Dagens bilde!

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.

Re: Dagens bilde!

Post by Palma »

3394.jpg
Litt fra turen i dag.. Det har vært litt trekkfullt over Græsberget, Ole-Henrik og jeg måtte sage oss vei
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2024 Trophy Edition

Post by Kant1 »

Ute og lufter "Doktoren" i dag
20260426_181236.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Here we go again... :smt022
20260504_231235.jpg
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Var en tur innom Motorfestivalen i Stryn i løpet av helgen, brukte mest tid på å passe på at jentungen ikke havnet i baksete på en rånebil og at guttungen ikke løp ut i veien forran alt som var spennende. Men rakk å ta et par bilder.

Aldri feil med Mustang cabriolet :D
20260606_124757.jpg
En liten oppstilling av ATV'er med div tilbehør og en god rekke Solis traktorer.
20260606_140600.jpg
Usikker på om guttungen likte best traktorene eller ATV'ene, men den mest overraskende kommentaren kom fra fruen, "150k er jo ok for en ATV". Personlig mener jeg at nå har jeg fått godkjent ATV budsjett :D
Eneste jeg må passe på at det ikke går utover MC budsjettet :)
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Et yndet sted for barn slike...og voksne også tydeligvis =D>
Jompa
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Post by Jompa »

20260608_183424.jpg
I år blir det egendyrkede epler......trur æ
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Fikk fanget en linerle midt kveldsmaten i går kveld.
R5EK5994_DxO.jpg
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Eller gårkvekveldens..
Jeg prøvde å få både månen og trærne i forgrunnen i fokus.
Det er ikke helt lett med et 400mm objektiv, så da må man blende ned. Bildet er tatt på f/45, ISO3200, 1/200s håndholdt, og da oppstår et annet problem, nemlig diffraksjon. Dette kan man fikse litt med oppskarping. Synes jeg fikk det greit til.
RAW-fil prosessert i DxO Photolab 9 og nedskalert til å passe i forumet. Originalt bilde er 45mpx, dette er nedskalert til 6mpx, men ikke beskjært.
Moon_Trees.jpg
intruder

Post by intruder »

:thumleft =D>
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

For en stund siden, så sendte jeg en lydfil med en fuglelyd jeg ikke kjente.
Fikk jo kjapt svar at det var en hærfugl.
Nå trodde jeg disse var noe sky, men det er tydeligvis en som har lagt sin elsk på hagen, og heller ikke bryr seg med at jeg sitter ute i sigarloungen med en sigar og et fotoapparat.
Nuvel, minimalt prossesert og croppet ned til 3000px i DxO Photolab 9.
R5EK6225_DxO.jpg
RuneMC
MC: 2016 CRF1000D

Post by RuneMC »

Igår ble det en 10,5 timers tur (inkl noen små stopp) t/r Jotunheimvegen.

Det begynte behagelig fra start i 10-tiden, men steg etterhvert til 30+ selv på fagernes og høyfjellet var også varmt til å være der med ca 24C.
Brukte en eldre jakke der hele ryggpartiet kan rulles ned med mesh bak og ditto store åpninger foran og langs armene, men fortsatt var kjøreklær i varmeste laget.... vurderte å kaste jakka og kjøre bare i t-skjorte :) men ble med tanken...

Apropos ulykker, vikeplikten brytes for ofte av burister... Tirsdag var det en som kjørte ut foran meg i lokalområdet så jeg måtte bremse opp, svær kassebil, sneipen i munnen. Igår på hjemturen var det en Nor-Way buss som brøt vikeplikten (!) og veltet seg ut på hovedveien fra Fagernes, som en sjøsyk ku. Deretter nærmere hjemme, en personbil fra påkjøringen til hovedveien fra Sylling. Mange er visst ikke opplært i at forstyrres trafikken på forkjørsveien så er vikeplikten brutt... dvs han i kassebilen passet profilen til å ha kjøpt norsk førerkort.

