Innloging

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Bjerknez
Posts: 1127
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Ingen for øyeblikket...
Contact:

Re: Innloging

Post by Bjerknez »

For å si det enkelt. Nettsiden krever at alle som er medlem på siden og har en konto holder seg til den krypterte versjonen av nettsiden. (https) og ikke (http). Når du logger inn så blir du automtisk ført til https versjonen av siden, men når du kliker på http linken igjen så må du logge inn, da nettsiden ikke har lov til å lagre informasjon om at du har vært der når du kommer med en usikret adresse.

Veldig enkelt og litt klønete forklart, men ja, det er det som var problemet her tror jeg. :)

Dette skjer normalt helt automatisk, men problemet er kanskje at du hadde en gammel link til forumet som du brukte.
User avatar
kvase
Posts: 4512
Joined: 04 Oct 2016 10:43

Re: Innloging

Post by kvase »

Bjerknez wrote: 21 May 2024 10:52
kvase wrote: 21 May 2024 10:48
Bjerknez wrote: 21 May 2024 10:42
prøv denne linken:
https://mc-forumet.no
Fungerte hadde sikkert noe med selve nett adressa å gjøre ?
Takker for den Bjerknez
:thumleft
Det hjelper og få med "s"en i "https" :) Lag deg en ny snarvei med linken jeg ga deg, så er du nok reddet i fremtiden :)
Den s ble vel implentert (oppdatert) ved et tidsponkt i webadresen å da har ikke min nettleser fått den med i den settingen
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 5166
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Innloging

Post by Bikeridr »

Det har vært "https" siden jeg overtiok i '20 (tror jeg det var)
Jeg har laget en omskrivingsregel som gjør at når en skriver "mc-forumet.no" så skal det automatisk bli "https".
Jeg har sel merket, av og til, at når jeg bruker "gammel" eller lagret link og spesielt med "/index.php" i den lagrede lenken, at det ikke fungerer som det skal.
Skal sjekke om jeg må legge til "index.php" i "redirection". Ellers, så funker @Bjerknez sin løsning.
Bjerknez
Posts: 1127
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Ingen for øyeblikket...
Contact:

Re: Innloging

Post by Bjerknez »

Bikeridr wrote: 21 May 2024 12:16 Det har vært "https" siden jeg overtiok i '20 (tror jeg det var)
Jeg har laget en omskrivingsregel som gjør at når en skriver "mc-forumet.no" så skal det automatisk bli "https".
Jeg har sel merket, av og til, at når jeg bruker "gammel" eller lagret link og spesielt med "/index.php" i den lagrede lenken, at det ikke fungerer som det skal.
Skal sjekke om jeg må legge til "index.php" i "redirection". Ellers, så funker @Bjerknez sin løsning.
Prøv å legg denne inn i .htaccess filen:

Code: Select all

<VirtualHost *:80>
    ServerName www.mc-forumet.no
    Redirect / https://www.mc-forumet.no/
</VirtualHost>

<VirtualHost *:443>
    ServerName www.mc-forumet.no
    # ... SSL configuration goes here
</VirtualHost>
Bjerknez
Posts: 1127
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Ingen for øyeblikket...
Contact:

Re: Innloging

Post by Bjerknez »

User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 5166
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Innloging

Post by Bikeridr »

Sjekker iløpet av kvelden.
@Bjerknez, den ligger der. Må kanskje bruke fler "rewrite" for mc-forumet uten www og i tillegg for /index.php.
Bjerknez
Posts: 1127
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Ingen for øyeblikket...
Contact:

Re: Innloging

Post by Bjerknez »

Bikeridr wrote: 21 May 2024 12:52 Sjekker iløpet av kvelden.
@Bjerknez, den ligger der. Må kanskje bruke fler "rewrite" for mc-forumet uten www og i tillegg for /index.php.
Ja, det kan hende...

Jeg er ikke voldsomt inne i dette. Er en del år siden jeg fiklet med slikt :)
User avatar
mekkern
Posts: 5516
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Innloging

Post by mekkern »

Har fått/ får en side med at behandler forespørslen og ofte blocked- null kontakt.
Tlf bedre enn nettbrett(IOS) begge deler men skjedd også på pc.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 5166
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Innloging

Post by Bikeridr »

mekkern wrote: 21 Apr 2026 17:18 Har fått/ får en side med at behandler forespørslen og ofte blocked- null kontakt.
Tlf bedre enn nettbrett(IOS) begge deler men skjedd også på pc.
Jeg har lagt merke til det samme. Hos meg blinker det bare kort og jeg rekker ikke lese hele meldingen før forumet kommer opp
Skal sjekke med webhost, for jeg har ikke forandret noe.
Post Reply