Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Brigg
MC: 1985 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Brigg »

I dag har sykkelen fått seg en velfortjent vask.
IMG_5344.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale

Trondheim
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Fin sykkel du har...Rundkiosken på Gjøvik en mulighet en torsdag eller ? :-k ... :D
Brigg
MC: 1985 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Post by Brigg »

intruder wrote: 26 Jun 2025 12:25 Fin sykkel du har...Rundkiosken på Gjøvik en mulighet en torsdag eller ? :-k ... :D
Gjøvik på en torsdag ettermiddag blir litt for langt når utgangspunktet er Trondheim ;-)
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale

Trondheim
ashland
U-Svingen
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20

Post by ashland »

Ikke jeg, men folka på verkstedet hos CBP har litt service på 690’n 😊
Imens slurper jeg kaffe, sikler og prøvesitter mc. Kan være farlige saker🫣😇
Noe er veldig interessant, mens andre ikke fullt like mye appellerende 🤨

IMG_2913.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
Domino
MC: 2011 Triumph Tiger 800
2006 Moto Guzzi Breva 750

Post by Domino »

For to dager siden tok jeg av bakhjulet på Tigeren og leverte det for å få lagt på nytt dekk. Så nå ligger det klart i bagasjerommet på bilen med ny gummi. Bakdrevet virka mistenkelig tørt, så jeg må ta en sjekk på kjedesmøringa. Skal ta en kjedevask i samme slengen.

Og i går bytta jeg veivakselsensor på Guzzien, da starta den på første forsøk! Så nå er det bare å få på igjen et par plastdeksler så er det tut og kjør.
Jonta
MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette

Post by Jonta »

Domino wrote: 04 Jul 2025 13:53 For to dager siden tok jeg av bakhjulet på Tigeren og leverte det for å få lagt på nytt dekk. Så nå ligger det klart i bagasjerommet på bilen med ny gummi. Bakdrevet virka mistenkelig tørt, så jeg må ta en sjekk på kjedesmøringa. Skal ta en kjedevask i samme slengen.

Og i går bytta jeg veivakselsensor på Guzzien, da starta den på første forsøk! Så nå er det bare å få på igjen et par plastdeksler så er det tut og kjør.
Husk å sjekke hjullagrene, når hjulet først er av. Det viser seg at ikke alle dekkverksteder gjør dette, utrolig nok.
haakeik
MC: BMW R1200GS TB
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 (solgt)
Triumph Trident 750 (solgt)
Honda VFR 800 (solgt)

Post by haakeik »

I dag har jeg lagt om til Dunlop Trailmax Raid, foran og bakpå ekstra felgene. Trodde dette som vanlig skulle bli en en enkel jobb med min Max2h dekkskifter, men det var det ikke. Det er første gang jeg ikke har klart å legge om et dekk med dekkskifter'n, så lenge jeg har hatt den. Raid dekkene er ganske stive, men jeg har før klart å legge om Trailmax Mission, som er enda stivere. Nå er det første gang jeg skifter dekk på BMW felger, så kanskje det er vanskeligere å bytte stive dekk. Det var gamle TKC 80 dekk på felgene fra før og de var lette å ta av og på igjen. Måtte teste dette siden jeg fikk problemer med Raid dekkene.
Heldigvis kom jeg på et triks jeg har prøvd før, før jeg fikk dekkskifter'n. Nemlig å klemme sammen sideveggene med strips. 8 strips brukte jeg pr. dekk. Da kunne jeg tre dem på felgene med bare litt håndkraft \:D/
fordekk.jpg
bakdekk.jpg
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Ikke jeg, men Yamaha Motor i Riga.
"Alfred" har vært to fulle dager på SPA-opphold.
Nytt alt av væsker; motor, clutch, bremser og kardang, samt ny kjølevæske. Nytt batteri, luftfilter og dekk.
Ventilsjekk (de var innenfor toleranse), rengjøring og synkronisering av throttlehus og injektorer samt sjekk/justering av TPS.
Fått fjernet ettermontert alarm og startsperre. Har mistet den ene av de to fjernkontrollene til alarm/startsperre og den jeg hadde igjen var litt "itchy" og ville ikke alltid deaktivere startsperra. Ble ganske irriterende etterhvert, så jeg bare fikk fjerna hele dritten.
Nå føles sykkelen like flett ny som da jeg henta den med 0 på telleren, sommeren 2011 :thumleft
intruder

Post by intruder »

Har heller ikke gjort en dritt selv men Per som tidligere driver av MCservice Vang ( nå 70 år ) har funnet ut at jeg må ha dynamo,laderegulator,clutchwaier og noen pakninger ...
noe jeg har bestilt via Motorspeed på Lillehammer med forventet levering rundt 7 juli .
Men om en "33-åring" blir fit for fight og meg igjen kan jeg godt vente :thumleft
Tung synes jeg så kanskje jeg selger den i høst og går for en 100 ccm eller noe...
med god tilstandsrapport og vandelsattest på tidligere eier :redface
Kos deg i ensomheten så lenge det varer ... men det blir nok snart trist å sitte alene...trøst deg med fotball-VM \:D/
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

intruder wrote: 17 Jun 2026 12:08 Kos deg i ensomheten så lenge det varer ... men det blir nok snart trist å sitte alene...trøst deg med fotball-VM \:D/
Nå bryr jeg jo meg mindre om fjåttball enn sneglenes sexliv i hagen, så blir ikke åpnet hverken nyheter eller slått på noen tv den nærmeste måneden.
Skal nok fint klare å kose meg i tosomhet med bikkja mens kona er på ræk 😜
Har nok av andre ting å leke meg med hjemme, såsom 3D-printeren, garasjeommøblering og ikke minst; dryle ut alle lokkløse tupperwarebokser samt samme med boksløse tupperwarelokk 😁
Eneste savn blir motorsykkelkjøring. Har et selvpålagt kjøreforbud på mc når jeg er alene med ansvaret for bikkja. Ikke at jeg ikke stoler på meg selv og kjøringen min, men det er nok av andre sprøyte gale sinnsvake idioter i trafikken, kun ute etter å knerte tohjulinger. Siste eksempel var han taxisjåføren som "fløy" meg til Yamaha-senteret i morges. Han så ut til å være overbevist om at Teslaen hans egentlig var et Concorde 😳
intruder

Post by intruder »

Gikk og la meg tidlig mens kona og junior satt fra 0000 og utover og så på Håland & co samt lyttet til Kasper (SK)Rikestad ...
drittlei fotballmaset \:D/ ... :-#
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 17 Jun 2026 14:10 Gikk og la meg tidlig mens kona og junior satt fra 0000 og utover og så på Håland & co samt lyttet til Kasper (SK)Rikestad ...
drittlei fotballmaset \:D/ ... :-#
Leste at det var ei Dame som heller ville se på Maling som tørka, enn på Foppall. Kanskje det var et godt tips Inntruder🤪
Post Reply