Dominoprinsippet
Dominoprinsippet
Søndag ankom endelig Brevaen som ble nevnt i en annen tråd. En 2006-modell med knapt 24000 km på telleren. Sjøl var jeg på korpskonsert (samarbeidsprosjekt med nabokorpset) så jeg måtte delegere til svigersønn å ta mot sykkelen. Han har både overtatt Kawasakien min og datteren min, så jeg har full tillit til han. Så etter konserten var det bare å ta med hjelm og hansker og gå 100 meter ned bakken for å hente italieneren. Som så like bra ut som på bildene i annonsen.
Etter at jeg hadde kjørt den opp til barndomsheimen gikk det kjapt å få på seg andre klær og komme seg på veien. Første stopp var selvfølgelig softis. Det føles nesten som juks å spise softis når man kjører bil. Deretter ble det en tur rundt i området, med en liten sving innom nabokommunen. Det var heldigvis nesten full tank, så jeg slapp å fylle. Bare nulla ut tripptelleren så jeg slipper å gå på en smell.
Det er en morsom sykkel å kjøre. Den kjennes mer kompakt enn Tigeren, og selvfølgelig lavere. Faller kjappere inn i svingene. Overraskende godt bunndrag selv om antallet HK er ca halvparten av trippelen fra Triumph. Jeg var plutselig oppe på rødstreken etter ei rundkjøring uten at det var planlagt. Og tøff lyd! Selvfølgelig rister det mer, men det var jeg forberedt på. Jeg tror jeg kommer til å trives med denne som sekundærsykkel til kosekjøring.
Pri 1 når jeg drar til Bardufoss igjen (den skal bo der) blir å bytte olje på girkasse og kardang. Hvis været tillater blir det nok vask og polering også. Og mer softis!
Det ble en kjapp photoshoot i nabokommunen:
Jeg tok av de originale koffertene, men vindskjermen lar jeg stå på inntil videre. Det blir nok handlet inn varmeholker ganske snart. Jeg håper det går å strekke kabler uten å måtte av med tanken, men det finner jeg ut av. Mulig det også blir en tankring og en liten tankbag så man kan ta med seg noen småting uten å fylle lommene eller henge på koffertene. Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
Etter at jeg hadde kjørt den opp til barndomsheimen gikk det kjapt å få på seg andre klær og komme seg på veien. Første stopp var selvfølgelig softis. Det føles nesten som juks å spise softis når man kjører bil. Deretter ble det en tur rundt i området, med en liten sving innom nabokommunen. Det var heldigvis nesten full tank, så jeg slapp å fylle. Bare nulla ut tripptelleren så jeg slipper å gå på en smell.
Det er en morsom sykkel å kjøre. Den kjennes mer kompakt enn Tigeren, og selvfølgelig lavere. Faller kjappere inn i svingene. Overraskende godt bunndrag selv om antallet HK er ca halvparten av trippelen fra Triumph. Jeg var plutselig oppe på rødstreken etter ei rundkjøring uten at det var planlagt. Og tøff lyd! Selvfølgelig rister det mer, men det var jeg forberedt på. Jeg tror jeg kommer til å trives med denne som sekundærsykkel til kosekjøring.
Pri 1 når jeg drar til Bardufoss igjen (den skal bo der) blir å bytte olje på girkasse og kardang. Hvis været tillater blir det nok vask og polering også. Og mer softis!
Det ble en kjapp photoshoot i nabokommunen:
Jeg tok av de originale koffertene, men vindskjermen lar jeg stå på inntil videre. Det blir nok handlet inn varmeholker ganske snart. Jeg håper det går å strekke kabler uten å måtte av med tanken, men det finner jeg ut av. Mulig det også blir en tankring og en liten tankbag så man kan ta med seg noen småting uten å fylle lommene eller henge på koffertene. Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Re: Dominoprinsippet
Gratulerer med Moto Guzzi 
Takk for det! Jeg hadde 90% bestemt meg for det skulle bli italiensk eller Triumph. Og da ble det til slutt en Guzzi!
- JRO
- MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300 - Location: Kongsberg
Gratulerer med ny kose sykkel, tror du skal like denne.

Tusen takk! Det ble litt over 7 mil i går, og det var iallfall trivelige mil.
Har likt denne sykkelen siden jeg så den på en film for mange år siden og ender alltid inn på linken når jeg ser en på finn.
Personelig hadde jeg sett vekk fra den lille komforten vindskjermen gir og fjernet den. Mye finere uten og hvorfor ha en nakensykkel om man likevel setter på en plastskjerm
Personelig hadde jeg sett vekk fra den lille komforten vindskjermen gir og fjernet den. Mye finere uten og hvorfor ha en nakensykkel om man likevel setter på en plastskjerm
- haakeik
- MC: BMW R1200GS TB
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 (solgt)
Triumph Trident 750 (solgt)
Honda VFR 800 (solgt) - Location: Asker
Gratulere med Guzzi
Moto Guzzi og Triumph er også de to merkene jeg liker best 
Jada, den er visst enkel å ta av. Så det er mulig jeg tester det. Jeg har også sett sykler med mørk vindskjerm og syntes det så OK ut. Kanskje man får foliert den? Time will show!Borg wrote: 26 May 2025 14:23 Har likt denne sykkelen siden jeg så den på en film for mange år siden og ender alltid inn på linken når jeg ser en på finn.
Personelig hadde jeg sett vekk fra den lille komforten vindskjermen gir og fjernet den. Mye finere uten og hvorfor ha en nakensykkel om man likevel setter på en plastskjerm![]()
-
ArcticTiger
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Grattlere med Guzzin
Husk og at splinesene på drivakslingen også trenger service.
-
Jonta
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Den var fin, gratulerer
Minner litt om en liten Ducati Monster.
Minner litt om en liten Ducati Monster.
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Gratulerer med ny sykkel 
Det ble en liten tur til Heia i går. Greit med sykler, langt fra fullt. Min var den eneste Guzzien. I løpet av helga skal det skiftes olje på girkasse og kardang. Og tankveska ligger i Bjerkvik, får håpe at Posten får ut fingeren i løpet av dagen.
To bilder fra i går:
Guzzien i midten av bilde nr 2, med trompet på passasjersetet. Hadde musikkøvelse kl 19. Korpssesongen er egentlig over, men vi skal spille i overraskelsesbursdag til et tidligere mangeårig medlem som fyller 90.
To bilder fra i går:
Guzzien i midten av bilde nr 2, med trompet på passasjersetet. Hadde musikkøvelse kl 19. Korpssesongen er egentlig over, men vi skal spille i overraskelsesbursdag til et tidligere mangeårig medlem som fyller 90.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.