Fire Euro og førtisju Cent for å sende et enkelt brev på seksten gram fra Riga til London.
Er vel snart billigere og være egen kurér og overbringe personlig..
Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.
- increasing
- MC: R1250GSA / ST1100AX
Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.
Det er ingen som sender brev lengre og post budet har 2 turer en uke og 3 turer en uke, det blir kanskje bare 1 tur i uka på sikt.
increasing
"Lyden av frihet har to sylindre (minst)."
Tror ikke jeg har sendt et eneste fysisk brev de siste 20 årene faktisk. Det siste "brevet" jeg sendte var nok mest trolig et julekort for nettopp 20 år siden til en person som enda ikke var oppkoblet internett eller forsto seg på smarttelefoner.
Men dette er trolig mer vanlig i utlandet?
Jeg klarer ikke helt å se for meg i hvilket scenario jeg måtte sende et brev i dag vertfall.
Men dette er trolig mer vanlig i utlandet?
Jeg klarer ikke helt å se for meg i hvilket scenario jeg måtte sende et brev i dag vertfall.
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Jepp, og derfor er verden blitt mer upersonlig. SMS lizzom, hvorfor sende brev eller ringe når man bare kasn sende GJ eller Happy BD..Bjerknez wrote: 06 May 2026 06:43 Tror ikke jeg har sendt et eneste fysisk brev de siste 20 årene faktisk. Det siste "brevet" jeg sendte var nok mest trolig et julekort for nettopp 20 år siden til en person som enda ikke var oppkoblet internett eller forsto seg på smarttelefoner.
Njaa, er vel samme over hele fjøla, og dessuten er Latvia mer og bedre digitalisert enn Norge. På godt og vondt..
Vel, jeg holder fortsatt tradisjonen med god gasmmeldags brevveksling (slå det opp om du ikke vet hva det betyrBjerknez wrote: 06 May 2026 06:43 Jeg klarer ikke helt å se for meg i hvilket scenario jeg måtte sende et brev i dag vertfall.
Og som den nørden jeg er, så bruker jeg selvsagt fyllepenn på lagt papir og forsegler selvsagt konvolutten med vokssegl.
Haha... man kan vel godt kalle deg en "nørd" da ja
Jeg synes nå alle disse "gratulerer med dagen" og "god jul" hilsningene er upersonlige, uavhengig om jeg leser dem i er brev forseglet med voks eller en SMS.
Brevveksling vet jeg godt hva betyr ja. Og av den grunn foretrekker jeg å overrekke beskjeder digitalt. Gjort på 1 sekund og koster ingenting. (SÅ lenge man har en telefon fra før).
Det kan hende jeg mimrer litt om gamledager jeg også, men brevvekslingen lar jeg ligge
Jeg synes nå alle disse "gratulerer med dagen" og "god jul" hilsningene er upersonlige, uavhengig om jeg leser dem i er brev forseglet med voks eller en SMS.
Brevveksling vet jeg godt hva betyr ja. Og av den grunn foretrekker jeg å overrekke beskjeder digitalt. Gjort på 1 sekund og koster ingenting. (SÅ lenge man har en telefon fra før).
Det kan hende jeg mimrer litt om gamledager jeg også, men brevvekslingen lar jeg ligge
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Sender aldri brev , det eneste jeg bedriver i så måte er å gratulere folk jeg ikke kjenner men som er aktive "" venner " her på forumet
så det var en nedtur at jeg ikke fikk noen gratulasjoner sist bursdag...
Slik er det når en blir 74 og har lite å fylle dagene med sjø ...
så det var en nedtur at jeg ikke fikk noen gratulasjoner sist bursdag...
Slik er det når en blir 74 og har lite å fylle dagene med sjø ...
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Toyota serviceverksted i Riga, Latvia.
De bør anmeldes for forsettelig drap!
Over 600 Euro for service, inkl skifting av bremsevæske. Etter "service" og jeg fikk nøklene for å kjøre hjem, så virka ikke bremsene.
