Del veien , vær blid og snill ... forøvrig kan du gjøre som du vil !

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Del veien , vær blid og snill ... forøvrig kan du gjøre som du vil !

Post by intruder »

[-X Fruen er vanligvis blid og fornøyd...men er det noe hun misliker er det syklister i veibanen der det er opparbeidet gang - og sykkelveg ...
noe en av dem fikk høre da hun lente seg over på min side ved passering av en kar i dag ...
:smt033 :smt033 :smt033
:mrgreen:
intruder

Re: Del veien , vær blid og snill ... forøvrig kan du gjøre som du vil !

Post by intruder »

Og når motorsyklister og andre trafikanter sitter og irriterer seg over turister og andre som kjører under fartsgrensen kunne de kanskje gå i seg selv og beregne seg litt bedre tid ... :-k :plystre
RuneMC
MC: 2016 CRF1000D

Post by RuneMC »

Prøver alltid å vise hensyn ved passering av syklister, men er jo selv syklist på elsykkel ganske ofte og ser noen syklister kunne vist mer hensyn og vært smidigere. F.eks. er det noen tospann (som alltid sykler to i bredden, det er en naturlov) som er flinke og legger seg bak hverandre, når de hører MC, slik at det er mulig å passere selv med trafikk imot, mens andre ikke... Paragraf 3 om å vise hensyn gjelder begge veier.

Ellers stusser jeg på at treningssyklister absolutt skal sykle langs hovedveier når det finnes paralelle "sakte-veier", men de liker kanskje ikke fartshumper de heller...

Bobiler og turister prøver jeg å unngå ved å kjøre lokalveier med lite trafikk, men her kunne nok noen på "sightseeing" heller svingt til siden og tatt en pause oftere...
intruder

Post by intruder »

Bilister som på død og liv skal ligge kloss oppi baken på forankjørende er en uting og fører ofte til alvorlige ulykker .
Senest i dag møtte jeg en 30 meters trailer med en personbil nesten under tralla bak ...
uforsvarlig livsfarlig , de ser jo null og niks foran vogntoget :-k
Ligger en kanskje 30 meter bak er sjansen mye større for å kunne kjøre forbi !
intruder

Post by intruder »

På Viragoen mellom Brumunddal og Stavsjø i går i rundt 70 km / t i 80-sone ble jeg forbikjørt av to biler som holdt rundt 125 km / t ...langs en vei der det kryr av syklister mest mulig i " Kamulasjeklær "---
galskap :puke

Og i dag var det tre " tøffinger " som kjørte etter hverandre i godt over 150 km / t ... på MC :shock:
Kandidater til :smt059 :smt051 - tilværelsen
Post Reply