Pris på omlegging av dekk?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Ulv666 wrote:
Kriss wrote:På HD r det kanskje ikke så viktig med balansering, men på R-sykler, som til tider går over 100km/t ville hvertfall ikke jeg unlatt å balansere. :shock:
Tror du skulle ha fått kjørt en langtur ilag m meg jeg, så kanskje du har villet revudert det utsagnet der...............
På HD rister motoren så jævlig at det neppe merkes om hjulene ikke er balanserte :smt044
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

ninja-mannen(c) wrote:
rerell wrote:
ninja-mannen(c) wrote: Balancerar du själv?
Ja, jag balanserar framhjulet. Bak är inte lika noga.
Hur mycket får man pröjsa för en komplett däckkrängar- och balanceringsutrustning?
Det beror ju på vad man vill ha. Det finns ju allt från hemmasnickrade varianter till proffsgrejer. Jag delade med en kompis och vi betalade ca 500 spänn var. Då fick vi en enkel bead breaker och en statisk balanserare. Men inget av det vi har är sånt som man inte skulle kunnat bygga ihop själv (i trä t.ex). Så köpte vi några däckjärn (dekkspaker?), fälgskydd och lite vikter (kostar väl en hundring eller två totalt), sen är det bara att leta upp ett par tutorials på nätet och sätta igång. :)
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

http://www.clarity.net/%7Eadam/tire-changing-doc.html

Dette er en kurant guide, i veldig fin DIY-stil, med balanseringsrigg laget av 4 tom 4, og felgholder er en gammel bilfelg.

http://www.abbastands.co.uk/product_details.asp?id=12

For de med større budsjett selger engelske Abba bra utstyr, dessuten har de bilde av en vmax øverst på sidene sine, noe som aldri kan skade :wink:
il4
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Kriss wrote:På HD r det kanskje ikke så viktig med balansering, men på R-sykler, som til tider går over 100km/t ville hvertfall ikke jeg unlatt å balansere. :shock:
Betyr det at du er så uvitende at du ikke vet at HD også går over 100 Km/t, eller betyr det at du ikke har bæret av peiling på enkle prinsiper?
User avatar
Kriss
Posts: 78
Joined: 31 May 2005 11:28
Location: Skien
Contact:

Post by Kriss »

Banditbiker wrote:
Kriss wrote:På HD r det kanskje ikke så viktig med balansering, men på R-sykler, som til tider går over 100km/t ville hvertfall ikke jeg unlatt å balansere. :shock:
Betyr det at du er så uvitende at du ikke vet at HD også går over 100 Km/t, eller betyr det at du ikke har bæret av peiling på enkle prinsiper?
Vet at de går over 100km/t. Men tenkte kanske de ristet så mye allikevel. Men beglager viss jeg tråkket noen på tærne her, var ikke meningen. Har ikke kjørt HD jeg så vet ikke. Siden han ene sa selv at han ikke balanserte så tenkte jeg kanskje det va pga det ristet uansett. :smt059
Ride the winds of change.
06 GSXR 1000
Post Reply