Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Borg wrote: 19 May 2026 22:16 Veldig kjekt med statusoppdatering og høre hvordan det går med deg @Tekumseh. Må jo være litt surt å flytte fra mancaven, men for resten av oss regner jeg med vi kan følge deg på nytt prosjekt i neste bolig snart?
Så kan man bare ønske alt vel når det kommer til helsa.
Ja, det var drittsurt. Jeg har bytta to bærebroer og en støtdemper på bilen, ellers ble det ingen prosjekter i min fine garasje da den omsider var ferdig. Men men, livet må noen ganger bare gå videre. Og mine arbeider hevet husverdien et hakk da, heldigvis.

Helsa må man vel lære seg å leve med etter beste evne, uansett hva det måtte være. Jeg skal ikke klage, mange har et mye mye verre utgangspunkt.
Men ja, det blir nok et nytt prosjekt her. Planen er pr nå et isolert anneks på 40-ish kvadrat med helstøpt sokkel, liten vedovn, varmepumpe. Litt i samme gata som den forrige, men også med lagringsmuligheter for blomsterkrukker, hagemøbler, hageredskap osv. Men som sagt, det er kun en skisse enda. Og jeg skal være 100% sikker på at jeg skal være her noen år før jeg setter spaden i jorda :-)
intruder wrote: 20 May 2026 10:19 Har fått vondt i brystet når jeg kjører , antakelig muskulært og kan ordnes ved å flytte styret men helsa skranter ellers også så er i ferd med å selge sykk `ern da jeg ikke synes det er så artig lenger heller ! :-k
Men er veldig glad for å se at du er på `an igjen og lykke til ! =D>
Høres ikke bra ut. Regner med at du også tar turen innimellom til Doktor Dyregod. Og å kjøre MC skal være lystbetont, så jeg håper du kommer deg igjen.

Jeg har vært utmattet og utafor de siste årene, med en topp i fjor sommer. Har fått diagnosen Fibromyalgi (som jeg inntil for ganske få år siden kalte hypokondri og fanteri). Hjernetåka spesielt som har skremt meg, og det at man ikke orker så mye før man må ligger rett ut. Så har jeg lavgradig KOLS som stjeler noe eneri, og nå har jeg til alt overmål også fått slitasjegikt i fingrene... Samtidig har det blitt å gå til psykolog, så jada det går godt. :-)
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Hører ikke mer fra han som eventuelt skulle kjøpe Viragoen så blir nok til at jeg beholder den...
så lenge jeg klarer kjøreturer på et par timer blir jo egentlig alt som før :thumleft \:D/
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 22 May 2026 14:07 Hører ikke mer fra han som eventuelt skulle kjøpe Viragoen så blir nok til at jeg beholder den...
så lenge jeg klarer kjøreturer på et par timer blir jo egentlig alt som før :thumleft \:D/
Høres bra ut! :-) Kjørte 4 mil i fjor jeg også, og har kjørt 2,5 mil hittil i år. Men plutselig blir det litt kjøring igjen.
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Finner ut at det er 20 år siden jeg kjøpte min første MC i disse dager, og da sikkert straks 20 år siden jeg fant forumet også - den gang 27 år gammel.
Suzuki Savage'n ble ikke min i mer enn et drøyt år før den ble bytta til noe større. Nå savner jeg den litt, men vet at den ble ombygd (=ødelagt) til bobber/chopper for noen år siden, og mener den brukes av dama til en Harley-Dude et sted i sørlige delen av landet.
min2006.jpg
Meg og Savage august 2006

SavageOLD.jpg
Fra Finn-annonse for noen år siden

Har flytta inn verktøyet midlertidig i ei falleferdig utebod, men begynner smått å planlegge ny mekkebod her på det nye stedet. Foreløpig er litt flikking, oppgradering og retting av feil på boligen i fokus, samtidig som helsa jobber litt imot. Men litt hver dag så blir det til slutt. Tipper det blir ny garasje neste sommer.

Så her om dagen Iron Maiden-dokumentaren "Burning Ambition," kjøpe den på SF-Anytime. Fornøyelig underholdning for en som var over middels opptatt av den gruppa i ungdommen. Denne gikk på kino i mai, men jeg venta til den kunne strømmes. Ikke så mye nytt, men mange morsomme gjensyn og god musikk. De fikk forøvrig veldig god kritikk for opptreden på Tons of Rock for et par dager siden.

Samtidig lanserer Rolling Stones nytt album i disse dager, to singler med til sammen 4 nye låter er sluppet. Mick (straks 83), Keith (82,5) og Ron (kun 79) har nok en gang lagd gjenkjennelig musikk, og hva spesielt Mick Jagger er lagd av kan man undre. Uansett den nye plata heter Foreign Tongues og slippes om et par ukers tid, den 10. juli. Vinyl og CD er selvsagt bestilt på Platekompaniet.

Og for en nostalgiker som ser seg mye mer bakover enn framover, skjer det også andre spennende ting. Den nye filmen om He-Man - Masters of the Universe hadde premiere 5. juni. Hadde stor glede av animasjonsserien som gikk på Netflix for 3-4 år siden, men dette blir noe annet - på "ekte film."
Første forsøk på å lage He-Man med ekte mennesker var i 1987, da med Dolph Lundgren i hovedrollen. Filmskaperne gjorde den gang om på viktige karakterer, våpen og klær, så lite var gjenkjennelig. Nå derimot, bl.a. med Nicholas Galitzine som He-Man, har de vært noe mer tro mot de originale figurene og tegnefilmserien fra 80-tallet. Dataeffekter hjelper selvsagt til på dette, men de har nok også hørt på "fansen." Er ingen kino-gjenger, så jeg gleder meg stort til den kommer på strømming i løpet av sommeren.

2026

1987
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply