearkasse og begge sider på bakaksel, selv om det henger sammen
18 flasker a 50,- kr av Biltema's Classic-serie
Kjørte på med API GL-4, da det sies at GL-5 er litt hardt for gule metaller som finnes i gamle kjøretøy. Biltemas SAE 80W-90 GL-1 hadde vært best, men da hadde kalaset blitt 3 ganger dyrere samtidig som jeg ikke vet om dette har så mye å si når det brukes moderat i lave hastigheter.
GL-1 er jo uten EP tilsatsstoffer (GL = gear lubricant. API = American Petroleum Institute. EP = Extreme Pressure) og er best for gamle motorer/gearkasser.
GL-4 har opp til 50 % av disse tilsatsstoffene som er i GL-5, men dermed mindre tøff mot gulmetall.
Så er det noen typer API GL5 som igjen ikke har tilsatsstoff (aktiv sulfur og fosfor) som gjør at gule tannhjul slites raskere, men da må man se etter andre tall og bokstaver (med "bufra sulfur" som ikke spiser messing og kobber) igjen - Blæh!! Det nevnes bl.a. MIL-L-2105B som igjen er en militær spec - Blæh!! Jeg har egentlig hjerne for sånt og liker å forstå systemer, men dette er kompliserte saker.
Kjører på med Biltema-produkter på Terrieren, for jeg tror en tidligere hardt brukt traktor fra det nøkterne 60-tallets bygde-Norge har hatt verre ting både i motor, gearkasse/bakaksel og i hydraulikken, og sikkert på bensintanken også.