Heldigvis har jeg svelgt etpar kameler og kjøpt hybrid, så hadde iallefall litt bremser på regenereringen, men jeg var millimetre fra å stemple en solid Toyotalogo i ræva på foranbremsende BMW..
Dwt er ikke første gangen de føkker opp på nevnte "sertifiserte Toyota verksted".
For noen år siden, på vår diesel RAV4, "glemte" de å fylle olje på motoren.
Helvete heller! Så de ikke oljelampa som blendet dem på dashbordet da de kjørte ut av verkstedshallen??
Enda større helvete heller! Sjekker de ikke at bremsene fungerer når de kjører ut bilen??? Og iallefall etter å ha hatt "hovedservice" på bremser og bremsevæske? I dag, ved første oppbremsing før lyskrysset, 100m unna verkstedet, gikk pedalen rett i bånn og kun "bremse" på regenereringa. Tror de der svemlingene skal være forbanna glad for at det var svak oppoverbakke der jeg måtte stoppe. De skal også være innihelvete glad for at jeg ikke er amerikansk. Da hadde jeg saksøkt dem for milliarder!!

Vurderer å ta dette opp med Toyota sentralt i EU.
Hva om jeg hadde måttet bråbremse foran en unge som løper ut i veien? Hadd større fart og knust både min og forankjørende bil?
Satan jeg er forbanna. Dette blir minus firehundre stjerner på "satisfactory survey"!!
Når man betaler flere hundre Euro for årlig service på merkeverksted, så forventer man for svarte helvetes faen at de vet hva de holder på med
Dette her hadde faen ikke lærlingen min klart å gjøre dårligere..
De bør anmeldes for forsettelig drap!
Over 600 Euro for service, inkl skifting av bremsevæske. Etter "service" og jeg fikk nøklene for å kjøre hjem, så virka ikke bremsene.
Heldigvis har jeg svelgt etpar kameler og kjøpt hybrid, så hadde iallefall litt bremser på regenereringen, men jeg var millimetre fra å stemple en solid Toyotalogo i ræva på foranbremsende BMW..
Dwt er ikke første gangen de føkker opp på nevnte "sertifiserte Toyota verksted".
For noen år siden, på vår diesel RAV4, "glemte" de å fylle olje på motoren.
Helvete heller! Så de ikke oljelampa som blendet dem på dashbordet da de kjørte ut av verkstedshallen??
Enda større helvete heller! Sjekker de ikke at bremsene fungerer når de kjører ut bilen??? Og iallefall etter å ha hatt "hovedservice" på bremser og bremsevæske? I dag, ved første oppbremsing før lyskrysset, 100m unna verkstedet, gikk pedalen rett i bånn og kun "bremse" på regenereringa. Tror de der svemlingene skal være forbanna glad for at det var svak oppoverbakke der jeg måtte stoppe. De skal også være innihelvete glad for at jeg ikke er amerikansk. Da hadde jeg saksøkt dem for milliarder!!
Vurderer å ta dette opp med Toyota sentralt i EU.
Hva om jeg hadde måttet bråbremse foran en unge som løper ut i veien? Hadd større fart og knust både min og forankjørende bil?
Satan jeg er forbanna. Dette blir minus firehundre stjerner på "satisfactory survey"!!
Når man betaler flere hundre Euro for årlig service på merkeverksted, så forventer man for svarte helvetes faen at de vet hva de holder på med
Passer jo jævlig bra at glidlåsen på MC buksa gikk i sund nå bare drøye 2 uker før HPR... Ble reparert i høst av AGM og fikk den tilbake på årets siste dag det var mulig å kjøre MC, så bare fått brukt den nye glidlåsen denne sesongen og nå har den nye (som var langt mer finmasket enn den originale) gått istykker allerede... Ikke var den vanntett heller noe den forrige var. Ny runde å klage til AGM i morra tenker jeg, men må legge en slagplan for å ikke måtte kjøre bukseløs over fjellet.