Resposen på mine 2 andre topicer i denne delen av forumet har ikke akkuratt vært overvelmende, men jeg prøver igjen Hvor vanskelig er det å skifte veiv? Må man kløyve hele motoren? Tror dere jeg klarer det med litt hjelp? Burde/må jeg ha C4 lagre? Hvilke andre deler må jeg gå til innkjøp av? (pakkninger osv., har verktøy) Hvor mye tar ett verksted for å gjøre dette ?
Skal visstnok ikke være så vanskelig å skifte veiv, men er enklere på scootere enn på gear mopeder, har jeg hørt. Spør div. trimdele forhandlere om hvilke pakninger og slikt du trenger. Du bør ha C4 lager, de er mye bedre og tåler mer enn C2 lagere. C4 er heller ikke dyrere enn C2, i såfall er det ubetydelig.
Hva er og hvor er dette lageret egentlig (altså f.eks. C4)?
En trimveiv koster sånn ca. rundt 1100 kr (fra 1000 kr-1500 kr hvis en ser på Crash'n Burn sine priser) Husk at originale veiver er som oftest dyrere enn trimveiver + at trimveiver er bedre fordi de tåler mer (høyere rpm).
Skifte veiv gjør du lett selv, bruker manual fra haynes, cola og tolmodighet så ordner du det. Du må nokk gå i innkjøp av nye lager og simme ringer. Når du først skal skifte veiv, kan det jo være annbefalt og ta stempel ringer, kryssbolt og kryssbolt lager på samme tid.
Gutt på 15, som er født og oppvokst på mc. Har selv en shadow og en Trail sykkel, gamlingen har en xx Turbo som Erik Marklund (mc-xpress) har bygd, med 263gamp på hjulet. Er også diverse annen stasj på den=)
Spurte et mc-verksted i Molde hva det vil koste og de sa at det fort kunne koste 3000 kr... Han sa at det omtrent tar 1 arbeidsdag, mente han på, derfor blir det såpass dyrt...
Har skiftet veiv flere ganger, ja. Haynes manual er sikkert mulig og bestille gjennom en lokal dele levrandør.
Gutt på 15, som er født og oppvokst på mc. Har selv en shadow og en Trail sykkel, gamlingen har en xx Turbo som Erik Marklund (mc-xpress) har bygd, med 263gamp på hjulet. Er også diverse annen stasj på den=)
Holder på å overhale og skifte veiv for første gang nå. Er ikke så vanskelig som noen skal ha det til. Akkurat nå holder jeg på å skifte lager.
Noen som har tips til å få ut lager som man ikke kan banke ut?
_Adler_ wrote:Holder på å overhale og skifte veiv for første gang nå. Er ikke så vanskelig som noen skal ha det til. Akkurat nå holder jeg på å skifte lager.
Noen som har tips til å få ut lager som man ikke kan banke ut?