Nuvel, bilder fra turen som ellers var varm hele tiden. Det var varmedis som er sjelden i dette området. Fra avstand virket det nesten som om Jotunheimen var innhyllet i en lett smog

Jotunheimvegen i seg selv var grei å kjøre på, partier med hardpakket leirsand uten grus og partier med noe mer grus. Dessverre litt rullegrus-type, så måtte holde meg i hjulsporene der det var mest. Hadde muligens vært bedre med mer mønster. Mange sbåde syklister og biler. Veien var også krydret med noen få geiter og kyr her og der, men det hører til sjarmen.

Edit MC er 60.- på Jotunheimvegen og sjekket både samme dag og dagen etter, men først idag, to dager etter, kom det resultat for mitt regnr på Youpark.no

Kjørte ikke hele veien til Skåbu, da jeg synes veien nedover derfra er litt mer kjedelig enn tilbake samme vei via Fagernes, gamleveien til Bagn (masse fine svinger og null trafikk nå, men avkjøringen er uskiltet og kommer brått før den nye tunnellen. (For å få med gamleveien etter Bagn nordover er det å svinge innom Bagn sentrum og litt opp før en svinger til høyre v/Fossgård og kommer inn på gamleveien) Videre nedover pleier jeg ta Austsideveien langs Begna. Her er det også så og si null trafikk.
Image

Image

Image

Image

Image

Image
ashland
U-Svingen
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20

Post by ashland »

Ble en 6 timers runde fra Fiskevollen til Tronfjell, via endel omveier og tilbake til Fiskevollen 😁
Jutulhogget er ikke like praktfullt som de enorme i Frankrike, men obligatorisk stopp når enn kjører forbi

IMG_5171.jpeg

Sist gang møtte jeg snøen når jeg var nesten på toppen av Tronfjell, men bompenger - det skulle blodsugerene ha😠
Denne gang var snøen smeltet og jeg kom meg helt til topps, selv om skyene hang lavt var det upåklagelig utsikt😎

IMG_5191.jpeg
IMG_5178.jpeg

På vei ned igjen fikk jeg se en veisperring, hvor den kom ifra er ett godt spørsmål 🤔

IMG_5192.jpeg

Tror ikke jeg så den på vei opp, om jeg ikke passerte den en av de gangene jeg beundret utsikten 🫪 😬 Makan til vørsløs skilting, her burde de skjerpe seg og varsle både tidligere og tydelige neste gang 😤
fun is not a straight line
intruder

Post by intruder »

Blodtørstige vegeiere og sånne som " tror " de har noe med disse lokalvegene å gjøre skulle jages " så endetarmen henger som en rød genser bunding etter dem " var det en ond tunge som sa en gang ... \:D/
Bikeridr
Geocache General

Post by Bikeridr »

Når man nå er på blåmyra istedet for på to hjul, så får man finne andre ting å ta bilde av.
Har, som nevnt såvidt i bloggen min her, at jeg har kjøpt et såkalt "entry level hybrid mirrorless camera", som Canon. kaller EOS 50V for. Det er egentlig samme innmaten som det regulære R 50, men mer film sentrert og mangler EVF. Istedet har det en oppgradert Digic prosessor for å kunne takle 4k uten crop. Nuvel, det har en 24mpx APS-C sensor, og tar ellers bilder i samme kvalitet som det regulære 50-kameraet.
Her er etpar bilder tatt med nevnte kamera påmontert et RF-S 18-150 objektiv.
Kjenner jeg må lære meg å fotografere uten EVF, og jeg planlegger å ta det med på tur når jeg kommer hjem. R 5''n får bli hjemme, så jeg slipper å dedikere en hel side koffert til fotoutstyr..
R50V0035.JPG
R50V0039.JPG
Jpeg small rett fra kamera. PC'n døde, men ny er planlagt innkjøp i morgen, så for øyeblikket blir det dårlig med RAW-tweaking.
Post Reply