Det var muligens pistolen min som ikke var bra, jeg prøvde dette kun en gang midt på nittitallet og siden har jeg ikke brukt den. Jeg har ikke noe sted å sandblåse heller. Det går fint uten, jeg driver lite med pussing og lakkering og dette kan andre gjøre bedre.knutk wrote: 03 Dec 2022 01:34Er ikke stor fan av BT, men jeg må bryte sammen og tilstå at jeg har kjøpt en slik: https://www.biltema.no/verktoy/trykkluf ... 2000030932pelsen wrote: 02 Dec 2022 23:12 Jeg forsøkte meg som sandblåser med Bilrema blåsepistol og sand fra samme sjappe. Kompressoren er også fra - ja, samme sjappe.
Det var en Norton Featherbed ramme som skulle bli ren, og den ble ikke det. Pistolen dro ikke opp sand nok til å virke, men jeg kunne likevel fjærne sand fra ørene etterpå, og de var godt beskyttet av hørselværn. Det ble mye raskere å fjerne maling med stålbørste på vinkelsliper.
Sandblåsing fungerer nok mye bedre hvis man har sand i en trykksatt dunk, sanden er for tung til å trekkes opp uten litt dytt.
Kjøper fin sand fra byggvare, og stikker spydet ned i sekken.
Det funker som rakkeren.
I bruksanvisningen til pistolen står der at man skal benytte 3 Bar som trykk. Det må ha vært skrive i fylla. 3 Bar skremmer ikke en mygg...
De oppgir også et forbruk på 143 l/min for 4 Bar.
Jeg benytter 8 Bar. Det spruter som et he...te, og lakk og ruster forsvinner som dugg for solen. Kompressoren er oppgitt til 420l/min. Det er nok til å drive pistolen + litt ekstra, så kompressoren går ca 50% av tiden man blåser.
Pistolen er grei å bruke på gjenstander man kan flytte på, da slangen begrenser avstanden mellom pistol og gjenstanden som blåses. (Mao. man flytter på blåseobjektet mens pistolen holder seg stort sett i samme avstand fra sanden hele tiden)
Blåste en halv bil en gang. Da benyttet jeg en pistol med 1l kopp. Funket også fint, også trykk på 8 Bar,
Nøkkelen til sandblåsing ligger i kompressor med punch og rikelig med trykk. Nytter ikke med MDG fakter, her er det full gass og knusktørt blåsemiddel som gjelder![]()
![]()
Hva vurderer du å kjøpe
Re: Hva vurderer du å kjøpe
- Palma
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod. - Location: Tjura
Ikke bare vurderer!!! Jeg MÅ kjøpe ny bil i løpet av et par dager.
Den gamle KIA'n min har fått kjøreforbud. Nå var ikke jeg klar over at den hadde blitt aktivt med i en nedrustningsavtale, men det hadde den.
EU-kontroll i dag, hvertfall forsøk på det.. Resultat- kjøreforbud!
Bakakslingen er løs, rust i div bærebjelker osv osv...
Så FINN tråles på harde livet og jeg må altså ha bil NÅ
Det vurderes Skoda Yeti til rundt 120K
RAV 4 til samme prisklasse eller noe annet slags kjøretøy.... Sukk Jeg HATER å handle bil
Den gamle KIA'n min har fått kjøreforbud. Nå var ikke jeg klar over at den hadde blitt aktivt med i en nedrustningsavtale, men det hadde den.
EU-kontroll i dag, hvertfall forsøk på det.. Resultat- kjøreforbud!
RAV 4 til samme prisklasse eller noe annet slags kjøretøy.... Sukk Jeg HATER å handle bil
- Roargutten
- Roargubben
- MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000 - Location: Årnes
Da blir det Tesla da?Palma wrote: 22 Feb 2023 19:51 Ikke bare vurderer!!! Jeg MÅ kjøpe ny bil i løpet av et par dager.
EU-kontroll i dag, hvertfall forsøk på det.. Resultat- kjøreforbud!![]()
You only live once, but if you do it right, once is enough.
[ 
Last edited by kvase on 28 Oct 2025 02:44, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Jeg trenger ei ny kjørejakke. Har i alle år vært fan av Rukka men følte de ikke hadde helt den modellen jeg hadde lyst på etter å ha kjørt et år med Klim Badlands.
Men nå har Rukka kommet med Ecuado-R. Er det noen som har sett denne i virkeligheten? Eller har kjøpt den?
https://luhta.com/fi/en/p/ecuado-r-jkt-70220722r
Men nå har Rukka kommet med Ecuado-R. Er det noen som har sett denne i virkeligheten? Eller har kjøpt den?
https://luhta.com/fi/en/p/ecuado-r-jkt-70220722r
Noen som har vært borti disse?
Rebel Xplorer Adventure Max
https://rebeltyres.com/en/xplorer-adventure-max/
Omtaler seg selv som 70% offroad dekk
Aner meg at de er enda glattere enn Motoz dekka på asfalt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Til T7? Går ut fra at du ikke skal kjøre så heftig med GS at du trenger enda heftigere dekk enn du hadde nedover Europa?
Eller blir dette på en annen sykkel du ikke har snakket om enda?
Eller blir dette på en annen sykkel du ikke har snakket om enda?
- ole m.
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Fra hjemmesiden deres:Borg wrote: 28 Oct 2025 00:20 Noen som har vært borti disse?
IMG_1756.png
" Exceptional performance in all types of terrain and conditions."
Dette må da være verdens beste dekk, eksepsjonelt bra til alt! Er vel ikke noe å lure på da?
Mulig dette er greie dekk, men jeg kjenner ikke noe til dem. Handler dekk lokalt, dvs. som regel hos Crossenteret Snellingen. I det siste har det blitt dekk fra Mitas som er kjøpt der. Jeg gjør det enkelt, ingen vits å kaste bort tid og penger på spesialforsendelser, og det er samidig greit å holde lokale butikker i gang ved å handle hos dem. Får jeg sorte, runde dekk med knaster fra et anerkjent merke, så pleier jeg å bli fornøyd. "Dekk er dekk."