For å si det enkelt. Nettsiden krever at alle som er medlem på siden og har en konto holder seg til den krypterte versjonen av nettsiden. (https) og ikke (http). Når du logger inn så blir du automtisk ført til https versjonen av siden, men når du kliker på http linken igjen så må du logge inn, da nettsiden ikke har lov til å lagre informasjon om at du har vært der når du kommer med en usikret adresse.
Veldig enkelt og litt klønete forklart, men ja, det er det som var problemet her tror jeg.
Dette skjer normalt helt automatisk, men problemet er kanskje at du hadde en gammel link til forumet som du brukte.
Det har vært "https" siden jeg overtiok i '20 (tror jeg det var)
Jeg har laget en omskrivingsregel som gjør at når en skriver "mc-forumet.no" så skal det automatisk bli "https".
Jeg har sel merket, av og til, at når jeg bruker "gammel" eller lagret link og spesielt med "/index.php" i den lagrede lenken, at det ikke fungerer som det skal.
Skal sjekke om jeg må legge til "index.php" i "redirection". Ellers, så funker @Bjerknez sin løsning.
Bikeridr wrote: 21 May 2024 12:16
Det har vært "https" siden jeg overtiok i '20 (tror jeg det var)
Jeg har laget en omskrivingsregel som gjør at når en skriver "mc-forumet.no" så skal det automatisk bli "https".
Jeg har sel merket, av og til, at når jeg bruker "gammel" eller lagret link og spesielt med "/index.php" i den lagrede lenken, at det ikke fungerer som det skal.
Skal sjekke om jeg må legge til "index.php" i "redirection". Ellers, så funker @Bjerknez sin løsning.
Bikeridr wrote: 21 May 2024 12:52
Sjekker iløpet av kvelden.
@Bjerknez, den ligger der. Må kanskje bruke fler "rewrite" for mc-forumet uten www og i tillegg for /index.php.
Ja, det kan hende...
Jeg er ikke voldsomt inne i dette. Er en del år siden jeg fiklet med slikt
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
mekkern wrote: 21 Apr 2026 17:18
Har fått/ får en side med at behandler forespørslen og ofte blocked- null kontakt.
Tlf bedre enn nettbrett(IOS) begge deler men skjedd også på pc.
Jeg har lagt merke til det samme. Hos meg blinker det bare kort og jeg rekker ikke lese hele meldingen før forumet kommer opp
Skal sjekke med webhost, for jeg har ikke forandret noe.