Så det titta på fra Rostock blir det fort over 90 mil før man er i de Østerike delen i nordKant1 wrote: 10 Feb 2026 10:03Odda Trelleborg gikk fint, vi kjørte østover etter jobb torsdagen, overnattet på AirBNB i nærheten av Bø, så tok vi morgenferga fra Sandefjord til Strømstad.Borg wrote: 09 Feb 2026 22:11
Odda - Trelleborg er jo et godt stykke i seg selv. Så venter 80 mil motorvei![]()
Enten tar du deg god tid, eller også kjører en liten «Ironbutt»
Alpene er hakket langt unna for folk med begrenset ferie altså…
Vi får spleise på en konteiner, sveise fester og så sende på bil/båt avhengig av hvor vi vil
Da hadde vi GOD tid sørøstover mot Trelleborg, vi tok oss til og med tid til noen km med relativt svingete småveier nedover.
Ferga til Rostoc går om natta, og du er i land kl 0600. Så man får max utav dagen.
Skal man til de østlige delene av alpene, eller lengre sør og østover, er dette den beste veien, etter min mening. Og jeg har gjort MYE research
Å levere sykkelen på østlandet for transport, blir veldig fordyrende, og styrete for min del, da kan jeg like gjerne kjøre nedover.
Men kongstanken var som sagt å få levert syklene på bil her vest, og så evt fylle på med flere sykler østover, og så tar bilen ferga Larvik Hirthals.
Med eget opplegg, kunne man da fått flere dager på to hjul i alpene.
Mulig jeg prøver en annen transportør jeg kjenner fra området her, men det blir ikke før i 2027 i såfall.
Blir fort en og to dag ekstra, man skal jo komme seg til tyskegrensa også, og fra sørtyskland og opp i det forgjettede land (alpene)
Så litt avhengig av hvor man ønsker å starte fjellkjøringa, blir det endel mer enn 80 mil.
Transport av sykler til Geneve neste år - lodde stemningen
Re: Transport av sykler til Geneve neste år - lodde stemningen
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte