Jeg brygger på en idè sammen med "bikkjemannen" (for de som husker ham fra 2016) om en tur sørigjenna til "verdens beste fjellpass" ifølge TopGear. Planen er start rundt 6. september fra Riga for meg og nevnte "bikkjemannen" for en reise gjennom østlige Europa, innom etpar-tre treriksrøyser til og over Transfăgărășan i Romania før vi vender nesen nordover igjen. Jeg starter og avslutter turen, naturlig nok, i Riga, mens "bikkjemannen" kommer til Riga for start og eventuelt setter igjen sykkelen hos meg over vinteren før han tar fly tilbake til Tromsø i slutten av september. (Hva som blir turen i '26 med oss to, har vi ikke planlagt ennå, men muligvis Finland og Finnmark på våren '26).
Sånn, frøet er sådd. Er det noen som tenner på idèen og vil være med, så er tråden åpen for "påmelding", og eventuelt møtesteder i Europa avtales her.
"Bikkjemannen" kjører sin nyinnkjøplte BMW R1200RS (uten bikkje denne turen), og jeg kjører "Alfred" (Yamaha FJR1300A), så ikke utpregede grussykler, ergo mye asfsalt på turen.
Transfăgărășan, september 2025?
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Transfăgărășan, september 2025?
Må vel innrømme at Transfăgărășan står på ønskelisten, men i år har jeg allerede booket meg annen tur nedover kontinentet ca en uke lenger ut i September.
@knutk kjørte vel til Transfăgărășan for noen år siden, virket som en veldig fin tur.
@knutk kjørte vel til Transfăgărășan for noen år siden, virket som en veldig fin tur.